Kuten te ehkä olette jo lukeneet, niin koneeni kyrvähti täysin.
tänään tulee kansi koneiostamolta ja alkaa hillitön kokoominen. Muutamaa epäkohta tarttis tosin oikomista
Turbon öljykierron paluuputki, semmonen peukalon paksunen putki joka on kiinni lohkossa pakosrajan alla.
Sieltä on kussu aika paljon öljyy, otin putkesta kiinni ja flöpp, lähti irti, siellä näyttäsi joku tiiviste joskus ollu?, mikä tiiviste sinne menee, miten se pysyy siellä, kun ei tosiaan ollu mitään ruuvii/laippaa tms jubinaa mikä sitä pitelis.
Vanhan mallin 16v kannessa kulkee öljyputket nokkien petilaakereille. Ja ne ölyputjet on joillain *prkleen* muovi kulmilla.
Pistin imunokan puolelle vievän putken vinkkelin paskaks, mistä saa uusia muovi kulmia? onko siellä paljon painetta, kestäiskä joku liima tms korjaus
Onkos väliä mistä tiivisteen haen? Motonet/biltema?
Paikallinen remontti liike:
Kansi pahvi
Pako- ja imusraja tiiviste
venakopan tiiviste
120€!!!!
+ et tarviin vielä TURBON laippojen tiivisteet, turbon-pakosarja tiiviste, turbosta palaavan öljyn putken tiivisteen, termostaatin tiivisteen?
Kyselivät moottorin numeroa??
B202 16V -84 ----> Eikös tolla saa pahvin??
Väittivät liikkeesstä että on eri pahveja??
Vanhassa pahvissa luki kylmästi vaan "B202 16V"
(en kiitä vielä, kyssää tulee vielä lisää)
kansirempan ongelmia
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Kai nuo öljyputket pitäisi suht tiiviit olla, jotta öljy osaa kulkeutua paininkupeille eikä jää matkan varrelle. Liimalla ei onnistune korjaus, laittaisin suosiolla uutta osaa.
Eikös tuohon ole järkevää ottaa yläpään tiivistesarja (Motonetissä 27-1867, 65 eur). Kannentiivisteen lisäksi siinä pitäisi olla imu- ja pakosarjan ja venttiilikopan tiiviste ja venttiilinvarrenkumit. Jos en ihan väärin muista, niin muutama vuosi sitten Motonetin tiskillä tiivistesarjalaatikkoon kurkatessani olin huomaavina siellä vielä ne öljyputkien pikkunippelit, ainakin laakeripukkeihin liittyvät nipat.
Kulmapalojen mukanaolosta tai käyttökelpoisuudesta/mittatarkkuudesta en tiedä, merkkiliikkeestä saanee ihan muutamalla eurolla.
Joku viimeaikoina Motonetistä tilannuthan voi kommentoida. Kertovat myös sarjan sisällön jos soitat Motonetin tilauspuhelimeen (02) 277 1400. Jos selviää, niin kerro tännekin sarjan sisältö.
Ainakin se moottorin numero pitäisi ratkaista tarvitaanko noita nokkapukkien öljyputkien nippoja ja venttiilikopan tiivisteessäkin on eroja 86:n jälkeisiin.
Eikös tuohon ole järkevää ottaa yläpään tiivistesarja (Motonetissä 27-1867, 65 eur). Kannentiivisteen lisäksi siinä pitäisi olla imu- ja pakosarjan ja venttiilikopan tiiviste ja venttiilinvarrenkumit. Jos en ihan väärin muista, niin muutama vuosi sitten Motonetin tiskillä tiivistesarjalaatikkoon kurkatessani olin huomaavina siellä vielä ne öljyputkien pikkunippelit, ainakin laakeripukkeihin liittyvät nipat.
Kulmapalojen mukanaolosta tai käyttökelpoisuudesta/mittatarkkuudesta en tiedä, merkkiliikkeestä saanee ihan muutamalla eurolla.
Joku viimeaikoina Motonetistä tilannuthan voi kommentoida. Kertovat myös sarjan sisällön jos soitat Motonetin tilauspuhelimeen (02) 277 1400. Jos selviää, niin kerro tännekin sarjan sisältö.
Ainakin se moottorin numero pitäisi ratkaista tarvitaanko noita nokkapukkien öljyputkien nippoja ja venttiilikopan tiivisteessäkin on eroja 86:n jälkeisiin.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Loistavaa 
Soittelin sitten motonettiin ja tosiaan paketissa on KAIKKI yläpään hörpötykset, termarin tiivisteet ja ne öljyputkien muovi hörpätteet mukaan lukien.
Espoossa oli lähin ja niitäkin vain YKSI enää hyllyssä.
Samalla kannattaa vaihtaa varmaan termari, mutta kun motonetin sivuilla näyttäis että mikään ei sovi minun -84 Turboon?
TERMOSTAATTI/TIIVISTE SAAB 900 79--93
Tiiviste ei sisälly termostaatin hintaan
900 kesä 82° (ei Turbo-16). . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6041 7.90 ???
900 88° (ei Turbo-16). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6001 7.50 ???
900 talvi 92° (ei 16V). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6042 7.90 ???
900 kumitiiviste. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6112 0.90 ???
900 Turbo-16 86--93 kesä 82°. . . . . . . . . . . . . . 30-6089 7.90 ???
900 Turbo-16 86--93 talvi 88°. . . . . . . . . . . . . . 30-6090 7.90 ???
--------------------------------------------------------------------------------
JÄÄHD. TERMOSTAATTIANTURIT SAAB 900 79--93
Jäähdyttäjän sähkötoimisen puhaltimen käynnistävä anturi
900 92°-87° (vakio). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-3701 6.40 ???
900 88°-79° ("helle"/82°-termostaatti). . . . . . . . . . . . 13-3704 7.40 ???
900 82°-68° ("Turbo"/82°-termostaatti). . . . . . . . . . . 13-3705 8.00 ???
Ilmastoinnin varokytkin 115-110° (ylävesiletkussa). . 13-3628 9.00 ???
"i" 90--93 Termostaatissa HARMAA 60-45° (M14x1,5-kierre). . 13-3632 12.00 ???
Kannattaa vaihtaa samalla sitten sähkösensori, kun syylärikin vaihtuu.
onkos tuolla 82-68 sensorilla mitään hyötyy, kun termari aukeaa vasta 82, eli jos lämpö 80 niin syylärille ei mene mitään??? mutta flekti huutaa??

Soittelin sitten motonettiin ja tosiaan paketissa on KAIKKI yläpään hörpötykset, termarin tiivisteet ja ne öljyputkien muovi hörpätteet mukaan lukien.
Espoossa oli lähin ja niitäkin vain YKSI enää hyllyssä.
Samalla kannattaa vaihtaa varmaan termari, mutta kun motonetin sivuilla näyttäis että mikään ei sovi minun -84 Turboon?
TERMOSTAATTI/TIIVISTE SAAB 900 79--93
Tiiviste ei sisälly termostaatin hintaan
900 kesä 82° (ei Turbo-16). . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6041 7.90 ???
900 88° (ei Turbo-16). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6001 7.50 ???
900 talvi 92° (ei 16V). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6042 7.90 ???
900 kumitiiviste. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 30-6112 0.90 ???
900 Turbo-16 86--93 kesä 82°. . . . . . . . . . . . . . 30-6089 7.90 ???
900 Turbo-16 86--93 talvi 88°. . . . . . . . . . . . . . 30-6090 7.90 ???
--------------------------------------------------------------------------------
JÄÄHD. TERMOSTAATTIANTURIT SAAB 900 79--93
Jäähdyttäjän sähkötoimisen puhaltimen käynnistävä anturi
900 92°-87° (vakio). . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 13-3701 6.40 ???
900 88°-79° ("helle"/82°-termostaatti). . . . . . . . . . . . 13-3704 7.40 ???
900 82°-68° ("Turbo"/82°-termostaatti). . . . . . . . . . . 13-3705 8.00 ???
Ilmastoinnin varokytkin 115-110° (ylävesiletkussa). . 13-3628 9.00 ???
"i" 90--93 Termostaatissa HARMAA 60-45° (M14x1,5-kierre). . 13-3632 12.00 ???
Kannattaa vaihtaa samalla sitten sähkösensori, kun syylärikin vaihtuu.
onkos tuolla 82-68 sensorilla mitään hyötyy, kun termari aukeaa vasta 82, eli jos lämpö 80 niin syylärille ei mene mitään??? mutta flekti huutaa??
Ota merkkiliikkeestä 89-asteinen alkuperäistermostaatti. Flektin kytkimen on oltava samaa paria termostaatin kanssa. Vakiotermostaatin kaveriksi 92-87-asteinen flektin kytkin.
82-asteisen termarin kaveriksi 82-68-flektin kytkin. Nuo 82-jutut on jotain kaukoidän ihmeitä.
82-asteisen termarin kaveriksi 82-68-flektin kytkin. Nuo 82-jutut on jotain kaukoidän ihmeitä.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
Voi surku
4pytyn ja vesireijän välissä kannessa pitkä syöpymä, eli joutuis jopa 1mm plaanaa pois. Sitten onkin liika puristuksia...
Kannessa kauttaltaan pientä syöpymää, että plaania olisi tarvinnut muutenkin.
Kuka ystävällinen sielu möisi minulle 16v B202 kannen.
nokat saa pitää, jos hyvät kupit niin laita mukaan.
Voi saada mun kannen vaihdossa, lastu pois ja vapariin viri kansi.
Voi prkle että meni päivä pilalle.
Älkää ajelko rikkinäisillä pahveilla.
4pytyn ja vesireijän välissä kannessa pitkä syöpymä, eli joutuis jopa 1mm plaanaa pois. Sitten onkin liika puristuksia...
Kannessa kauttaltaan pientä syöpymää, että plaania olisi tarvinnut muutenkin.
Kuka ystävällinen sielu möisi minulle 16v B202 kannen.
nokat saa pitää, jos hyvät kupit niin laita mukaan.
Voi saada mun kannen vaihdossa, lastu pois ja vapariin viri kansi.
Voi prkle että meni päivä pilalle.
Älkää ajelko rikkinäisillä pahveilla.
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 1437
- Liittynyt: Ma Tammi 31, 2005 15:42
- Paikkakunta: Suomen Miami
OSto ja myynti palstalla virallinen ilmo, ja mun yhteus tiedot.
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=21712
http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic.php?t=21712