satkun vs. noppan kojelauta
-
- "Aero"
- Viestit: 366
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
- Paikkakunta: Espoo
satkun vs. noppan kojelauta
Mä en tiedä teistä muista mutta minun mielestäni satkun kojelauta ja mittaristo on aivan hirveä ja liian tavallisen näköinen. Pidän noppan
ralli/lentokone tyylistä enemmän. Mitä mieltä te olette?
ralli/lentokone tyylistä enemmän. Mitä mieltä te olette?
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Allekirjoitus osoittaa mieltymykset molempia kohtaan ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
- jariha
- "Team Ylläpito"
- Viestit: 4027
- Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
- Paikkakunta: Kajaani
- Viesti:
Luulenpa, että minut edes jossain määrin tuntevat tietävät jo, miksi olen mieltynyt nimenomaan 99/90 malleihin. Molemmissa on hyvää se, että olipa kuinka pimeätä tahansa ja vaikka kojelaudan valot pimeinä, niin oikea säädin löytyy varmasti hapuilematta. Mutta 99/90 kojelaudassa on jotain todella nostalgisen kaunista ja persoonallista. Kun kojelaudan valot on kunnossa ja on sopivan hämärää, se puujäljetelmäpaneeli on kuin kuja jossain puistossa katuvaloineen ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Minusta taasen tuplaysin ajoasento on todella ryhdikäs ja rattikin juuri oikeassa kulmassa (siis minulle), vaikka vähän hölmöltä voi äkkiseltään näyttääkin...
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Minusta taasen tuplaysin ajoasento on todella ryhdikäs ja rattikin juuri oikeassa kulmassa (siis minulle), vaikka vähän hölmöltä voi äkkiseltään näyttääkin...
#1851 Jari Haverinen :: Saab 9-3 SC TTiD '09 :: instagram.com/autoileva_veijari
-
- "Aero"
- Viestit: 366
- Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
- Paikkakunta: Espoo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 963
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
riippuu versiosta
Joo terve!
Minä olen sitä mieltä että molemmat ja etenkin 900 mallien kojelaudat ovat kojelautojen ehdotonta aatelia.
900 mallien kojetaulu on minusta parempi käyttää. Se on vieläkin moderni vaikka se on suunniteltu 1970-luvulla. Ergonomia on huippua!
90/99 kojetaulu taas on todella nostalginen, ja siinä on vähän kuin ralliauton tuntua. Katkaisimet ovat oudolle vähän oudot, 99 ei oo ollu mulla kun vähän aikaa vielä.
99 kojelauta on täyttä rautaa, siis sieltä muovien alta, todella tukeva. Ja minun mielestä pitkäikäisempi. Joissakin vanhoissa 900 malleissa on tullut kojelaudan yläosaan halkeamia, en tiedä miten niintä sais ehkäisty tai korjattua.
Se kumpi on hienompi riippuu paljolti versiosta. Etenkin perusmalli 900 kojelautaa vaivaa aneemisuus, kun ei oo edes kierroslukumittaria. Se antaisi autolle kummastio varustelun tuntua. Turbon mittaristohan on hieno. Muutenkin perusmalli 900 vaivaa sellanen aneemisuus ainakin moottoritilassa.
Eli jos on joku muu kuin ihan karvalakki 900 niin sen kojetaulu on hienompi kuin 99/90.
Mutta ei se kyllä paljoo häviä 99/90 malleissakaan etenkään jos on kiekkamittari mukana.
Minä olen sitä mieltä että molemmat ja etenkin 900 mallien kojelaudat ovat kojelautojen ehdotonta aatelia.
900 mallien kojetaulu on minusta parempi käyttää. Se on vieläkin moderni vaikka se on suunniteltu 1970-luvulla. Ergonomia on huippua!
90/99 kojetaulu taas on todella nostalginen, ja siinä on vähän kuin ralliauton tuntua. Katkaisimet ovat oudolle vähän oudot, 99 ei oo ollu mulla kun vähän aikaa vielä.
99 kojelauta on täyttä rautaa, siis sieltä muovien alta, todella tukeva. Ja minun mielestä pitkäikäisempi. Joissakin vanhoissa 900 malleissa on tullut kojelaudan yläosaan halkeamia, en tiedä miten niintä sais ehkäisty tai korjattua.
Se kumpi on hienompi riippuu paljolti versiosta. Etenkin perusmalli 900 kojelautaa vaivaa aneemisuus, kun ei oo edes kierroslukumittaria. Se antaisi autolle kummastio varustelun tuntua. Turbon mittaristohan on hieno. Muutenkin perusmalli 900 vaivaa sellanen aneemisuus ainakin moottoritilassa.
Eli jos on joku muu kuin ihan karvalakki 900 niin sen kojetaulu on hienompi kuin 99/90.
Mutta ei se kyllä paljoo häviä 99/90 malleissakaan etenkään jos on kiekkamittari mukana.
SAAB