Puhukaas nyt ysinoppa-vihaaja ympäri..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Puhukaas nyt ysinoppa-vihaaja ympäri..

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ni. Tarjolla olis ja hakupalkalla, matkaakaan ei olisi kuin 10km hakea ja tod.hyvät talvirenkaat alla sekä kesän ajettavat kesänakit mukaan.

Ois ollu vielä maanantaina kilvissä ja ajoaikaa syksyyn, mut nyt siis kilvetön metallijätekasa.. ahistaa s**tana, oishan se kilpineen toki haettu mutta..

Kertokaas renkaiden lisäksi hyviä syitä, miksi hakea moinen?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ah79
"Hirsch"
Viestit: 957
Liittynyt: Ma Touko 31, 2004 09:10
Paikkakunta: Espoo

Re: Puhukaas nyt ysinoppa-vihaaja ympäri..

Viesti Kirjoittaja ah79 »

Myrkky kirjoitti:N
Kertokaas renkaiden lisäksi hyviä syitä, miksi hakea moinen?
Onhan se sentään Saabi, ei kai sitä enää muita syitä tarvitse :lol: ?
#1970
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

Sitten tiedät sitten millainen on 90 verrattuna sun nykyiseen.

Tai rakennat vaikka siitä vaikka sleepereiden kuninkaan.
Viimeksi muokannut saab900c, Ke Kesä 01, 2005 22:58. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

saab900c kirjoitti:Koristeeksi pihalle.
Mut kun en näe siinä kuin 900:n ja 99:n huonot puolet yhdistettynä.. iänikuinen kojelauta, kaasarimoottori, satkun sedan-perä, takuulla ongelmia T16 tekniikan katsastamisessa, kaikki "tuuninkitavara" kuten 99:n etuspoikka ja satkun takaspoikka on myyty jo kauan sitten...

Kai se pitää renkaiden takia hakea, kun loppuraadosta pääsen tarvittaessa ilmaiseksi eroon. :|


Edit: Tosin jos kyseessä on hyvä yksilö, niin tottakai pistän sen eteenpäin harrastajalle enkä pura..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
saab900c
"Turbo"
Viestit: 287
Liittynyt: To Syys 02, 2004 08:42
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja saab900c »

Ainahan ajettavassa kunnossa oleva auto vara-autoksi käy, jos varsinaiseen tulee suurempaa remonttia.

Tosin vara-autoakin pitää kai sitten käydä välillä aina liikuttelemassa, ja siihen menee energiaa.
lefa42
"Saabisti"
Viestit: 3757
Liittynyt: Ke Elo 18, 2004 21:20
Paikkakunta: Kiikka
Viesti:

Viesti Kirjoittaja lefa42 »

Noppa on huippuauto, se sytytti saabismini, ja on erinomainen ajettava, kuten 99, laittoa varmasti on, mutta onhan tuo 90 jo kohta harvinainenkin.
David Brown 990 '62 - Yleiskone
Tunturi CX700 - Työmatkakulkine
MB W203 '04 200 CDI
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

lefa42 kirjoitti:Noppa on huippuauto, se sytytti saabismini, ja on erinomainen ajettava, kuten 99, laittoa varmasti on, mutta onhan tuo 90 jo kohta harvinainenkin.
No siinäpä se isoin "mutta" onkin.. kun en tykkää tuplaysistä yhtään, en kojelaudaltaan enkä etenkään ajettavuudesta liukkaalla(ja vahva käsitys on, että ysinoppa on samankaltainen kuin tuplaysi)... mut kerätään talteen, jos on hyvä yksilö enkä itse innostu niin harrastajakavereille saatavilla "hankintahintaan" ettei hyvä auto mene purkuromuksi.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Tee se ilman muuta talteen vaan.
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

argh, toi syö saabistia kun joku tulee kertomaan "hae multa auto pois....tosin vein siitä juuri kilvet eilen konttorille!!!"

vieläkin muistan toissavuoden syksynä kun kaverinkaveri tarjosi jarruvikaista ruiskusatkua jossa olis ollut kevääseen asti ajoaikaa. oli vaan hätäpäissään vieny ne laput pois... :( epäilen että ko. auto on edelleen kaverin pihassa mätänemässä.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
mcfeast
"Aero"
Viestit: 352
Liittynyt: La Syys 13, 2003 22:08
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja mcfeast »

Hommahan on niin, että toki ysinoppa on kovin ruma, kuten muutkin vanhat Saabit "perinteiseen" makuun, mutta kun omistaa sellaisen vähän aikaa niin johan alkaa silmä tottua (ja lopuksi ihastua?) sen muotoihin. Enkä ole ainoa kenelle on näin käynyt... :)

Minusta 90 on sopusuhtaisemman näköinen kuin 99, mikä taas tietysti voi johtua siitä, etten ole 99-mallia omistanut.
900turbo3d
"Hölösuu"
Viestit: 1993
Liittynyt: Su Joulu 21, 2003 11:34
Paikkakunta: Porvoo

Viesti Kirjoittaja 900turbo3d »

mcfeast kirjoitti:...alkaa silmä tottua (ja lopuksi ihastua?) sen muotoihin. Enkä ole ainoa kenelle on näin käynyt... :)
toi on totta, niiiiin totta....
Saab 900 T16 Airflow
BMW 316 M10 turbo
Skoda 130 Coupe S
J-ani
"Aero"
Viestit: 463
Liittynyt: Su Tammi 11, 2004 15:22

Viesti Kirjoittaja J-ani »

Kyllä ysikympistä saa vallan mielenkiintoisen auton tekemällä ja ajan kanssa ruma ei ole ruma eikä kaunis ole kaunis.
#1890
MikkoA
"Viggen"
Viestit: 671
Liittynyt: Su Touko 11, 2003 14:58
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja MikkoA »

Myrkky kirjoitti: No siinäpä se isoin "mutta" onkin.. kun en tykkää tuplaysistä yhtään, en kojelaudaltaan enkä etenkään ajettavuudesta liukkaalla(ja vahva käsitys on, että ysinoppa on samankaltainen kuin tuplaysi)
Niin samanlainen mutta samalla niin erilainen. :D

Makuasioita tietysti kaikki, mutta kojelauta 99/90 - on aivan loistava! Jotenkin ajaton, namiskat hyvin ulottuvilla ja vain olennainen näkyvillä.

Perän kauneudesta myös jokaisella on mielipiteensä, omaa silmääni ysikympin perä miellyttää - tuplaysin perästä en paljoa perusta.

Hae pois ihmeessä tuo ysikymppi! Kyllä noille ostajia löytyy vaikket itse siitä tykkäisikään.
#988
Audi Q5 -18
Suzuki Vitara Boosterjet -17
Subonaattori
"Aero"
Viestit: 358
Liittynyt: Ke Helmi 04, 2004 18:49
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Subonaattori »

Kyllähän ysiysiä ei ei voi verrata ysikympin kanssa samana päivänäkään. Mun mielestä toi ysikymppi on niin kuin pilapiirros ysiysistä.
ylipaine=ylivoimaa!
SAAB 9-5 Wagon Automatic BioPower MY02
#2269
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

900turbo3d kirjoitti:
mcfeast kirjoitti:...alkaa silmä tottua (ja lopuksi ihastua?) sen muotoihin. Enkä ole ainoa kenelle on näin käynyt... :)
toi on totta, niiiiin totta....
allekirjoitan minäkin. mulla oli suuria ennakkoluuloja ja negatiivisia asenteita 90 mallia kohtaan kunnes satuin saamaan yhden sellaisen ilmaiseksi pari vuotta sitten ( http://kotisivu.mtv3.fi/lucaf/BAN933.html ). kahden päivän omistaminen muutti totaalisesti käsitykseni ja suhtautumiseni tuohon automalliin, tosi sympaattinen peli.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vastaa Viestiin