VIN koodin arvoitus

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Jukka
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 22:06

VIN koodin arvoitus

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Mistä syystä EPC ei tunne SAABin alustanumeroa? Oman autoni alustanumero alkaa YS3AA... Tuo toinen A -kirjain ei tunnu olevan valmistenumeroluettelossa. Onko meistetty virheellinen kirjain alustakilpeen? Vuosimalli on OG -87.
vuorpe
"Hirsch"
Viestit: 992
Liittynyt: Ti Loka 07, 2003 10:58
Paikkakunta: Klaukkala

Viesti Kirjoittaja vuorpe »

Eipä tunne korjaamokäsikirjakaan moista numeroa...
81-83 vaihtoehdot olisi G=GL, S=EMS, E=GLE ja T=Turbo
Vuodesta -84 alkaen L=GL, M=GLs/GLi/i, H=GLE/EMS, T= Turbo, E=CD

APROPOO!
Vuodesta -86 ja eteenpäin käsikirja sanoo että toinen kirjain olisi vaihtoehdoin A-Z ja vain sisäiseen käyttöön.
Saabiton saabisti
#1470
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

tämäkään sivu ei anna vastausta
http://www.secret-secret.com/turbo/DIY/vin.html#86on
1986 on VIN style

The 5th digit is the series.

for 1986, this was just the series
--------------------
B = i
C = i16
D = Turbo
S = S model (9000)

87- this digit indicated the series & restraints
--------------------
R = base 900 Active restraint
S = S model Active
K = Turbo passive
K = S model passive
T = turbo model active
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Juha
Matalapaineturbo
Viestit: 200
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha »

Korjaamo käsikirjan mukaan se toinen a olisi sisäiseen käyttöön :D ja kirjaimet a-z olisi käytössä.
96 -73, Sonett -73, 900 ”kilpuri”, 900 -89
Jukka
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 22:06

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Mitähän tuo sisäiseen käyttöön tarkoittaa? Tai samapa tuo. tämä tuli vaan esille kun tarvitsin alustanumeroa varaosaa varten. Kiitos avusta.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10283
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ihan mielenkiinnosta, mikä varaosa satkussa on semmonen, että tarvitsee ihan alustanumeron sen takia?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jukka
"Tuplakaasari"
Viestit: 94
Liittynyt: Su Touko 16, 2004 22:06

Viesti Kirjoittaja Jukka »

Varaosamyyjä tarvitsi alustanumeron kun ostin viime viikolla ruiskusuuttimiin uudet tiivisteholkit. Vanhat olivat väljät. Antoi ensin 16 venttiilisen ruiskuputken tiivisteet, väitin kyllä myyjälle ettei autossani ole jakotukkia suuttimiin. Myyjä vaan väitti että "nämä ovat oikeat". Sanoin kyllä että kysessä on 8 venttiilinen ja mekaaninen ruisku. Hinta oli n 2 € per tiiviste mutta oikean tiivisteen hinta kipusi jo 9 €. En raaskinut ostaa kuin kaksi. Tämä meni nyt vähän varsinaisen asian sivujuonteisiin mutta tähän tarkoitukseen alustanumeroa olisi tarvittu.ö
hatami
"Aero"
Viestit: 400
Liittynyt: Ti Marras 04, 2003 21:59
Paikkakunta: Laukaa

ruiskun kumit

Viesti Kirjoittaja hatami »

motonet myy kumeja melko edullisesti ruiskun suuttimiin.Ruiskusuuttimen tiivistekumi 8-ventt K-jetronic. . . . . . 28-3168 1.68 ???
JuHem
"Hölösuu"
Viestit: 1065
Liittynyt: La Tammi 22, 2005 17:36
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja JuHem »

Jatketaan hieman lisää vin-koodin saloista...

Rupesin tutkimaan tekniikan luovuttajani (900S -90) viniä ja huomasin, että kahdeksas merkki on L, joka tämän sivuston http://www.secret-secret.com/turbo/DIY/vin.html#86on mukaan tarkoittaa käsittääkseni täysipaineturboa coolerilla. Matalapaineen tunnus pitäisi olla S.
Auto on (oli) kuitenkin alkuperäinen matalapaineturbo ilman cooleria. Onko tuolla sivustolla virhe? Mitä muilla ässien omistajilla on? Ja jos tuo koodi on oikein niin voiko autoon iskeä coolerin paikoilleen ilman ongelmia, koska vinin mukaan se kuuluisi siihen?

Jännä homma, mutta jos vinin mukaan tuohon tosiaan kuuluu cooleri niin sehän pitää laittaa paikoilleen ennenkuin menee muutoskatsastamaan. (tekniikka on siis vaihdettu toiseen autoon)

hmmm. Rupesin vielä miettimään rekisteriotteen mallimerkintää. Mahtaako siitä paljastua onko auto matalapaine vai täyspaine? Tässä se on ...900 S-LM/252 Mikä se on täysipaineissa?
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Turbo16
"Hölösuu"
Viestit: 2436
Liittynyt: Ke Elo 13, 2003 15:56
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Turbo16 »

JuHem kirjoitti: Rupesin tutkimaan tekniikan luovuttajani (900S -90) viniä ja huomasin, että kahdeksas merkki on L, joka tämän sivuston http://www.secret-secret.com/turbo/DIY/vin.html#86on mukaan tarkoittaa käsittääkseni täysipaineturboa coolerilla. Matalapaineen tunnus pitäisi olla S.
Sitä en tiedä, minkä takia osissa ässissä on L -kirjain ja osassa ei.
Mutta sen tiedän, että saat heittää välijäähdyttimen tuohon ässääsi ilman, että katsastusmies alkaa kiusaamaan :)
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Vastaa Viestiin