paisarista

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

paisarista

Viesti Kirjoittaja xjford »

joo elikkäs ton aeron paisarista tulvii vettä ulos kun auton sammuttaa ja kaikki paikat niin s.....anan kuumana.
mahtaako olla kansipahvi entinen vai olisko vika esim. tukkeutuneessa syylärissä...??? :?
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
e0000333
"Hölösuu"
Viestit: 1507
Liittynyt: Pe Elo 01, 2003 15:10
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja e0000333 »

Jälkilämpöjä tuntuisi olevan ja aika raakasti....


Aukeaako termari?(onko syyläri/letkut reilusti kuumia myös)
Virtaako vesi kunnolla muuten?(vesipumppu)
Eihän ole ilmalukkoa kannessa?(Onko tehty remontteja viimeaikana)
Missä kunnossa syyläri on? Jos rivat hapettuneet irti niin vaikuttaa todella paljon jäähdytys kykyyn. Samoin kattilakivi ja muut saostumat syylärissä.

Jos kansipahvista puhaltaisi läpi niin kyllä se ajossa työntäisi ennemmin vettä paisarista kuin sammuttamisen jälkeen. Tietysti on se mahdollisuus, että pytystä vuotaa painetta sellaiseeen paikkaan ja niin vähän, että se vain hidastaa veden virtausta tai jopa pysäyttää sen kokonaan. Tiedä sitten onko kannessa edes semmoista paikkaa olemassakaan.... :lol:
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

Mulla alkoi viime kesänä auto laskemaan paisarin korkista jäähdytysnestettä alleen ilmojen lämmetessä, kun olin mennyt kylmempänä ajankohtana täyttämään sen säiliön hieman MAX-merkin alapuolelle.

Vuotaminen lakkasi heti, kun oli valunut nestettä niin paljon ulos, että pinta oli taas hieman MIN-merkin yläpuolella, kuten alkutilanteessa.

Sellaisia 1m * 1m lammikoita tuo valutti alleen.

Onkohan mun tapauksessa sitten edellinen omistaja pistäny jonku +92C termostaatin tai sit flekti vaan alkaa liian myöhään toimiin, tai kenno on huono.
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

vaihdoin termarin ja lämpötila anturin. vartti KOVAA ajoa ja lämmöt pysyy kurissa :P
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
kimmoisa
"Hirsch"
Viestit: 963
Liittynyt: Ke Syys 15, 2004 11:15
Paikkakunta: Suomi-Finland

niin joo

Viesti Kirjoittaja kimmoisa »

Jos minäkin saa ny lisätä tähän:

Niin se paisuntasäiliön painekorkin venttiilin vuotaminenkin voi saada vedet kiehumaan.

Tämä voi vaikka ilmetä kuumalla koneella pysäytämisen jälkeen kun metallista vielä siirtyy lämpöä veteen ja ei ole enää ajoviiman jäähdyttävää vaikutusta.
SAAB
Pietari
"Kaasari"
Viestit: 22
Liittynyt: La Joulu 20, 2003 13:01

paisuntasäiliö

Viesti Kirjoittaja Pietari »

Kai se painetta sinne normaalisti kehittää aika lailla mutta onko ilmakuplat paisuntasäiliön sisäpinnalla normaali ilmiö?
;=)
900i
900i16
Vastaa Viestiin