Kuskin puolen pyyhin jäi käteen
Kuskin puolen pyyhin jäi käteen
Tänään se sitten tapahtui 20vuotiaalle kybälle.
Pyyhkimen sulka runkoineen jäi käteen. Booriakseli mennyt tietysti poikki.
Irrotin mekanismin pellin alta ja totesin, ettei korjattavaa ole.
Mistä uusi mekanismi? Onko romis ainoa vaihtoehto?
Apparin puoli ok, eli vain kuskin puolen mekanismi tarvitaan.
Pyyhkimen sulka runkoineen jäi käteen. Booriakseli mennyt tietysti poikki.
Irrotin mekanismin pellin alta ja totesin, ettei korjattavaa ole.
Mistä uusi mekanismi? Onko romis ainoa vaihtoehto?
Apparin puoli ok, eli vain kuskin puolen mekanismi tarvitaan.
Jäsen: #2563
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
99GL-76, 99GLS-79, 90-86, 900NG-94, 9000 2,3T-92, 9000 2,0t-98 A50, 9000 2,0t-96, 900NG CAB-2000, 9000 Aero-MY96, Ford Transit 310 H3/L3-2015, Fiat 500, 11.
heikosti löysin haku-toiminnolla tästä aiheesta. mitkä on yleisimmät viat että satkun pyyhin "kuolee", booritko siinä useimmiten menee? mikä on edullisin lääke? mitä pitää purkaa/vaihtaa, työn vaativuusaste? voimankäytön tarve?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
-
- "Turbo"
- Viestit: 261
- Liittynyt: Su Elo 15, 2004 18:04
- Paikkakunta: Hki/Nurmijärvi
[quote="lucaf"]mitkä on yleisimmät viat että satkun pyyhin "kuolee", booritko siinä useimmiten menee?/quote]
Jos ei ole boorit, niin sitten vaan yksinkertaisesti moottorilta tuleva linkkivipu irronnut pyyhkijän varren akselilta. Yksinkertaisimmillaan saattaisi riittää painaa nivel takaisin paikalleen.
Jos ei ole boorit, niin sitten vaan yksinkertaisesti moottorilta tuleva linkkivipu irronnut pyyhkijän varren akselilta. Yksinkertaisimmillaan saattaisi riittää painaa nivel takaisin paikalleen.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Satkun pyyhkijäkoneistossa on semmonen vaijeri, joka voi vanhemmiten lipsahtaa paikoiltaan. Koko hoito muuten lähtee melko iisisti irti moottoreineen päivineen. 0maan 900i:hin pitäisi vaihtaa jo tallissa odottava napakampi koneisto. Vanhassa pyyhkijät huitoo hyvällä luistolla ollessaan ikkunan tiivisteiden päälle asti...
Sitten takaisin 99/90 vehkeisiin. 99:ssä pyyhkijöissä välystä. Liikerata suppenee, jos sulat "pitää" liian hyvin. Sopivalla sadesäällä sulat tekee paljon laajempia liikkeitä. Missä tuo välys voisi olla? Koneisto vaan mennyt väljäksi vai?
Sitten takaisin 99/90 vehkeisiin. 99:ssä pyyhkijöissä välystä. Liikerata suppenee, jos sulat "pitää" liian hyvin. Sopivalla sadesäällä sulat tekee paljon laajempia liikkeitä. Missä tuo välys voisi olla? Koneisto vaan mennyt väljäksi vai?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
99:ssä välys ei kai oikein voi olla muualla kuin pyyhkijävarsien juuren akseliholkissa tai akselin päässä olevassa rattaassa, jota moottorin liikuttama hammastanko liikuttaa edestakaisin. Lienee sentyyppistä kulumavikaa, että ainoa mahdollinen korjaus on vaihtaa tuoreempi hammastankopaketti. Moottorin päässä tuskin vika on, siellä on vain iso epäkeskopyörä. Moottorin päittäisvälyksen voisi ehkä tarkistaa.Mertmi kirjoitti:99:ssä pyyhkijöissä välystä. Liikerata suppenee, jos sulat "pitää" liian hyvin. Sopivalla sadesäällä sulat tekee paljon laajempia liikkeitä. Missä tuo välys voisi olla? Koneisto vaan mennyt väljäksi vai?
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Välys löytyi! Heiluttelin pyyhkijää ja kurkin konehuoneeseen, että missäs se moottori luuraa. Sittenpä se välys paljastuikin! Koko moottori heiluu kiinnikkeessään, joka on metallipanta kumisella vaimennuksella. Kumi näyttäisi aika kovettuneelta ja moottori heiluu tuon pannan sisällä yllättävän paljon. Useita millejä. Katsotaan, josko saisin välystä pienemmäksi vaihtamalla uutta kumia sinne väliin.jus kirjoitti:99:ssä välys ei kai oikein voi olla muualla kuin pyyhkijävarsien juuren akseliholkissa tai akselin päässä olevassa rattaassa, jota moottorin liikuttama hammastanko liikuttaa edestakaisin. Lienee sentyyppistä kulumavikaa, että ainoa mahdollinen korjaus on vaihtaa tuoreempi hammastankopaketti. Moottorin päässä tuskin vika on, siellä on vain iso epäkeskopyörä. Moottorin päittäisvälyksen voisi ehkä tarkistaa.Mertmi kirjoitti:99:ssä pyyhkijöissä välystä. Liikerata suppenee, jos sulat "pitää" liian hyvin. Sopivalla sadesäällä sulat tekee paljon laajempia liikkeitä. Missä tuo välys voisi olla? Koneisto vaan mennyt väljäksi vai?

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01