savustettu 900s

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

savustettu 900s

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

ostaa pläjäytin autovahinkokeskuksesta 900s:n -90 eli 16v matalapainetbon (3d aeron kylkipaloilla). autosta oli kärvähtänyt johdot moottoritilasta / kojetaulun alta ja samalla vähän muoviosiakin mm. raitisilmasuotimen kotelo.

no suorsalta löytyi johtosarja, vanhat piuhat pois ja uudet paikalleen. samalla vaihdettiin ohjausboksi, papumpun- ja päärele.

vaan auto ei käy muuten kuin laittamalla tilkka bensaa imusarjaan. bensapumppu ei käynnisty paisti laittamalla jännitettä pumpulle menevään johtoon. tämä ei kuitenkaan auta käyntiongelmaan.

kojetaulu on vielä irrallaan, mittaristo, painekytkin, boksit ja em. releet on kuitenkin kytketty.

hyvät klubilaiset, apu olisi nyt tarpeen ettei tarvitse random-tekniikalla vikaa haeskella. t16 tietämykseni on (vielä) kovin vähäinen! :)
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Bensapumpun rele? (vaikka olikin vaihdettu)

Toimiiko, jos teet ohituksen hyppylangalla?

Varovaisuutta sitten, ettei tule toista kertaa savustettua :wink:
Saabilla jo vuodesta 1995. 90>900>9000>9000>NG9-3
Joskus useampikin samaan aikaan.
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

hal-anturi virranjakassa. aiheuttaa itselle samanlaista kiusaa kun on hieman risa liitin :evil: bensapumppu ei käynnisty ennenkuin sieltä tulee signaalia. ja se pelkkä hyppylanka pumpulle ei auta koska suuttimet eivät silti aukea :)
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

savustettu 900s

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

hyppylanka pa-releen tilalla testattu, pumppu pyörii auto ei käy!

sytkän pääteasteelta yhteys ruiskuboksille tarkistettu!

kiitos, päästiin hyvään alkuun! lisää ideoita? :)
usvaa putkeen
"Turbo"
Viestit: 274
Liittynyt: La Syys 13, 2003 14:45
Paikkakunta: lohja

Viesti Kirjoittaja usvaa putkeen »

Tossa joskus mulle kävi kanssa, että suuttimet ei herännyt. Mulla oli boxin liitin kiinni, mutta boxi lattialla. Kaverin kanssa sitä pohdittiin pitäsikö se maadottaa vielä erikseen kun ei ollut virallisesti oikeassa paikassa kiinni. No maadotettiin se, mutta ei vieläkään suutttimet herännyt.

Singnaali tuli suutimille asti. Lopulta vika oli suuttimissa. Olivat paskaset, ei tullu tavaraa läpi. Toi maadoitus asia, ei kyllä ikinä valjennut oliko siinä mitään vaikutusta. Joku viisas voi varmaan sitä valaista.
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

savustettu satku

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

mutta kun pa-pumppukaan ei herää?
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

katselitko hal-anturia?
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

savustettu 900s

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

ööööö jos auto käy laittamalla löpöä imusatsiin voiko vika olla hall-anturissa???
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11508
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Re: savustettu 900s

Viesti Kirjoittaja jus »

saabastelija kirjoitti:ööööö jos auto käy laittamalla löpöä imusatsiin voiko vika olla hall-anturissa???
Ei, koska sytytys mitä ilmeisimmin toimii. Vikaa kuitenkin voisi olla sytytyspulssin kulkeutumisessa ruiskuboksille, ja siihen selvittelyyn voisi olla jotain apua Hall-anturin analysointiohjeista. :-)

Tässä on vielä LH2.4-käynnistysongelman selvittelyohjetta, jossa viitataan tuohon Hall-anturin testausohjeeseen:
http://68.18.180.230/engine_folder/nostart24.htm

Onko autossa Boshc LH - vai Lucas-ruisku? Ilmeisesti Lucas?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

savustettu 900s

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

lucas, pitää stekata hall-anturi heti aamulla, kiitos!

tai siis yhteys boksille. no senverran jo aikaisemmin tutkin yleismittarilla että syttyboksista (pinni7) on yhteys ruiskuboksiin (pinni39), riittääkö tuo diagnoosi?
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Lucas ei ruuttaa bensaa startatessa, jos ei saa signaalia hall-anturilta.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

korjatkaa jos olen väärässä mutta ymmärtääkseni hal-anturi katkaisee vain bensapuolen mutta sytkä toimii silti...
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
saabastelija
"Hirsch"
Viestit: 783
Liittynyt: La Huhti 23, 2005 07:52
Paikkakunta: orivesi

savustettu 900s

Viesti Kirjoittaja saabastelija »

siis pa-pumppu ei pyörähdä virran kytkemisen jälkeen ilman hall-anturia!?
xjford
"Aero"
Viestit: 456
Liittynyt: Pe Helmi 11, 2005 15:03
Paikkakunta: turku

Viesti Kirjoittaja xjford »

näin olen asian itse kokenut :D
saab 900 turbo -80 kesäauto
jaguar xj6 -79 kesäauto
Vastaa Viestiin