Puhukaas nyt ysinoppa-vihaaja ympäri..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

ng900aero kirjoitti:
:lol: :lol: menikö naama tuollaiseksi ---> :oops:
Ei sentäs, hieman vaan sähköä silmissä.. sitä hiekkaa tässä odotellaan yöllä. Sensijaan olkapäästä kuoriutuu nahat ja mahanahka täynnä hitsiroiskeen polttamia.. ja ensimmäinen hefti pyöränkaareen: kunnon roiske suoraan pohkeeseen ja siitä kenkään.. :x
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Auts, ei kivaa.. muttei näillä helteillä pysty hitsaamaan varusteet päälläkään kuin maks 5min kerralla :(
Sähkösilmiltä olen itse jostain syystä välttynyt toistaiseksi.
Löytyikö paikattavaa paljonkin?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Kymmenkunta paikkaa, suurin osa juuri ja juuri sormen mentäviä reikiä. Pahimmat olivat ne kämmenenkokoiset b-pilarin alapäässä oven raossa.

Uutta näkyi muuten olevan jarrusatuloiden lisäksi myös iskarit, sasch:in halvimmat, mutta kelvannevat kun ei tuosta muutenkaan racing-peliä tehdä.. ainakaan vielä.. :)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Myrkky kirjoitti:Kymmenkunta paikkaa, suurin osa juuri ja juuri sormen mentäviä reikiä. Pahimmat olivat ne kämmenenkokoiset b-pilarin alapäässä oven raossa.

Uutta näkyi muuten olevan jarrusatuloiden lisäksi myös iskarit, sasch:in halvimmat, mutta kelvannevat kun ei tuosta muutenkaan racing-peliä tehdä.. ainakaan vielä.. :)
No niin, noista osista tulikin jo iso säästö, normaalisti sekä satulat että iskarit ovat ensimmäisenä hankintalistalla, ainakin mun ex-peleissä iskarit aina ajettu loppuun ja satulat kukkamultaa sisäpuoleltakin :evil:
Meinaatkos napata jousista ylimääräistä pois?
Mulla on tuossa projektissa 99 turbon jouset mutta se näyttää joltain maastoajoneuvolta, ei ole ikinä voinut olla uutena noin korkea 8O :D
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tuskin katkon jousia ainakaan nyt ekaksi talveksi, katseleepahan sitten ajan kanssa näkeekö tarpeelliseksi ja että miten tuohon rakastuu & rupeaa rakentelemaan.

Omia jousiaan en ainakaan katko, on senverta monet turbon/ruiskun jouset jemmassa että niistä riittää pätkittäväksi.

Niin ja alustan kunto ajotuntuman perusteella/uudet satulat olikin oikeastaan se mikä tuon saabin pelasti varmalta tuomiolta.

Edit: Jos jollakulla olis ehjää etupuskuria tarjota asevelihintaan, niin kelpais..
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Mä ajattelin vetäsistä noista ainakin puoli kierrosta pois, ovat niin oudon näköiset noin pitkinä, onkos kenelläkään tietoa kuinka korkealla tuollaisen vanhan 99:n oikein kuuluisi olla?
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Jees, nyt ois kotelosuojia lukuunottamatta noppa valmis leimalle. Muutaman hetken sottailun jälkeen noppa sai uuden värin koko takaosaansa ovista taaksepäin kattoa lukuunottamatta.



Maalaushan sujui hemmetin hyvin.. ensinnäkin parin tunnin pohjatöille piti yrittää saada pintaa.. onnistui, jätemaaleista ja purkinpohjista kossun kumarassa sotkien väri kunhan vähän sinnepäin.

Lakasta nypittiin pinseteillä itikoita sekä pari styrox-palleroa jotka tippui hallin rakenteista, sadolan ruiskun kansi kusaisi välistä "hieman" takaluukkua lakatessa ja komea roiske pyyhittiin pois pölyisillä käsillä sekä valutettiin loppu luukun reunaan asti tarkoituksella.

Entiset spray-maalaukset hieman meinasivat keittää, mutta ihme kyllä tasoittuivat sitten.. maalarimestarilla kyllä keitti moneenkin otteeseen.. :twisted: (noitui kun turkkilainen, että et s**tana ikinä sano p**kele kenellekkään että kuka v*ttu tämän maalasi)


Lopputulos on kaikessa kauheudessaan sitä luokkaa, että tuon rojunhan.. ihme kyllä.. ilkeää vaikka vahatakkin, vaikka kaikkia virheitä ei edes yritetty peittää(kuten halkeillutta lakkaa paikkapaikoin).


Kyseisen kulkineen pahin kauneusvirhe on nykyään ne loistokuntoiset Ronalin alkuper. tykkivanteet: Saa tarjota joitain muita hyväkunt. aluvanteita päikkäin/pienellä välillä vaihtaen...
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9380
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Ja hitot, hyvä siitä tuli, takuulla perempi kuin monikaan nopista joita liikenteessä enää näkee. Jos ajalttelee lähtökohtaa joka oli paaliin menevä noppa niin hitonmoisen homman oot tehnyt, ja noppa on nyt iskukunnossa.
Siihen onkin hyvä alkaa etsimään 16v kantta, ja oletkin perehtynyt siihen magasquirtiin systeemiin, jne :wink:
Mitenkähän mahtais toimia 16V kansi ja kunnon kokoiset tuplat? :D
Itekin mietin jos nakkais ton ruiskun mäelle tosta 99:stä ja ruuvais 40mm:n Weberit tilalle :D
Kantta "vähän" avartas ja kireämpi nokka niin tehohäviö ei voi olla alkuperäiseen verrattuna 20% suurempi :lol:
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Miks ei vaparina i16 ja vähän viritystä? Menis noppaan lakipykäliä noudattaen :)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mertmi kirjoitti:Miks ei vaparina i16 ja vähän viritystä? Menis noppaan lakipykäliä noudattaen :)
Tarkkoja jos ollaan, niin ei mene edes i16 laillisena ellei tehoa rajoiteta max.120hv lukemaan. Kyllähän tuosta hieman kitistelty i8 on tulossa.. jos jonnekkin 140hv:n kieppeille pääsis ni välttäs talviautona.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

njoo, niinpä muutes onkin. Tylsää sanoisin. :) No i8:n siitä saa tehdä ilman muutoskatsastusta nykyisten pykälien mukaan.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mertmi kirjoitti:njoo, niinpä muutes onkin. Tylsää sanoisin. :) No i8:n siitä saa tehdä ilman muutoskatsastusta nykyisten pykälien mukaan.
Ei, vaan muutoskatsastaen.. mutta sen voi tehdä ilman haettavia lupia ja muita erikoisuuksia. :)
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

kaasarista ruiskuksi ei tarvii muutoskatsastaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Mertmi kirjoitti:kaasarista ruiskuksi ei tarvii muutoskatsastaa.
Kiitän mä informaatiosta... ja nokkaahan ne ei näe mikä siellä on, samaten kannen kanavia.. :twisted:
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Joo, tuo vaparin virityshän käytännössä rajoittuu siihen teho/painosuhteeseen, mitä tuskin saat ylitettyä ihan pienillä muutoksilla :) paljos se nyt olikaan?
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin