Tuulilasin paikalleenlaitto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Tuulilasin paikalleenlaitto

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Täytyy koettaa laittaa ysiysiin tuo vanha vähän risa tiiviste takaisin paikalleen kerran parempaakaan ei löydy.. mulla on jotain Motonetin massaa joka on siihen hommaan tarkoitettua. Kuinka olette noita asennelleet, ensinkö tiiviste massan kanssa koriin ja sitten vasta lasi paikalleen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Juu se lasi on niin helppoa panna ulkoa päin
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Tattis, eli liimaan tiivisten ensin, tuo massa ei kaiketi kovetu kokonaan joten lasin voi laittaa jälkeenpäinkin.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
ari_viitanen
"Hölösuu"
Viestit: 1531
Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
Paikkakunta: Lempäälä

Viesti Kirjoittaja ari_viitanen »

tiiviste lasiin kiinni ja sitten liukas naru tiivisteen uraan lasi
ikkuna reikään ja toinen painaa ja toinen sisälle vetään narusta että
tiivisteen reuna tulee paikalleen. tuliko selko kielisesti
Ari 1622
pomppo
Matalapaineturbo
Viestit: 198
Liittynyt: Su Marras 21, 2004 22:00
Paikkakunta: Uusikaupunki

Viesti Kirjoittaja pomppo »

Entäs se massa?
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja tany »

Kun lasi on paikoillaan voit raottaa tiivistettä ulkopuolelta ja työntää suuttimen ohuella kärjellä massaa sinne. Sitä ei tarvitse kovin paljoa kunhan on vaan joka paikassa. Sit tiivisteen listat paikoilleen. Jos massaa tulee yli niin lähtee lakkabensiinillä eli mineralitärpätillä tuoreena. Jos ehtii jähmettyä niin siihenkin auttaa, kun jonkin aikaa pehmittelee lakkabensiinillä kastetun rätin alla.
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8221
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Miksi massaa? 99:n lasin on asentanut ammattimies joka jätti liimat ja massat pois. Kertoi ettei tarvi, kun tiivisteen sisällä on poistokanavat tiivisteen väliin pääsevälle vedelle. Ja niinhän siellä on.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
tany
Matalapaineturbo
Viestit: 189
Liittynyt: Ma Heinä 12, 2004 16:40
Paikkakunta: Siilinjärvi

Viesti Kirjoittaja tany »

Ei se massa välttämätön ole jos tiivisteet on ok ja ikkunan kehykset ehjät.
Mutta ikävä kyllä ne saattaa joskus vuotaa, ainakin mulla vuotaa vaikka on orkkis lasi. Mut saahan sen massan laittaa jos vettä alkaa tulla sisälle :!:
Saab Suomesta - hyviä autoja :)
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Eli ENSIN se tiiviste koriin ja sitte vasta lasi tiivisteeseen. Lopuksi lista työkalulla tiivisteeseen lukoksi. Massaa ei yl. tarvi laittaa tiivisteen ja korin väliin vaan lasin ja tiivisteen. Jos haluat kitata tiivisteen ja korin välin ok. mutta siihenkin vain yläreunaan ja sivuihin ja lasiin sitte taas alareunaan ja sivuihin.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Vesa Pohjalainen
"Saabisti"
Viestit: 3983
Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
Paikkakunta: Jämsä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vesa Pohjalainen »

Tässä hommassa on ilmeisestikin kahta koulukuntaa, mutta molöemmilla tavoilla homma onnistuu. kajkkiin pistettiin tiiviste lasiin ja sitten tiivisteen haloon naru, jolla se tiiviste vedettiin yli ikkuna-aukon.
# 419 Vesa Pohjalainen
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Juuri noin laitettiin uusi ikkunalasi paikoilleen viimme viikolla paloautoon.
JugiBoy
"Viggen"
Viestit: 627
Liittynyt: Ti Huhti 26, 2005 17:03
Paikkakunta: Piikkiö

Viesti Kirjoittaja JugiBoy »

Näinhän se on. Ite vaan olen tottunu laittaan sen toisinpäin mut kaikki tekee niinkuin haluaa.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
Firges9000
"Saabisti"
Viestit: 5804
Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Firges9000 »

Tuplanarulla olen tuon tehnyt
Jäsen 1124
Saab 9000 tbo/86, FIRGES-Tuning
Saab 9000 2,3 Fpt/94, steg3
lintta go go
"Hirsch"
Viestit: 722
Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
Paikkakunta: Muurola

Viesti Kirjoittaja lintta go go »

Vesa Pohjalainen kirjoitti:Tässä hommassa on ilmeisestikin kahta koulukuntaa, mutta molöemmilla tavoilla homma onnistuu. kajkkiin pistettiin tiiviste lasiin ja sitten tiivisteen haloon naru, jolla se tiiviste vedettiin yli ikkuna-aukon.
Kajakkiin pitääkin vetää narulla ja monessa muussakin, mulle vain sano ammattimies että 900 on kaikista paras panna tuo lasi ulkoapäin ja tosi vikkelään se siihen laittoikin sen
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Itellä vuotaa tuulilasi alareunasta, eli sateen jälkeen saattaa olla kosteana tuulilasin alareuna sisäpuolelta. Kannattaisko tuota massaa laittaa vai mitä pitäisi tehdä?

Kuinka saan tarkastettua ne vedenpoistoreiät?
Joskus yritin katella mutta en löytäny.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
Vastaa Viestiin