Hitsaushommaa tarjolla

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
scania-vabis
"Turbo"
Viestit: 239
Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
Paikkakunta: Helsinki

Hitsaushommaa tarjolla

Viesti Kirjoittaja scania-vabis »

Ensimmäisen vuoden nopassain on 900-puolikas huomattavasti ruosteisempi kun melko kova & hyvä 99-puolikas.

Irtosi vasen reaktiotanko (vakaajatanko) rungosta (ilmeisesti seurauksena urheilullisesta ajotavasta) :roll:

Hieman typerältä :oops: tuntuu etten ostovaiheessa sitä ronginnut, mutta vaikeatahan se käsi sinne on saada.


Tietääkö joku edullista hitsaajaa suur-helsingin alueelta?

jeh at surfeu piste fi
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
aha
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 10:25
Paikkakunta: Tampere

Re: Hitsaushommaa tarjolla

Viesti Kirjoittaja aha »

scania-vabis kirjoitti:Irtosi vasen reaktiotanko (vakaajatanko) rungosta (ilmeisesti seurauksena urheilullisesta ajotavasta) :roll:
En valitettavasti tiedä hitsaajaa sieltä päin, mutta kun itse juuri satkun reaktiotankojen kanssa hikoilin samaa asiaa, niin mielestäni kannattaa ehdottomasti ostaa Motonetista se parinkympin korjauspelti ko. kohtaan. On äärettömän paljon helpompaa kuin ruveta muotoilemaan kiinnityspaikkaa pellinpaloista.

Korjauspelti tuskin on lähellä alkuperäislaatua mutta silti.

Jos intoa on ja ajotapakin urheilullinen :D niin tangon puslien kunto kannattaa tarkistaa saman tien, vaikka vaihtaminen voi olla aika työlästä.

Oma tarina tuolla:
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=20994
Saab 900 GLi 5d '84
scania-vabis
"Turbo"
Viestit: 239
Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja scania-vabis »

Pitää kysyä hitsaajalta jos tekee halvemalla jos on valmis pala.

Hajosihan minulla 900:ssa sama paikka, joten kannattaa ainakin sedaneissa tarkkaan tsekata kyseinen paikka ennenkuin lyö rahat pöytään.
Ja jos ei vielä ole ruostunut puhki, niin kyllä ruostuu ellei muista antaa takakontille ilmakylpyä ja pyyhkiä kondenssivedet luukun sisältä.
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Jope
-
Viestit: 4173
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 13:54
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jope »

Kombista hajoaa ihan samalla lailla. :-)
Ville Jouppi #1780
9000 CCE 2.3T '92/'96 (PR) | 9000 Aero 2.3TA '96 (PR) | 9000 CSE 2.0tA '97 (VA)
aha
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Ma Tammi 17, 2005 10:25
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja aha »

Jope kirjoitti:Kombista hajoaa ihan samalla lailla. :-)
No niin hajoaa. Tosin mielestäni takakontin ilmakylvetys ei juuri tähän asiaan olisi vaikuttanut. Reaktiotangon kiinnityspaikka vaan on sellainen mihin pyörä roiskii kuraa, suolaa ja paskaa koko ajan ja mihin se jää hyvin muhimaan. Olisiko pyöränkaaren säännöllinen pesu parempi lääke? Paitsi tietysti jos siellä on jo reikä josta tavaraa lentää kontin puolelle niin silloin kannattaa kontinkin tuuletus. :D

Jos valmista korjauspalaa tai mitä tahansa palaa hitsailee, kannattaapi varmaan ensin pitää tanko kiinni (pyörän päästä), sovittaa pala oikeaan kohtaan tangon kanssa ja hitsata parista pisteestä heftiin. Varmasti pätevä hitsari tämän tietääkin, mutta meillähän asiaa ei niin pitkälle ajateltu ja oli vähän työlästä saada tangot väännettyä paikalleen.
Saab 900 GLi 5d '84
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Morjenttes,

Onko hitsausmesta jo löytynnä? Tuossa ois mulla mahis tehdä se saabiharrastajalle asevelihintaan. Ihan siis harrastuspohjalta.

Pesun yhteydessä, kun menee sen painepesurin suuttimen kanssa koko alustan, niin pitkälle kuin käsi ja selkä kestää. Saa aika hyvin kaikki sorapaakut ja mutakököt poies. Jos löytyy kurahousut, niin aina parempi. Polvilleen vaan auton viereen ja koko pohja pesten. Näin teen omalle satkulle kerran viikossa ja ei ole ollut huomautettavaa vakiopaikoissa konttorilla tai omissa tarkastuksissa.
Siihen takapalkin päälle, mihin takaiskari kiinnittyy, kertyy aina hiekkaa ja shaittii. Se ainakin kannattaa pestä hyvin.

Jokseenkin OT:

Näin yhdessä toisessa vessassa kerran semmoisen virityksen, missä oli peltisen sisälokarin päälle viritetty paksu kumimatto, joka oli vähän irti pellin pinnasta. Elikkäs ilma kulki siellä, mutta ei puaska. Oisko viri viri???

-H-
scania-vabis
"Turbo"
Viestit: 239
Liittynyt: La Touko 08, 2004 17:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja scania-vabis »

Käyn maanantaina yhdessä mestassa ja saan arvion - nimittäin joko hitsautan vain sen tangon tai sitten, jos hinta on sopiva, antaa palaa myös muut paikat (eli kesäautosta tuleekin koko vuoden auto).
Voinen palata asiaan ensi viikolla mikäli tämä hitsauspaja on liian tyyris?
Famous last words...famus sista ord
eX: 900 -86, 900i -87, 90 -84, 900 -89, 900 16v 2.1 -92
Nyt: 9-3, -99
Jäsennumero 4687
Vastaa Viestiin