og900 "elinsiirto ässä" ei starttaa
Re: og900 "elinsiirto ässä" ei starttaa
Ääh :S
Nythän tämä meni sitte mielenkiintoseksi. Mistähän mahtaa enää noita lucaksen mittareita saada..
Nythän tämä meni sitte mielenkiintoseksi. Mistähän mahtaa enää noita lucaksen mittareita saada..
Re: og900 "elinsiirto ässä" ei starttaa
Mittasitko signaalin vain ECUn liittimeltä vai myös MAFfin liittimeltä? Jos myös MAFfilta ja se puuttuu sieltäkin, niin kyllähän tuo äkkiseltään viittaisi siihen, että MAF on rikki TAI se auton puoleinen liitin onnistunut vaurioitumaan niin, ettei se saa yhteyttä MAF:n nastaan.
Jos taas MAFin liittimellä näkyy signaali ja ECUn päässä enää ei, niin silloin se jää välille. Tuollaisessa hyvin matalan jännitteen signaalilinjasa yksikin heikko liitos voi vaikuttaa varsin isosti.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
-Agentti Tuplanolla
Re: og900 "elinsiirto ässä" ei starttaa
Onko kenelläkään vastaavaa Lucasta käytössä?
Kumpi MAF niissä on?
Näissä kyllä näyttää liittimen suojus esto olevan erilainen, eli sen mukaan siinä olisi oikea?
Kumpi MAF niissä on?
Näissä kyllä näyttää liittimen suojus esto olevan erilainen, eli sen mukaan siinä olisi oikea?
Re: og900 "elinsiirto ässä" ei starttaa
Lucas ruiskussa on Lucas imm
900s -90
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
9-3 Aero -01
9-3sc biopower -08
Re: og900 "elinsiirto ässä" ei starttaa
Ja tässä on nyt Boschin 0280 212 013 ?
tuon mukaan sähköt kuitenkin menevät suht. oikein eli varmaan mitään ei ole palanut.
Ero on tuossa pinnissä 4 jolla hehkutetaan lankaa puhtaaksi ajon jälkeen,
Sitä toimintoa ei ole Lucas Ecussa.
Ja napa 6 Lucas Imm;ssa jolla säädetään tyhjäkäynti seos, jos ei ole lambda versio.
Lucas Imm:
Tämä Bosh ruiskun/imm kaavio.
Re: og900 "elinsiirto ässä" ei starttaa
Mahtavaa, kiitos kattavasta selvitystyöstä!
Käyn huomenna vielä tarkastamassa kertaalleen maadoitukset, kunhan krapuloista selviää
Hollannista löysin ja sain tilaukseen lucaksen imm:n. Käytetty mutta eipä uutenakaan mistään saa :S näinköhän noita joku velho kunnostaisi..
Käyn huomenna vielä tarkastamassa kertaalleen maadoitukset, kunhan krapuloista selviää
Hollannista löysin ja sain tilaukseen lucaksen imm:n. Käytetty mutta eipä uutenakaan mistään saa :S näinköhän noita joku velho kunnostaisi..
Re: og900 "elinsiirto ässä" ei starttaa
Haitko tuon tekniikan jostain vai puritko itse?
Kokeilitko tekniikkaa enne npurkua mahdollisesti?
Jos hait pelkät osat, niin ei siellä olisi varastossa vaihtunut?
Noissa Boch / Lucas taitaa olla samoin nuo liittimen uratkin:
Re: og900 "elinsiirto ässä" ei starttaa
Mittasitko muuten tuoltakin vielä?aero kirjoitti: ↑La Heinä 29, 2023 10:18Mittasitko signaalin vain ECUn liittimeltä vai myös MAFfin liittimeltä? Jos myös MAFfilta ja se puuttuu sieltäkin, niin kyllähän tuo äkkiseltään viittaisi siihen, että MAF on rikki TAI se auton puoleinen liitin onnistunut vaurioitumaan niin, ettei se saa yhteyttä MAF:n nastaan.
Jos taas MAFin liittimellä näkyy signaali ja ECUn päässä enää ei, niin silloin se jää välille. Tuollaisessa hyvin matalan jännitteen signaalilinjasa yksikin heikko liitos voi vaikuttaa varsin isosti.
Re: og900 "elinsiirto ässä" ei starttaa
Kannattaa varmistaa, että ilmamassamittarin johtoliittimen runko-osassa on kaikki koskettimet paikalleen lukittuneina. Omassa autossa oli yksi kosketin johtoineen karannut paikaltaan taaksepäin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Re: og900 "elinsiirto ässä" ei starttaa
Hain kokonaan yhden auton raadon mistä purin tekniikan, eli tuli tuo boschin imm kiinni. Tekniikkaa en sen ihmeemmin kokeillu noudettaessa, kun se oli pari vuotta jossain pellon kulmassa seisonut. Onneksi myöhemmin osoittautui, että ainakin rauta oli edelleen tuossa kunnossa, kun talven aikana purin kaiken ihan atomeiksi .
Mittaukset on edelleen tekemättä, kun ei ole kerinnyt tallille nyt viime viikon jälkeen. Voipi olla, että ootan sen lucaksen imm:n postista ennenkun jatkan selvittelyjä enempää.
Re: og900 "elinsiirto ässä" ei starttaa
tervehdys,
Kirjotellaas tänne taas tauon jälkeen.
Lucaksen imm tuli postissa -> värkki kiinni ja ongelma poissa! Mysteeriksi jää miksi tuo Boschin mittari oli alunpitäenkään luovuttaja-autoon vaihdettu
Mutta tänään kävi auto katsastuksessa ja nyt on Saabi virallisesti käännetty turboksi Nyt on hyvä jatkaa seuraavien kohtien korjauksilla, mitkä on lyhyen ajon jälkeen jo paljastunut:
- Vesipumpun tiiviste vuotaa
- Ensiövaihteet "pikkukannen" välistä tihkuu vähän öljyä
- CE valo syttyy, kun kone ajettu lämpimäksi. Vikakoodien perusteella lambda, vaikka sen kyllä vaihdoin kokonaan uuteen. Pitää vielä tarkastella kytkennät. Meni kuitenkin kylmällä koneella päästömittauksesta läpi.
Mutta pääasia että kone käy ja kukkuu muuten hyvin. Kiitokset kaikille apua antaneille!
Kirjotellaas tänne taas tauon jälkeen.
Lucaksen imm tuli postissa -> värkki kiinni ja ongelma poissa! Mysteeriksi jää miksi tuo Boschin mittari oli alunpitäenkään luovuttaja-autoon vaihdettu
Mutta tänään kävi auto katsastuksessa ja nyt on Saabi virallisesti käännetty turboksi Nyt on hyvä jatkaa seuraavien kohtien korjauksilla, mitkä on lyhyen ajon jälkeen jo paljastunut:
- Vesipumpun tiiviste vuotaa
- Ensiövaihteet "pikkukannen" välistä tihkuu vähän öljyä
- CE valo syttyy, kun kone ajettu lämpimäksi. Vikakoodien perusteella lambda, vaikka sen kyllä vaihdoin kokonaan uuteen. Pitää vielä tarkastella kytkennät. Meni kuitenkin kylmällä koneella päästömittauksesta läpi.
Mutta pääasia että kone käy ja kukkuu muuten hyvin. Kiitokset kaikille apua antaneille!