Tuulilasin paikalleenlaitto
Tuulilasin paikalleenlaitto
Täytyy koettaa laittaa ysiysiin tuo vanha vähän risa tiiviste takaisin paikalleen kerran parempaakaan ei löydy.. mulla on jotain Motonetin massaa joka on siihen hommaan tarkoitettua. Kuinka olette noita asennelleet, ensinkö tiiviste massan kanssa koriin ja sitten vasta lasi paikalleen?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1531
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 21:56
- Paikkakunta: Lempäälä
Kun lasi on paikoillaan voit raottaa tiivistettä ulkopuolelta ja työntää suuttimen ohuella kärjellä massaa sinne. Sitä ei tarvitse kovin paljoa kunhan on vaan joka paikassa. Sit tiivisteen listat paikoilleen. Jos massaa tulee yli niin lähtee lakkabensiinillä eli mineralitärpätillä tuoreena. Jos ehtii jähmettyä niin siihenkin auttaa, kun jonkin aikaa pehmittelee lakkabensiinillä kastetun rätin alla.
Saab Suomesta - hyviä autoja
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Miksi massaa? 99:n lasin on asentanut ammattimies joka jätti liimat ja massat pois. Kertoi ettei tarvi, kun tiivisteen sisällä on poistokanavat tiivisteen väliin pääsevälle vedelle. Ja niinhän siellä on.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Ei se massa välttämätön ole jos tiivisteet on ok ja ikkunan kehykset ehjät.
Mutta ikävä kyllä ne saattaa joskus vuotaa, ainakin mulla vuotaa vaikka on orkkis lasi. Mut saahan sen massan laittaa jos vettä alkaa tulla sisälle
Mutta ikävä kyllä ne saattaa joskus vuotaa, ainakin mulla vuotaa vaikka on orkkis lasi. Mut saahan sen massan laittaa jos vettä alkaa tulla sisälle
Saab Suomesta - hyviä autoja
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
99 GL5speed -84 (viimeinen tuplisvuosi)
900i kat -89 (-90 malli)
# 1329
Eli ENSIN se tiiviste koriin ja sitte vasta lasi tiivisteeseen. Lopuksi lista työkalulla tiivisteeseen lukoksi. Massaa ei yl. tarvi laittaa tiivisteen ja korin väliin vaan lasin ja tiivisteen. Jos haluat kitata tiivisteen ja korin välin ok. mutta siihenkin vain yläreunaan ja sivuihin ja lasiin sitte taas alareunaan ja sivuihin.
# 1177
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
9-5 2.3t -01, 900 GLE -91
900 Cab T16 -88, 900 CD Combi Coupé -83
900 CD T16 -86, 900 Aero T16 -85
-
- "Saabisti"
- Viestit: 3983
- Liittynyt: Pe Syys 24, 2004 10:30
- Paikkakunta: Jämsä
- Viesti:
-
- "Saabisti"
- Viestit: 5804
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 18:50
- Paikkakunta: Vantaa
-
- "Hirsch"
- Viestit: 722
- Liittynyt: La Elo 30, 2003 17:49
- Paikkakunta: Muurola
Kajakkiin pitääkin vetää narulla ja monessa muussakin, mulle vain sano ammattimies että 900 on kaikista paras panna tuo lasi ulkoapäin ja tosi vikkelään se siihen laittoikin senVesa Pohjalainen kirjoitti:Tässä hommassa on ilmeisestikin kahta koulukuntaa, mutta molöemmilla tavoilla homma onnistuu. kajkkiin pistettiin tiiviste lasiin ja sitten tiivisteen haloon naru, jolla se tiiviste vedettiin yli ikkuna-aukon.