Seisonnan jälkeinen öljynvaihto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Avatar
Anterouski
"Kaasari"
Viestit: 28
Liittynyt: Ti Heinä 26, 2022 20:19

Seisonnan jälkeinen öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Anterouski »

Hei,
kannattaako talven seisonnan jälkeen ajaa vanhat öljyt lämpimäksi jonka jälkeen vaihtaa ne uusiin, vai onko parempi vaihtaa öljyt ennen kuin edes starttaa vanhoilla öljyillä?

Parashan olisi ollut vaihtaa öljyt jo Ennen seisontaa, mutta ei siitä sen :D

Ja tokihan tässä talvea on vielä jäljellä mutta mielelläni kuulisin mielipiteitä asiaan, kiitos.
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23978
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Re: Seisonnan jälkeinen öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

No tuleehan se lämmin öljy paremmin ulos
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2154
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Seisonnan jälkeinen öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja anv »

nalleolut kirjoitti:
Pe Helmi 23, 2024 15:39
No tuleehan se lämmin öljy paremmin ulos
Joo, ei sillä muuta väliä taida olla...
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
mikan
"Hölösuu"
Viestit: 1788
Liittynyt: Ma Heinä 28, 2003 14:04
Paikkakunta: Tampere

Re: Seisonnan jälkeinen öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja mikan »

Onko auto seissyt ulkona vai sisällä lämpimässä? Paljonko on ajettu öljyillä?
Jäsen #720 6 * turbo, 1 * Aero
Ferdicar
"Kaasari"
Viestit: 14
Liittynyt: Ti Elo 02, 2022 18:52
Paikkakunta: Eura

Re: Seisonnan jälkeinen öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja Ferdicar »

Paremmin se lämmin öljy tulee pois. Tärkeämpää on että käytät uusilla öljyillä autoa.
petromies
"Viggen"
Viestit: 577
Liittynyt: To Heinä 28, 2005 23:02
Paikkakunta: Oulun seutu

Re: Seisonnan jälkeinen öljynvaihto

Viesti Kirjoittaja petromies »

Sama laskea ulos ilman käyttelyä. Nyt siellon moskat, roskat ja kondessiveet ropun takana oottamassa ulospääsyä. Jos käytät niin sitten ne on pitkin moottoria eivätkä osaa ulos.
No, kysymys on käytännön kannalta lähinnä akateeminen, jos on varma ettei öljyssä ole vieraita nesteitä.
Tietysti jos haluaa hifistellä niin raottaa kylmänä roppua sen verran että ei toivotut jakeet pääsevät pois, roppu kiinni ja lämpimäksi ja sitte vaihto.
Ajoituspalikat B207 E/L löytyy.
Ex: Saab 1,9 Tid 8v my2009
Ex: 2xSaab 99 petro + 3xSaab 99
Vastaa Viestiin