og 9-3:n moottori og 900

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Koskine
"Koeajolla"
Viestit: 2
Liittynyt: Ma Elo 28, 2023 14:29

og 9-3:n moottori og 900

Viesti Kirjoittaja Koskine »

Hei minulla olis kysymys että onko mahdollista ja jos on niin minkälainen operaatio on laittaa og 9-3:n 2.0 vapari manuaali kone ja vaihteisto 900 koppaan
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2076
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Re: og 9-3:n moottori og 900

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

sen verran ison työn ja muutosten takana, että tuskin liiketeeseen kelpaavaa saa suomessa. näissä kun moottorit eri päin konehuoneessa.
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900i 16-valve 4d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
timotn
"Aero"
Viestit: 392
Liittynyt: Ti Tammi 27, 2004 20:36
Paikkakunta: Oulu

Re: og 9-3:n moottori og 900

Viesti Kirjoittaja timotn »

Oulussa on ollut og900 tonnarin koneella ja laatikolla.
95, 96, Saabo, 97, 99, 900, 9000, 9-3, 9-5
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 8093
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

Re: og 9-3:n moottori og 900

Viesti Kirjoittaja mestari »

Heinolassa joskus tontun kone oli kuupassa
saab,96,99CC-75,saab 9000-95,2xrabeneic binetta de luxe, 2xfordsonpower että major, fiat 580td4wd,fiat 9804wd,MF165,,nuffield 10/60 olympia maamosa, bernard maamosa,
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Re: og 9-3:n moottori og 900

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Koskine kirjoitti:
La Marras 30, 2024 11:50
Hei minulla olis kysymys että onko mahdollista ja jos on niin minkälainen operaatio on laittaa og 9-3:n 2.0 vapari manuaali kone ja vaihteisto 900 koppaan
Miksi ihmeessä? Mie laittaisin sinne originaalin askin päälle Turbo 16 padan. Sellaisina kaikki og900:t olisi pitänyt tehdä. :lol:

Operaatio on mittava ja en edes olisi varma saako sen katsastuksesta läpi, kun joutuisi muokkaamaan konehuonetta rälläkän ja hitsauskoneen kanssa. Käytännössä kun og900:ssa ei ole apurunkoa koneen ja askin alla. 9-3:ssa taasen on. Lisäksi erona og900 :ssa on päällekkäiset kolmiotukivarret pyöräntuennassa. Og9-3:ssa on macperson tolpat. Eli apurunkoa vaihtamalla ei mene. Jossain muussa autossa, jossa on apurunko, se voisi ehkä auttaa asiaa? Ehkä.

Nii, ei se originaali i16 olis huono. Vaparina sitä vois hiukan piristää ja jos auto on tarpeeksi vanha, ei olisi katalysaattorikaan pakollinen. Olis kuitenkin sähköruiskulla.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
rossnach
"Tuplakaasari"
Viestit: 84
Liittynyt: Su Touko 21, 2017 13:25
Paikkakunta: Tampere

Re: og 9-3:n moottori og 900

Viesti Kirjoittaja rossnach »

Kaikki on mahdollista mutta jos joudut sitä täältä kysymään niin kannattaa unohtaa koko juttu
-Og 900S -93 3d pte6262 ”aero”
-Og 900i -90 2d 8v trionic 5.5
-Og 900 -86 2d turbo
Vastaa Viestiin