Automaatti ongelma 900i -85

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
badi
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Touko 29, 2005 14:27

Automaatti ongelma 900i -85

Viesti Kirjoittaja badi »

SAAB 900i -85 ja 3vaiht automaattilaatikko ja nyt toimii vain pakki ja ykkösellä menee sit kans taaksepäin. Jos olis joku asiantuntija kun ei löydy mistään purkukuvia tai oikein muutakaan vihjettä. Tää on englantilainen loota ja numeroita on B 2 W 37. Jos siinä olis vielä joku kikka tai löytys tosiaan kuvia että vois vaikka jostain luukusta tehdä jotakin. Ammattimiehen vihjeitä kaipaillaan. :roll: :roll: :roll:
badi
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Touko 29, 2005 14:27

Viesti Kirjoittaja badi »

:roll: eipä ole tietoa ja autokin on kaverin, tosin on kyllä ihan tossa lähellä ja hän on kaikkenlaista autoremppaa kyllä tehnyt mutta ei automaatti lootaa. Kun siinä on joku luukkukin että jos siitä vois jotakin yrittää kun vaan tietäis että mikä mättää.
badi
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Touko 29, 2005 14:27

Viesti Kirjoittaja badi »

vielä tohon lisäys: kun löytys jostakin netistä vaikka räjäytyskuva, että näkis vähän mitä on sisällä. Eiks nyt kukaan tietäis.
jannes
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 18:31
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja jannes »

Ensimmäisenä kannattaa tarkistaa onko lootassa öljyä. Se tapahtuu seuraavasti:
1. Auto käyntiin ja käsijarru päälle.
2. Vaihdevipu D -asentoon n.20 sek.ajan
3. Vaihdevipu R -asentoon n.20 sek.ajan
4. Vaihdevipu P -asentoon ja öljytikusta katsomaan paljonko on öljyä. Tikussa on asteikko kylmälle ja lämpöiselle öljylle / lootalle /koneelle.
5. Sammuta auto.

Automaattilootaan pitäis vaihtaa 60tkm välein öljyt. Laatikkovikoja on korjaantunut jopa öljynvaihdolla. Perinteisen automaattilootan toiminta perustuu öljyyn. Sen vuoksi öljyn laadulla on merkitys.

Itselläni oli päässyt vaijeri kuori irti kiinnikkeistä ja oli hetken aikaa vaihteet sekaisin. P -asennolla oli pakki päällä ja N -asennossa D. Itse vaihdekepissähän on pykälät, joilla on tehty lukitukset. Eli se nuppi siinä kepissä vaikuttaa kepin juuressa olevaan lukituslevyyn. Myös laatikossa on pykälät. Keppi siirtää vaijerilla vaihteita laatikossa tai oikeastaan se on tanko, koska se jäykkä.
Vaijerin näkyviin saamiseksi pitää purkaa keskikonsoli, ottaa virtalukko pois, lämmityskanava keskitunnelista yms. Muistaakseni lootan päässä ei ole mitään säätöä.

Laatikkoa en ole koskaan ottanut auki. Jenkkiautoharrastajien kautta vois löytyä tietoa, mitä loota on syönyt.

Toivottavasti ylläolevasta on jotain hyötyä.
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
badi
"Kaasari"
Viestit: 6
Liittynyt: Su Touko 29, 2005 14:27

Viesti Kirjoittaja badi »

:lol: just, tutkitaan vielä uudestaan nää jutut. Saattaa olla että sieltä on joku tiiviste menny eikä se nosta painetta ja vaihde ei sen takia toimi, mutta tutkitaan ensin nää päältä tehtävät hommat,,kiitti vaan. :lol: :lol:
Vastaa Viestiin