joo elikkäs ton aeron paisarista tulvii vettä ulos kun auton sammuttaa ja kaikki paikat niin s.....anan kuumana.
mahtaako olla kansipahvi entinen vai olisko vika esim. tukkeutuneessa syylärissä...???
paisarista
paisarista
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Jälkilämpöjä tuntuisi olevan ja aika raakasti....
Aukeaako termari?(onko syyläri/letkut reilusti kuumia myös)
Virtaako vesi kunnolla muuten?(vesipumppu)
Eihän ole ilmalukkoa kannessa?(Onko tehty remontteja viimeaikana)
Missä kunnossa syyläri on? Jos rivat hapettuneet irti niin vaikuttaa todella paljon jäähdytys kykyyn. Samoin kattilakivi ja muut saostumat syylärissä.
Jos kansipahvista puhaltaisi läpi niin kyllä se ajossa työntäisi ennemmin vettä paisarista kuin sammuttamisen jälkeen. Tietysti on se mahdollisuus, että pytystä vuotaa painetta sellaiseeen paikkaan ja niin vähän, että se vain hidastaa veden virtausta tai jopa pysäyttää sen kokonaan. Tiedä sitten onko kannessa edes semmoista paikkaa olemassakaan....
Aukeaako termari?(onko syyläri/letkut reilusti kuumia myös)
Virtaako vesi kunnolla muuten?(vesipumppu)
Eihän ole ilmalukkoa kannessa?(Onko tehty remontteja viimeaikana)
Missä kunnossa syyläri on? Jos rivat hapettuneet irti niin vaikuttaa todella paljon jäähdytys kykyyn. Samoin kattilakivi ja muut saostumat syylärissä.
Jos kansipahvista puhaltaisi läpi niin kyllä se ajossa työntäisi ennemmin vettä paisarista kuin sammuttamisen jälkeen. Tietysti on se mahdollisuus, että pytystä vuotaa painetta sellaiseeen paikkaan ja niin vähän, että se vain hidastaa veden virtausta tai jopa pysäyttää sen kokonaan. Tiedä sitten onko kannessa edes semmoista paikkaa olemassakaan....
Saab 9-3 Sport Combi 1,8t Linear Business
#1814
#1814
Mulla alkoi viime kesänä auto laskemaan paisarin korkista jäähdytysnestettä alleen ilmojen lämmetessä, kun olin mennyt kylmempänä ajankohtana täyttämään sen säiliön hieman MAX-merkin alapuolelle.
Vuotaminen lakkasi heti, kun oli valunut nestettä niin paljon ulos, että pinta oli taas hieman MIN-merkin yläpuolella, kuten alkutilanteessa.
Sellaisia 1m * 1m lammikoita tuo valutti alleen.
Onkohan mun tapauksessa sitten edellinen omistaja pistäny jonku +92C termostaatin tai sit flekti vaan alkaa liian myöhään toimiin, tai kenno on huono.
Vuotaminen lakkasi heti, kun oli valunut nestettä niin paljon ulos, että pinta oli taas hieman MIN-merkin yläpuolella, kuten alkutilanteessa.
Sellaisia 1m * 1m lammikoita tuo valutti alleen.
Onkohan mun tapauksessa sitten edellinen omistaja pistäny jonku +92C termostaatin tai sit flekti vaan alkaa liian myöhään toimiin, tai kenno on huono.
niin joo
Jos minäkin saa ny lisätä tähän:
Niin se paisuntasäiliön painekorkin venttiilin vuotaminenkin voi saada vedet kiehumaan.
Tämä voi vaikka ilmetä kuumalla koneella pysäytämisen jälkeen kun metallista vielä siirtyy lämpöä veteen ja ei ole enää ajoviiman jäähdyttävää vaikutusta.
Niin se paisuntasäiliön painekorkin venttiilin vuotaminenkin voi saada vedet kiehumaan.
Tämä voi vaikka ilmetä kuumalla koneella pysäytämisen jälkeen kun metallista vielä siirtyy lämpöä veteen ja ei ole enää ajoviiman jäähdyttävää vaikutusta.
SAAB
paisuntasäiliö
Kai se painetta sinne normaalisti kehittää aika lailla mutta onko ilmakuplat paisuntasäiliön sisäpinnalla normaali ilmiö?
;=)
900i
900i16
900i
900i16