Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Avatar
vilhosyvis
"Viggen"
Viestit: 694
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

K-jetronicilla varustettu og satku, vm. 1990 (edelleen) satunnaisesti sammuu ajossa.

Vedin pari päivää sitten testiksi n. 20 km lenkin vaihtelevaa ajoa isolla tiellä ja kaupungin kaduilla ja sammui "vain" kerran – hidastin moottoritien päättyessä vauhtia, laitoin vaihteen vapaalle / pidin kytkintä pohjassa ja jarrutin, sillä aikaa sammui, käynnistyi heti kyllä uudestaan kun laitoin vaan vaihteen sisään. ja nostin kytkimen, eikä sammunut sen jälkeen jäljellä olevien 5 km aikana.

"Pari alipaineletkua vaihdettu", hankala nyt sanoa mitään nimiä niille. Sellaiset jotka olivat ns. helpoiten saatavilla konehuoneessa.

Toinen ongelma on, että auto ei välillä suostu käynnistyä. Starttaa, ja jos hieman antaa kaasua avuksi, saattaa lähteä käyntiin, esim. toisella tai kolmannella starttauksella. Sitten käy hetken hankalasti, meinaa sammua, kaasua antamallakin käynti on takertelevaa, mutta yleensä pysyy vielä käynnissä lopulta.

Joskus taas voi mennä montakin ajoa ilman ongelmia. Ajelen siis lähinnä kaupungissa ja pysähtelyä on verrattain paljon.

Mistä tätä kannattaisi lähteä korjaamaan? Olen saanut vinkkejä, että alipainevuotoja voi olla melkein missä vaan, ja melkein kaikkialla on tiivisteitä. Mutta kyllä ilmeisesti vian voi aiheuttaa jokin tietty komponenttikin, liittymättä suoraan alipainesysteemiin?

Ja saako moisia tiivisteitä hankittua jostain järkevään hintaan? Imusarjan tiivisteen vaihto taitaa olla aika simppeli toimenpide, ainakin kaasariversiossa, yksi imusarjan tiiviste minulla pitäisi olla säilössä niin sen vaihto tuntuisi nyt helpoimmalta askeleelta eteenpäin.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
aero
-
Viestit: 9117
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma

Viesti Kirjoittaja aero »

Ainakin minun kokemukseni väittää, että alipainevuodot harvemmin on sellaisia jotka tulee ja menee, mutta onhan sekin ainakin teoriassa mahdollista, jos joku sopiva kohta muljahtelee asennosta toiseen.

Mutta aloitetaas alusta. Ottomoottori on siitä yksinkertainen pirulainen, että jos puristus, sytytys ja polttoaine on edes jotakuinkin tontilla, niin se ei oikein voi olla käymättä. Puristuksetkin harvemmin tulee ja menee, joten kannattaa ekana keskittyä bensaan ja sytkään.

Ilmeisesti ei ole vielä lainkaan paikallistettu, onko ongelma oikeasti bensassa vai sytkässä?

Alipainevuodot voi sekoittaa molempia (muistaakseni tälläisessä satkussa on alipainesäätyvä jakaja), joten ne tosiaan kannattaa varmistaa. Ihan ekana auto tyhjäkäynnissä ruiskuttelee starttisprayta alipaineletkujen ja -liitosten päälle, jos kone ryntää niin vuoto löytyi.

Toisaalta, jos vuoto mekaanisesti tulee ja menee, niin ei sitä välttämättä löydä silloin kun vika ei ole päällä. Sitten voi joko vaihtaa kaiken tai vaan laittaa alipainelinjaan mittarin - sitä mittaria voi vaikka siirtää eri linjojen välillä aina kun yksi on poissuljettu. Jos vian ilmetessä mittari näyttää ihmeellisiä, niin vuotoa jahtaamaan.

Löytyykö muuten vikojen esiintymiselle yhteisiä tekijöitä? Tapahtuuko esim. vain kone lämpimänä tai vain kone kylmänä tai starttivaiva seistyään lämpimästä kotvan verra? Tai vain pienillä kierroksilla/tyhjäkäynnillä tms?
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
vilhosyvis
"Viggen"
Viestit: 694
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

Kiitos kattavasta vastauksesta, täytyy testata tuota starttispraykikkaa.

Sammuilu ajossa tapahtuu (ainakin lämpimänä). Se on ärsyttävän satunnainen. Muistaakseni se tulee lähinnä hiljentäessä vauhtia, ja siten ettei kaasuun kosketa, mitkä ovatkaan moottorin olosuhteet tällöin. Ei siis kiihdyttäessä tai kaasun ollessa painettuna.

Käynnistymisongelma useimmiten ilmenee kylmänä, tällöinkään ei läheskään aina. Tuntuu että vaatii n. yön yli seisomisen että saattaa ilmetä. Yleensä lähtee pienen (tai ison) kaasun kanssa käymään epätasaisesti, kotvan kuluttua yleensä normalisoituen. Mutta kävipä viime syksynä niinkin, ettei lähtenyt muuten kuin työntämällä.

Muistaakseni käynnistymisvaiva ei tapahdu lämpimänä, mutta en voi sulkea tätä pois täysin.


Meinaatko, että kannattaa vaihtaa virranjakaja tai sen osia, vai?

Ja onko "kone ryntää" = käy heikommin? :D
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
aero
-
Viestit: 9117
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 06:13

Re: Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma

Viesti Kirjoittaja aero »

vilhosyvis kirjoitti:
Su Kesä 02, 2024 13:49
Sammuilu ajossa tapahtuu (ainakin lämpimänä). Se on ärsyttävän satunnainen. Muistaakseni se tulee lähinnä hiljentäessä vauhtia, ja siten ettei kaasuun kosketa, mitkä ovatkaan moottorin olosuhteet tällöin. Ei siis kiihdyttäessä tai kaasun ollessa painettuna.
Eli sammuu yleensä about siinä kohtaa kun pitäisi jäädä käymään tyhjäkäyntiä?
vilhosyvis kirjoitti:
Su Kesä 02, 2024 13:49
Käynnistymisongelma useimmiten ilmenee kylmänä, tällöinkään ei läheskään aina. Tuntuu että vaatii n. yön yli seisomisen että saattaa ilmetä. Yleensä lähtee pienen (tai ison) kaasun kanssa käymään epätasaisesti, kotvan kuluttua yleensä normalisoituen. Mutta kävipä viime syksynä niinkin, ettei lähtenyt muuten kuin työntämällä.
Sitten se ei liene K-jetin vakioviaksi luettava, olikohan se nyt painevaraaja, jonka lvuouttaessa puolilämintä konetta saa sahata.
vilhosyvis kirjoitti:
Su Kesä 02, 2024 13:49
Meinaatko, että kannattaa vaihtaa virranjakaja tai sen osia, vai?
En ainakaan vielä, vaan että kannattaa löytää selvyys sille, häviääkö koneelta kipinä vai bensa, että se sammuu ja että puuttuuko siltä kipinää vai bensaa, että ei lähde käyntiin.Voin kokemuksesta kertoa, että on turhauttavaa käydä läpi bensapuolta jos koneelta häviää kipinä, vice versa.

'90, olikos tämä se katillinen k-jetti? Se voi tuoda oman lisämausteensa tutkimiseen.
vilhosyvis kirjoitti:
Su Kesä 02, 2024 13:49
Ja onko "kone ryntää" = käy heikommin? :D
Kone ryntää eli ottaa kierroksia ylöspäin. Kun palava aine osuu imuvuodon kohdalle, sitä päätyy vuodosta moottoriin ja kun moottorilla on enemmän palavaa ainetta kuin pitäisi, lähtee kierrokset kasvamaan.
Salaisen agentin työ on vaivalloisempaa kuin trigonometristen yhtälöiden soveltaminen käytännön höpsismiin.
-Agentti Tuplanolla
Avatar
vilhosyvis
"Viggen"
Viestit: 694
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

aero kirjoitti:
Su Kesä 02, 2024 15:59
vilhosyvis kirjoitti:
Su Kesä 02, 2024 13:49
Sammuilu ajossa tapahtuu (ainakin lämpimänä). Se on ärsyttävän satunnainen. Muistaakseni se tulee lähinnä hiljentäessä vauhtia, ja siten ettei kaasuun kosketa, mitkä ovatkaan moottorin olosuhteet tällöin. Ei siis kiihdyttäessä tai kaasun ollessa painettuna.
Eli sammuu yleensä about siinä kohtaa kun pitäisi jäädä käymään tyhjäkäyntiä?
vilhosyvis kirjoitti:
Su Kesä 02, 2024 13:49
Käynnistymisongelma useimmiten ilmenee kylmänä, tällöinkään ei läheskään aina. Tuntuu että vaatii n. yön yli seisomisen että saattaa ilmetä. Yleensä lähtee pienen (tai ison) kaasun kanssa käymään epätasaisesti, kotvan kuluttua yleensä normalisoituen. Mutta kävipä viime syksynä niinkin, ettei lähtenyt muuten kuin työntämällä.
Sitten se ei liene K-jetin vakioviaksi luettava, olikohan se nyt painevaraaja, jonka lvuouttaessa puolilämintä konetta saa sahata.
vilhosyvis kirjoitti:
Su Kesä 02, 2024 13:49
Meinaatko, että kannattaa vaihtaa virranjakaja tai sen osia, vai?
En ainakaan vielä, vaan että kannattaa löytää selvyys sille, häviääkö koneelta kipinä vai bensa, että se sammuu ja että puuttuuko siltä kipinää vai bensaa, että ei lähde käyntiin.Voin kokemuksesta kertoa, että on turhauttavaa käydä läpi bensapuolta jos koneelta häviää kipinä, vice versa.

'90, olikos tämä se katillinen k-jetti? Se voi tuoda oman lisämausteensa tutkimiseen.
vilhosyvis kirjoitti:
Su Kesä 02, 2024 13:49
Ja onko "kone ryntää" = käy heikommin? :D
Kone ryntää eli ottaa kierroksia ylöspäin. Kun palava aine osuu imuvuodon kohdalle, sitä päätyy vuodosta moottoriin ja kun moottorilla on enemmän palavaa ainetta kuin pitäisi, lähtee kierrokset kasvamaan.
Ilmeisesti painevaraaja on jompu kumpi näistä:(?)
Kuva

Onkohan se mahdollista jotenkin puhdistaa, ehostaa, vai pitääkö metsästää jostain uusi?

Ja juu, tämä on katillinen k-jetti...
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma

Viesti Kirjoittaja jus »

Harmaa isompi on bensansuodatin, mustaksi massattu pienempi on paineenvaraaja. Jos paineenvaraajan toisessa päässä olevasta huohotusletkunnysästä ei tiputa bensaa, varaaja lienee ehjä. Tarkempi analyysi vaatisi painemittarin.

Jos käynnistymisongelma ilmenee kylmällä moottorilla, tutkisin kylmäkäynnistyssuutinta ohjaavan lämpöaikakytkimen toimintaa. En paineenvaraajaa.

Käynnistymiseen, tyhjäkäyntiin ja käyntiin ylipäätään vaikuttaa ohjauspaine, jota säätelee ohjauspaineventtiili, jonka letkuja olet tässä hiljattain uusinut. Katillisessa K-jetissä ohjauspainetta säädetään vielä lambdankin mukaan tahtiventtiilillä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Avatar
vilhosyvis
"Viggen"
Viestit: 694
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

jus kirjoitti:
Su Kesä 02, 2024 19:59
Harmaa isompi on bensansuodatin, mustaksi massattu pienempi on paineenvaraaja. Jos paineenvaraajan toisessa päässä olevasta huohotusletkunnysästä ei tiputa bensaa, varaaja lienee ehjä. Tarkempi analyysi vaatisi painemittarin.

Jos käynnistymisongelma ilmenee kylmällä moottorilla, tutkisin kylmäkäynnistyssuutinta ohjaavan lämpöaikakytkimen toimintaa. En paineenvaraajaa.

Käynnistymiseen, tyhjäkäyntiin ja käyntiin ylipäätään vaikuttaa ohjauspaine, jota säätelee ohjauspaineventtiili, jonka letkuja olet tässä hiljattain uusinut. Katillisessa K-jetissä ohjauspainetta säädetään vielä lambdankin mukaan tahtiventtiilillä.
Onkohan tuo lämpöaikakytkin missä? Foorumilla joku sanoo "2 ja 3 pytyn välissä tai moottorin etupäässä termarikotelossa". Minulla on 2 ja 3 pytyn välissä imusarjan kohdilla, seudulla, miten sitä kuvailisi, no tiedät varmaan paikan :D siinä on joku kohta, mihin menee kaksi johtoa? Siinäkö olisi tämä lämpöaikakytkin?

Edit: Näköjään 8-venttiilisessä se on nimenomaan siinä imusarjassa 2 ja 3 pytyn välissä. Olisiko siitä mitään iloa, että ohittaa tuon kytkimen (yhdistämällä johdot toisiinsa?), silloin kun moottori kenkkuilee?
Viimeksi muokannut vilhosyvis, Ma Kesä 03, 2024 10:41. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
anv
"Hölösuu"
Viestit: 2396
Liittynyt: Ti Huhti 04, 2006 09:45
Paikkakunta: Oulu

Re: Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma

Viesti Kirjoittaja anv »

Vielä yksi vinkki. Viallinen lambda aiheuttaa tuossa mitä kummallisempia käyntihäiriöitä kuumalla moottorilla. Seuraavan kerran kun vika on päällä, nappaappa lambdan johto irti. Muistaakseni helppo kohta on liitos oikean etulokarin päällä.
Omassani tuota vikaa ei löytänyt merkkiliikekään, koskapa päästöt yms olivat kunnossa. Eräs paikallinen autosähkökorjaamo antoi tästä vinkin.
Johdon irroittamalla kaikki ongelmat katosivat heti. Ja uusi lambda korjasi ongelman pysyvästi.
Antti
#8459
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -24
Kia EV6 GT-LINE AWD 77kWh -22
ex-Hyundai i30 wagon -20 :(
ex-Saab 9-3 1.8t SC linear pro -07
ex-Saab 900SE -95
ex-Saab 900i -90
ex-Saab 99 turbo -81
ex-Saab 99 CC -76
ex-BMW K1200S
Avatar
vilhosyvis
"Viggen"
Viestit: 694
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

anv kirjoitti:
Ma Kesä 03, 2024 10:12
Vielä yksi vinkki. Viallinen lambda aiheuttaa tuossa mitä kummallisempia käyntihäiriöitä kuumalla moottorilla. Seuraavan kerran kun vika on päällä, nappaappa lambdan johto irti. Muistaakseni helppo kohta on liitos oikean etulokarin päällä.
Omassani tuota vikaa ei löytänyt merkkiliikekään, koskapa päästöt yms olivat kunnossa. Eräs paikallinen autosähkökorjaamo antoi tästä vinkin.
Johdon irroittamalla kaikki ongelmat katosivat heti. Ja uusi lambda korjasi ongelman pysyvästi.
Pidän tuon mielessä, kiitos vinkistä. Tänään ajoin testinä töihin tuolla satkulla ja käynnistyi nätisti eikä 50 km matkalla sammunut kertaakaan, eikä ollut lähelläkään. Vähän pitää toki aina ajella pelko perseessä, kun ei tiedä milloin matka keskeytyy tai milloin pysähdyksen jälkeen ei lähdetäkään enää...

Edit: Sopiikohan muuten B202 (16v vaparin) puola tähän B201:een? Lienee hyllyssä puretusta autosta puola ja voisi sitä ehkä kokeilla..? = onko siitä haittaakaan?
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Avatar
vilhosyvis
"Viggen"
Viestit: 694
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

Säädin kaasuläppää about tämän ohjeen mukaisesti, hieman soveltaen kuten on tässä tai jossain toisessa ketjussa kehotettu: https://foorumi.saabclub.fi/viewtopic.p ... 6#p1334889

Paikallaan ollessa testailin päästää kaasua nopeasti ja ei sammunut, luulin säädön onnistuneen. Sivuoireena sähköinen sirinä moottorihuoneessa. Ei ollut ennen säätämistä ja lähti jos sääti taas "huonoksi".

Silti tuossa äsken työmatkalla auto kerran sammahti taas, lähti vähän köhien käyntiin kun laitoin vaihteen (ajoin suht hitaasti, 2. vaihde)....
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Miulla meni kerran virranjakajan pyörijästä vastus rikki ja veto loppui kuin kerrasta, kunnes taas se heräsi kulkemaan. Uudella pyörijällä kaikki murheet oli tiessään.

Toisen kerran tuli mystistä puutumista ja huonoa polttoainetaloutta lisäoireena. Puola oli mennyt huonoksi. Sen näki myös sytytystulpista, ne likautui pahasti ja se ei ole k-jetin kanssa mitenkään normaalia.

K-jetistä ei ole koskaan mennyt bensapumppu, mutta uudemmista (Trionic 7) Saabeista useampikin. Pumpun ongelmat tappaa menon ja vika voi joskus olla harhaanjohtava. K-jettiläisissä varhaisemmat mallit oli yhdellä pumpulla, mutta tietääkö kukaan, onko tehty kahden pumpun mallia? Volvoissa oli sellaisia ja meno loppui kun toinen pumppu kuoli. Bensapumpun imusuppilo ei kestä nykyisiä bensalaatuja ja se voi sulaa. Voi tulla esim. ongelmia kaarteissa, kun tankin sisältö menee toiseen reunaan tankkia ja pumppu imaisee ilmaa sekaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
vilhosyvis
"Viggen"
Viestit: 694
Liittynyt: La Maalis 17, 2018 19:17
Paikkakunta: Tapiola, Espoo
Viesti:

Re: Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma

Viesti Kirjoittaja vilhosyvis »

Mertmi kirjoitti:
Pe Kesä 07, 2024 19:38
Miulla meni kerran virranjakajan pyörijästä vastus rikki ja veto loppui kuin kerrasta, kunnes taas se heräsi kulkemaan. Uudella pyörijällä kaikki murheet oli tiessään.

Toisen kerran tuli mystistä puutumista ja huonoa polttoainetaloutta lisäoireena. Puola oli mennyt huonoksi. Sen näki myös sytytystulpista, ne likautui pahasti ja se ei ole k-jetin kanssa mitenkään normaalia.

K-jetistä ei ole koskaan mennyt bensapumppu, mutta uudemmista (Trionic 7) Saabeista useampikin. Pumpun ongelmat tappaa menon ja vika voi joskus olla harhaanjohtava. K-jettiläisissä varhaisemmat mallit oli yhdellä pumpulla, mutta tietääkö kukaan, onko tehty kahden pumpun mallia? Volvoissa oli sellaisia ja meno loppui kun toinen pumppu kuoli. Bensapumpun imusuppilo ei kestä nykyisiä bensalaatuja ja se voi sulaa. Voi tulla esim. ongelmia kaarteissa, kun tankin sisältö menee toiseen reunaan tankkia ja pumppu imaisee ilmaa sekaan.
Vaihdanpa pyörijän alkuun, se ei ainakaan ole kovin kallis osa. Hommasin myös uuden bensansuodattimen, senkään vaihtamisesta ei ainakaan haittaa luulisi olevan.

Tiedätkö tuosta puolasta, sopiiko B202:n puola B201:een? :saab:

Bensapumppua pitää varmaan katsoa sitten jos näillä muilla kikoilla ei viat korjaudu. :oops:
Nykyiset:
900i 1990 5d Magentanruskea
9-3 SE 1998 3d
Entiset:
900c 1990 4d Magentanruskea
900c 1989 4d juhlamalli
900S 1995 5d
900i 16v 1991 4d
9-3 S Turbo 2000 5d
9000CD 1989 4d
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Katso ainakin, että on sama osanumero puolassa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
Nokiaukkeli
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Marras 06, 2023 16:56
Paikkakunta: Soenjuu
Viesti:

Re: Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma

Viesti Kirjoittaja Nokiaukkeli »

Mertmi kirjoitti:
Pe Kesä 07, 2024 19:38
K-jettiläisissä varhaisemmat mallit oli yhdellä pumpulla, mutta tietääkö kukaan, onko tehty kahden pumpun mallia?
Itsellä on 1990 900 k-jetti ja se on yhdellä pumpulla (tarkastin säiliöstä), enkä usko että ne muuttivat 3 vikan vuoden aikana polttoainesäiliön suunnittelua kun 900 tuotanto alkoi olla lopussa, enkä löydä toisesta pumpusta mainintaa huolto-oppaasta
Saab Clubin jäsen marraskuusta 2023.

KA 1990 SAAB 900i 4D
Avatar
Nokiaukkeli
"Tuplakaasari"
Viestit: 61
Liittynyt: Ma Marras 06, 2023 16:56
Paikkakunta: Soenjuu
Viesti:

Re: Og 900 k-jet sammuu satunnaisesti ajossa + käynnistymisongelma

Viesti Kirjoittaja Nokiaukkeli »

Oletko mitannut polttoainepumpulta paineen, paljon antaa? Jos ei ole mittaria esim tuommoinen halpis kelpaa https://www.biltema.fi/autoilu---mp/aut ... 2000016980
Saab Clubin jäsen marraskuusta 2023.

KA 1990 SAAB 900i 4D
Vastaa Viestiin