Uteip kirjoitti: ↑Su Heinä 02, 2023 23:19
Taitaa olla mahdoton muutos mikäli kyseessä tuo allekirjoituksen 1990 vuosimallinen. Se lienee jo katalysaattorilla ja tiukoilla päästörajoilla. Muutenkin on vähän sellainen rutosta koleraan muutos, varsinkin jos Saabin alkuperäistä SU-johdannaista miettii, jollain uudella vaakaimuweberillä saattaisi ropaamisen tarvetta saada oikeastikkin vähemmäksi.
Periaatteessahan tuossa riittää imusarjan, ilmanputsarin ja bensapumpun vaihto sekä tankissa olevan pumpun irroitus ja imuletkun veto ämpärin pohjalle. Myös kaasuvaijeri on erilainen ja ryypylle pitää vaijeri järjestää myös kaasarista riippuen.
Arvelinkin, että jäisi kiinni tuosta katista. Olen vielä vähän epävarma onko tuossa omassani katti, käsittääkseni on, mutta enpä ole koskaan tarpeeksi tarkkaan alle katsonut ja nyt auto on yli 100 km päässä, ettei voi tarkistaa.
Mutta kiitos, noin käsitinkin sen menevän. Satutko tietämään onko ryyppyvaijerille jotain valmista selkeää reittiä kaikissa vai pitääkö se itse järkätä jos ei ole vaijeria tehtaalla jo laitettu?
Yksi syy kaasarimuunnokseen olisi rehellisesti sanottuna myös se, että ryyppykahva tuo omaa erikoisuuttaan ja kaheli/saabisti kun olen, niin kaikki tuollainen erikoinen ja yleisestä poikkeava kiinnostaa.

Ja ainahan sen ruiskun voisi iskeä takaisin paikalleen, vaikka riskihän on, että jokin menee pieleen (todennäköisesti menee, kuten aina tämän tyyppisissä kikkailuissa

)
Edit: löysin auton alta ottamiani kuvia, taitaa olla katti kuvassa keskellä alhaalla?
Edit 2: rekisteriotteelta (trafista auton tiedoista) löytyi maininta kolmitoimikatalysaattorista.