Satkuun vakionopeuden säädin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Satkuun vakionopeuden säädin

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Hei, millanen homma olisi laittaa vm -92 satkuun saabin oma vakionopeudensäädin? Miten nopeustieto vakkarille tulee? mittariston takaa? Kaikki osat mulla ilmeisesti on kasassa?

-poljin kytkimet
-alipainepumppu
-vilkkuviiksi cruiselle
-ohjainboxi
-kaasuvaijeri
-kaasuvaijeriin tuleva alipainekello

Puuttuuko jotain osia? Onko johdotukset ja liittimet tuon aikakauden satkuissa valmiina vai pitääkö johdotukset rakentaa?

IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satkuun vakionopeuden säädin

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos meinaat alkuperäistä vastaavan rakentaa ja autossasi on turbon myötä APC, osaluettelostasi puuttuu alipainekatkaisija. Sillä katkaistaan magneettiventtiilitä ohjaus silloin, kun cruise painaa kaasua.

Ei ollut ainakaan turbottoman johtosarjassa cruise-valmiutta, sulake/relekotelon monikymmennapaisten kojetaulun johtosarjalle tulevista liittimistä puuttui koskettimia.

Vuosimallin mukaisesta kytkentäkaaviosta se tehdasmallinen kytkentä selviää.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Satkuun vakionopeuden säädin

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Juu, alkuperäistä cruisea tarkoitin. Auto on alunperin 2.1 ruisku, vaihdettu 2.0 turbon tekniikka, ei APC:tä. Eli onko cruisen asennus orkkisosilla järkevästi toteutettavissa?
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11487
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Satkuun vakionopeuden säädin

Viesti Kirjoittaja jus »

Tuolla on 89-kytkis, pdf:n sivu 31.
http://jouppi.fi/saab/Electrical/Saab%2 ... 00-300.pdf

Uudemmassa periaate on sama, mutta ne releboksin liittimet on useampinapaiset ja numeroinnit siten eri.

On se tehtävissä, mutta järki on kaukana siitä cruisen boksin asennuspaikasta polvisuojan takana. Tosin polvisuojan taitaa joutua irrottamaan, jotta saa sen kaasupolkimen päästä kaasuvaijeria nyhtävän kumipalkeen/alipainekellon paikalleen. Onhan sinulla se kuulaketju kiinnikkeineen?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Saabisti -77
"Hölösuu"
Viestit: 1079
Liittynyt: Pe Elo 12, 2005 19:18
Paikkakunta: Hyvinkää - Espoo

Re: Satkuun vakionopeuden säädin

Viesti Kirjoittaja Saabisti -77 »

Kiitos, ryhdyn perehtymään noihin :D joo, kuulaketju löytyy

IP
Nykyiset: Saab 900 2.0 T16 -92, Honda VFR750F -93, Volvo V50 -04 2.0 TD
EXÄT: Saab 9-3T -00 SE "Silverbullet" (Powered by jcarlson)
Saab 9000 2.0t CS -96 Powered by T5Suite
Saab 900 2.0 T16 -93
Saab 9-5 Aero -01 BioPower by Suokko
Vastaa Viestiin