Puhukaas nyt ysinoppa-vihaaja ympäri..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mertmi kirjoitti:Joo, tuo vaparin virityshän käytännössä rajoittuu siihen teho/painosuhteeseen, mitä tuskin saat ylitettyä ihan pienillä muutoksilla :) paljos se nyt olikaan?
20% tehon lisääntyminen sallitaan ilman muutoskatsastusta, itsellähän on tavoitteet kyllä aikaslailla reilummat.. joku 45-50% pitäis saada.


Ny muuten sai noppa ehjän etupuskurinkin, satkun puskuri kävi suoraan kun rälläköi neljä pulttia puskurin puolelta poikki. :)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9539
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tarkoitin lähinnä tuota rajoitusta omamassa/nettoteho 7kg/kW :D Tuon alittaminen vaparilla on jo melko tempaus. Siinä se raja on vaparin virityksessä. :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Taitaa karata mulla homma lapasesta pahemman kerran tuon nopan kanssa:
Tänään sitä kierrettiin fixipensselin kanssa, halkinainen mutta katsastuskuntoinen takavalo menee vaihtolistalle, apukuskin oven takalaidan halkinainen musta koristelista vaihtolistalle, lokasuojan kaaren kapeat muovilistat vaihtuu leveämpiin kumisiin, kellastunut ratin keskimerkki vaihtolistalle, takasivuverhouksiin saan uudet kankaat kaverilta, takapuskurin lista todettu käypäiseksi satkun puskurista(kiinnittämättä vielä), sivuperuutusvaloille todettu olevan valmiit paikat jne... :oops: :oops: :oops:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)

ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9060
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Myrkky kirjoitti:Taitaa karata mulla homma lapasesta pahemman kerran tuon nopan kanssa:
Tänään sitä kierrettiin fixipensselin kanssa, halkinainen mutta katsastuskuntoinen takavalo menee vaihtolistalle, apukuskin oven takalaidan halkinainen musta koristelista vaihtolistalle, lokasuojan kaaren kapeat muovilistat vaihtuu leveämpiin kumisiin, kellastunut ratin keskimerkki vaihtolistalle, takasivuverhouksiin saan uudet kankaat kaverilta, takapuskurin lista todettu käypäiseksi satkun puskurista(kiinnittämättä vielä), sivuperuutusvaloille todettu olevan valmiit paikat jne... :oops: :oops: :oops:
Mikäs sitä on rakennellessa, noppa on hyvä ajettava, ja kevyempänä hätäsempi kuin satku :wink: On se ehjänä ihan toisen näkönen kuin puolikuntoisena. Kato Vesapo:n nopan kuvia ja hämmästy, oikeastaan oli livenä uskomattoman hieno, tai siis niin hieno kuin noppa vaan voi olla.

Oliskos se 5-lovinen?
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ng900aero kirjoitti:
Oliskos se 5-lovinen?
Juu, 5-lovinen on ja kiekkimittarilla. Äskeisestä litanniasta muuten unohtui, että meinasin laittaa vielä sivuvilkutkin ovien etupuolelle kun tuossa vuosimallissa niitä ei vielä ole.


Edit: Miten muuten lienee noppa pärjännyt kolaritilastoissa, kun en äkkiseltään pikaisesti löytänyt tietoa..?
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)

ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9060
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

No hyvä, ei tartte lootaa alkaa vaihtamaan. Ne sivuvilkut vois olla aika jees siinä lokasuojassa, olikos niitä missään nopissa?
Tiedätkös onko b- ja h-koneissa eri nokka-akseli, meinaan jos koettaisin katsella vähän kireämpää tuohon mun vanhukseeni?
Saab 9-3SC TTiD -08
Ducato Maxi -98

Juha
Matalapaineturbo
Viestit: 193
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 18:10
Paikkakunta: Vantaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Juha »

ng900aero kirjoitti:Tiedätkös onko b- ja h-koneissa eri nokka-akseli, meinaan jos koettaisin katsella vähän kireämpää tuohon mun vanhukseeni?
Muuten niissä on samanlainen nokka paitsi b-koneen nokassa ei ole jakajan hahloa päässä, eli sopii kyllä ristiin mutta jos laittaa b-koneen nokan h-koneeseen niin jakaja ei pyöri.
99gl -81, 99t16-84, 900"kilpuri", 900 s -92, 9-5 2.0ta -07

McWerkko
"Kaasari"
Viestit: 36
Liittynyt: Ti Maalis 29, 2005 16:40
Paikkakunta: Jyväskylä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja McWerkko »

ng900aero kirjoitti:Ne sivuvilkut vois olla aika jees siinä lokasuojassa, olikos niitä missään nopissa?
-86 alkaen rekisteröidyissä pakolliset, joten ainoastaan 85-mallissa ei noita vilkkuja ole. (en sitten tiedä meneekö tuo vuosimallin vai rekisteröinnin mukaan, eli miten on vm86, joka on rekisteröity vuoden 85 puolella)
Saab 9-5 2.3TA -98 *BioPower*
Saab 900S -91
Saab 99GLs -81

Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tämäkin threadi alkaa mennä jo siinämäärin projektipäiväkirjaksi, että joku ystävällinen moderaattori voisi siirtää tämän viestiketjun projektit-osioon.. vai..?


Ja sitten pieni avautuminen: Miksi hemmetissä aina ja poikkeuksetta vanhojen autojen sähköjä ovat ropeltaneet vain ja ainoastaan tyypit jotka eivät sitä hommaa osaa..? Nyt olis purettu kymmenkunta metriä jälkiasennettua johtoa pois ja sähkölaite kerrallaan on alkanut toimimaan sekä sulakkeet kestämään. :evil:

Hakusessa olisi vielä lämpärin puhaltimen etuvastus ja originaali katkaisin, liittäen poikkinaiset flektin piuhat, sitten vihonviimeinen paikka peräkontin pohjaan, kotelosuojat koteloihin ja leimalle... :|
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)

Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Ja katsastus pomppas takajarrusta.. :(
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)

Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Nostetaas piruuttaan vanha threadi ja kerrotaan nopan nykykuulumiset. Noppa edelleen ajokkina ja melkoisen vähin murhein: öljyä vuotaa hieman, laatikossa on ilm. pienen vetopyörän laakeri hieman huonossa kunnossa(ei aiheuta toimenpiteitä vielä), hammastangossa pieni välys keskellä, valorele juminut kerran päälle(korjattu potkaisemalla konepellin laitaan sulakerasian kohdalle) yms. pientä.

Noppa on saanut takapuskurin viistokeulasatkusta, samaten takaspoilerin ja valojen välisen heijastinpanelin. Sähköpeilit on hankittu ja niihin on suunnitteilla takalasinlämpärin kanssa päälle kytkeytyvä lämmitys, avautuvat takasivulasit odottelevat asennusta, kattoverhouksen vaihdoin roikkumattomaan, virikone tekeillä(projektit osiossa enemmän), luukullisen katon vaihto odottaa sitä luukullista kattoa ja päälle päätteeksi olen vakavasti suunnittelemassa koko rojun ympärimaalausta saabin "ruby" värillä.

Niin tuli noppavihaajasta nopparakastaja.. :oops: :oops:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)

Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Hienoa, noppa vei sydämesi. :wink:

Avatar
jariha
"Team Ylläpito"
"Team Ylläpito"
Viestit: 4022
Liittynyt: Ti Heinä 29, 2003 23:58
Paikkakunta: Kajaani
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jariha »

Kuulostaa hyvältä. Noilla suunnittelemillasi muutoksilla luulisi tehtävän autoa moneksi vuodeksi eteenpäin :D
#1851 Jari Haverinen ::: http://tarzani.com/jarin_saabit
Saab 9-3 SportSedan 1.8t BioPower '09

Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Hartikainen kirjoitti:Hienoa, noppa vei sydämesi. :wink:
Näin tais käydä.. :oops:

Automaalari/korjaamonpitäjä kaveri vaan aina punoo päätään.. punoi jo sillon kun hitsasi tuota kasaan, uhkasi toimittaa hoitoon kun rupesin ajattelemaan ääneen maalauksesta. :D

Niin joo, äskeisestä unohtui mainita, että sivuperuutusvalon polttimot on jo paikallaan etukulmissa, johdotus vaan puuttuu välillä apparin a-pilarin alapäästä lampuille.. en minä laiska ole ollut.. hieman motivaatiorajotteinen kylläkin viimeaikoina. :roll:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)

Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 9539
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mie olen tyytynyt vaan sanomaan Myrkylle, että "tais mopo karata käsistä."
# 1771 - Mikko Mertanen
9-3 2,0t a -01 (KA) (Mitsu-ahdin + Biopower)
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98

Vastaa Viestiin