Viimeisimpänä on käyntiongelmat. Huomasin ensin ajossa satunnaisesti aina noin 2000 kierroksen kohdalla vahvan niiaamisen/nykimisen, ihan kuin ilmansaannissa tai bensansyötössä olisi ongelma. Nyt muutaman viikon jälkeen ongelma esiintyy yhä useammin. Tämän lisäksi auto sammuilee välillä tyhjäkäynnillä ja käy välillä epätasaisesti. Käynnistymisessä ei yleensä ole ongelmaa vaan kone alkaa hiljalleen höröttäen pudottaa kierroksia kunnes se sammuu.
Ensihätään olen vaihtanut ilmansuodattimen ja polttoainesuodattimen tuloksitta. Olen myös tarkastanut liittimien, virranjakajan, pyörijän, tulppien ja alipaineletkujen kuntoa ja mikään ei päällepäin näytä kuluneelta tai sököltä.
Autossa on lisäksi bensaa tihkuttava painevaraaja, (jonka vaihdan heti kun uusi osa saapuu) mutta foorumeita luettuani en ole täysin vakuuttunut siitä että tämä kyseinen käyntiongelma liittyisi rikkinäiseen painevaraajaan.
Olen lukenut monenlaista troubleshoottia aiheesta, mutta kaipaisin neuvoja siihen mistä aloittaisin ja mistä homma voisi kiikastaa. Nöyrä aloittelija kiittää etukäteen vinkeistä, help!