Mikä tulppa OG900Turboon?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Iskariot kirjoitti:
dimebak kirjoitti:Nyt on koneessa ko. öljyt (Mobil 1 5W-50) ja niillä on ajettu 6500 kilometriä. Oli aivan pakko käydä äsken tarkistaan öljytikusta ja öljyt oli maksimissa. Eli ei minun mielestä mikään huono vaihtoehto, vai mitä muut on mieltä?
Samat liemet ovat omassa autossa olleet nyt jo useamman tuhannen kilometrin ajan eikä ole mihinkään vailtunut. On vielä jopa himan yli MAX-merkin...
Tätähän ei kuitenkaan kukaan usko kun kyseessä on 2.1 :cry:

eikö tuo ole juuri merkki koneen väljyydestä jos öljyä noin paljon, päässyt bensaa sekaan.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8219
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

mikkoimp kirjoitti:eikö tuo ole juuri merkki koneen väljyydestä jos öljyä noin paljon, päässyt bensaa sekaan.
Ei välttämättä. Omassa 99:ssä haisee talviaikaan vaihdetut öljyt hieman bensalle ja kesällä ei. Eli talvella tulee enemmän käytetty imua ja kesällä taas vähemmän.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Iskariot
"Hölösuu"
Viestit: 1287
Liittynyt: La Joulu 27, 2003 01:42
Paikkakunta: Nivala

Viesti Kirjoittaja Iskariot »

mikkoimp kirjoitti:
Iskariot kirjoitti:
dimebak kirjoitti:Nyt on koneessa ko. öljyt (Mobil 1 5W-50) ja niillä on ajettu 6500 kilometriä. Oli aivan pakko käydä äsken tarkistaan öljytikusta ja öljyt oli maksimissa. Eli ei minun mielestä mikään huono vaihtoehto, vai mitä muut on mieltä?
Samat liemet ovat omassa autossa olleet nyt jo useamman tuhannen kilometrin ajan eikä ole mihinkään vailtunut. On vielä jopa himan yli MAX-merkin...
Tätähän ei kuitenkaan kukaan usko kun kyseessä on 2.1 :cry:

eikö tuo ole juuri merkki koneen väljyydestä jos öljyä noin paljon, päässyt bensaa sekaan.
Tuohon lykkäsivät 4000km sitten öljynvaihossa öljyä sen verran että oli noin sentin yli maksimin. Tällä hetkellä noin puoli senttiä yli max-viivan. Eli eipä ole bensaa seassa.
#2029 Kari Kutuniva
2002 Saab 9⁵ 2.3t A Vector Wagon BioPower
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

Iskariot kirjoitti:
mikkoimp kirjoitti:
Iskariot kirjoitti: Samat liemet ovat omassa autossa olleet nyt jo useamman tuhannen kilometrin ajan eikä ole mihinkään vailtunut. On vielä jopa himan yli MAX-merkin...
Tätähän ei kuitenkaan kukaan usko kun kyseessä on 2.1 :cry:

eikö tuo ole juuri merkki koneen väljyydestä jos öljyä noin paljon, päässyt bensaa sekaan.
Tuohon lykkäsivät 4000km sitten öljynvaihossa öljyä sen verran että oli noin sentin yli maksimin. Tällä hetkellä noin puoli senttiä yli max-viivan. Eli eipä ole bensaa seassa.
no sitten on juu eri asia jos se on alkujaankin ollut merkin yli.
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
Montoya
"Viggen"
Viestit: 509
Liittynyt: Pe Maalis 11, 2005 13:34
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja Montoya »

e0000333 kirjoitti:OT:

dimebak kirjoitti:Että vielä ku hakis Prismasta Mobil 1 5W-50-öljyt
Eiks nuo oo hiukan liian hoikat tilkkeet OG:seen. Kertoile kuitenkin miten pysyi sisällä ja paljon kulutti. Turbohan tuosta tykkää, mutta koneesta en tiedä. Mitä sinne suositellaan?
Max lifea ja keskimmäistä helixiä on omissa ollut ilman huohotus ja kulutus hässäköitä...
Porukoiden 8v-iivarissa on aina ollu just nuo öljyt. Kymppitonnin jälkeen saattaa olla muutaman millin laskenu pinta. Eli hyvin pysyy. Toki auto on vasta sisäänajettu, 255tkm
9-5 2,3t -03
#2514
Vastaa Viestiin