VIN koodin arvoitus
VIN koodin arvoitus
Mistä syystä EPC ei tunne SAABin alustanumeroa? Oman autoni alustanumero alkaa YS3AA... Tuo toinen A -kirjain ei tunnu olevan valmistenumeroluettelossa. Onko meistetty virheellinen kirjain alustakilpeen? Vuosimalli on OG -87.
Eipä tunne korjaamokäsikirjakaan moista numeroa...
81-83 vaihtoehdot olisi G=GL, S=EMS, E=GLE ja T=Turbo
Vuodesta -84 alkaen L=GL, M=GLs/GLi/i, H=GLE/EMS, T= Turbo, E=CD
APROPOO!
Vuodesta -86 ja eteenpäin käsikirja sanoo että toinen kirjain olisi vaihtoehdoin A-Z ja vain sisäiseen käyttöön.
81-83 vaihtoehdot olisi G=GL, S=EMS, E=GLE ja T=Turbo
Vuodesta -84 alkaen L=GL, M=GLs/GLi/i, H=GLE/EMS, T= Turbo, E=CD
APROPOO!
Vuodesta -86 ja eteenpäin käsikirja sanoo että toinen kirjain olisi vaihtoehdoin A-Z ja vain sisäiseen käyttöön.
Saabiton saabisti
#1470
#1470
tämäkään sivu ei anna vastausta
http://www.secret-secret.com/turbo/DIY/vin.html#86on
http://www.secret-secret.com/turbo/DIY/vin.html#86on
1986 on VIN style
The 5th digit is the series.
for 1986, this was just the series
--------------------
B = i
C = i16
D = Turbo
S = S model (9000)
87- this digit indicated the series & restraints
--------------------
R = base 900 Active restraint
S = S model Active
K = Turbo passive
K = S model passive
T = turbo model active
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Varaosamyyjä tarvitsi alustanumeron kun ostin viime viikolla ruiskusuuttimiin uudet tiivisteholkit. Vanhat olivat väljät. Antoi ensin 16 venttiilisen ruiskuputken tiivisteet, väitin kyllä myyjälle ettei autossani ole jakotukkia suuttimiin. Myyjä vaan väitti että "nämä ovat oikeat". Sanoin kyllä että kysessä on 8 venttiilinen ja mekaaninen ruisku. Hinta oli n 2 € per tiiviste mutta oikean tiivisteen hinta kipusi jo 9 €. En raaskinut ostaa kuin kaksi. Tämä meni nyt vähän varsinaisen asian sivujuonteisiin mutta tähän tarkoitukseen alustanumeroa olisi tarvittu.ö
ruiskun kumit
motonet myy kumeja melko edullisesti ruiskun suuttimiin.Ruiskusuuttimen tiivistekumi 8-ventt K-jetronic. . . . . . 28-3168 1.68 ???
Jatketaan hieman lisää vin-koodin saloista...
Rupesin tutkimaan tekniikan luovuttajani (900S -90) viniä ja huomasin, että kahdeksas merkki on L, joka tämän sivuston http://www.secret-secret.com/turbo/DIY/vin.html#86on mukaan tarkoittaa käsittääkseni täysipaineturboa coolerilla. Matalapaineen tunnus pitäisi olla S.
Auto on (oli) kuitenkin alkuperäinen matalapaineturbo ilman cooleria. Onko tuolla sivustolla virhe? Mitä muilla ässien omistajilla on? Ja jos tuo koodi on oikein niin voiko autoon iskeä coolerin paikoilleen ilman ongelmia, koska vinin mukaan se kuuluisi siihen?
Jännä homma, mutta jos vinin mukaan tuohon tosiaan kuuluu cooleri niin sehän pitää laittaa paikoilleen ennenkuin menee muutoskatsastamaan. (tekniikka on siis vaihdettu toiseen autoon)
hmmm. Rupesin vielä miettimään rekisteriotteen mallimerkintää. Mahtaako siitä paljastua onko auto matalapaine vai täyspaine? Tässä se on ...900 S-LM/252 Mikä se on täysipaineissa?
Rupesin tutkimaan tekniikan luovuttajani (900S -90) viniä ja huomasin, että kahdeksas merkki on L, joka tämän sivuston http://www.secret-secret.com/turbo/DIY/vin.html#86on mukaan tarkoittaa käsittääkseni täysipaineturboa coolerilla. Matalapaineen tunnus pitäisi olla S.
Auto on (oli) kuitenkin alkuperäinen matalapaineturbo ilman cooleria. Onko tuolla sivustolla virhe? Mitä muilla ässien omistajilla on? Ja jos tuo koodi on oikein niin voiko autoon iskeä coolerin paikoilleen ilman ongelmia, koska vinin mukaan se kuuluisi siihen?
Jännä homma, mutta jos vinin mukaan tuohon tosiaan kuuluu cooleri niin sehän pitää laittaa paikoilleen ennenkuin menee muutoskatsastamaan. (tekniikka on siis vaihdettu toiseen autoon)
hmmm. Rupesin vielä miettimään rekisteriotteen mallimerkintää. Mahtaako siitä paljastua onko auto matalapaine vai täyspaine? Tässä se on ...900 S-LM/252 Mikä se on täysipaineissa?
900 T16 -92 (KR)
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
900 T16 -88 (KA)
Subaru Forester -00, Range Rover 3,9 EFI -90
#1938
Sitä en tiedä, minkä takia osissa ässissä on L -kirjain ja osassa ei.JuHem kirjoitti: Rupesin tutkimaan tekniikan luovuttajani (900S -90) viniä ja huomasin, että kahdeksas merkki on L, joka tämän sivuston http://www.secret-secret.com/turbo/DIY/vin.html#86on mukaan tarkoittaa käsittääkseni täysipaineturboa coolerilla. Matalapaineen tunnus pitäisi olla S.
Mutta sen tiedän, että saat heittää välijäähdyttimen tuohon ässääsi ilman, että katsastusmies alkaa kiusaamaan
#1909
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"
Saab 900T16 "ei ikinä ajossa"