...eli heips vaan,
3kk omistuksessa ollut kaasarisatku ökähti katuparkkiin ja sain paikallistettua vian bensapumppuun. Uusi pumppu tuli haettua fillarilla Vantaan Motonetistä ja sitä asentaessa huomasin, että nokalta tuleva käyttötangon pään kunto ei oikein vastaa Alfamerin korjausoppaan kuvausta.
Eli päässä kuuluisi kai olla muovinen (?) kuppi, johon pumpun kärjen kaiketi pitäisi istua, vai kuinka?. No tossa mun vehkeessä käyttötangon päässä oli enää muovisia rippeitä, mutta tuntui toimivan tosta hieman vajavaisesta sovituksesta huolimatta.
En pumppua asentaessa tullut kokeilleeksi josko käyttötangon pystyy vetämään kolostaan ulos vai olisiko foorumilaisilla tietoa josko vaatii laajempaakin ruuvailua tyyliin kannen aukaisu tms? Entäpä jos tanko lähtee kolostaan vetämällä, niin saakohan noita tankoja taikka tangonpäitä mistään? Ei kiinnostaisi välttämättä koko orkkispumppua osineen päivineen vielä hankkia - muitakin rahareikiä tuntuu löytyvän...
900 '86 bensapumpun käyttötangon pää...
Korjausopas neuvoi, että tangon voi vetää kanavasta ulos.
Mutta mutta, ei se mokoma siitä ulos mahdu tulemaan
Pitää venttiilikoppa aukasta ja sitten sen voi ottaa sisäkautta ulos.
Venttiilikopan saa irti kun kone on vauhtipyörän ajoitusmerkkien mukaan 0-kohdassa.
Mulla pitäis olla ehjä tuommonen kapistus pyörimässä.
Mutta mutta, ei se mokoma siitä ulos mahdu tulemaan

Pitää venttiilikoppa aukasta ja sitten sen voi ottaa sisäkautta ulos.
Venttiilikopan saa irti kun kone on vauhtipyörän ajoitusmerkkien mukaan 0-kohdassa.
Mulla pitäis olla ehjä tuommonen kapistus pyörimässä.