Saabin startti...
Saabin startti...
Voi vitales minkä teki... ei saabin startti enää inahdakkaan. Mistä vikaa etsimään? startista vai virtalukonpohjasta? Auto käy muuten hyvin...? Olisko jollain tietoa mistä löytyis jonkullaista kaaviota ton sähköjärjeltelmästä... startti on siis imusarjan alla T16...
Eikö päästä edes pientä ääntä??? Virtalukon pohjasta tulee heräte startille, niin siitä voi mitata jännitteen. Jos ei tuu startille virtaa, niin vika on sitten virtalukon pohjassa tms. Jos tulee virtaa, niin vika tod. näk. solenoidissa...
Muuta en osaa sanoa, ku en oo yhtäkään osaa omasta autosta vaihtanu, et olisivat olleet rikki. Eli, kaikki on toimineet moitteettomasti, hulluutta??? Joten muut voi antaa lisää vinkkiä...
Muuta en osaa sanoa, ku en oo yhtäkään osaa omasta autosta vaihtanu, et olisivat olleet rikki. Eli, kaikki on toimineet moitteettomasti, hulluutta??? Joten muut voi antaa lisää vinkkiä...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Syttyykö valot??? Jos syttyy, niin himmentyvätkö startattaessa??? Eli, tällöin akku on vähällä virralla -> ei jaksa pyörittää starttia, ei välttämättä ole akku paskana. Itsellä ei ollut akku/startti rikki, vaikka ei lähtenyt käyntiin. Valot syttyivät tosi himmeinä ja startti ei sanonut yhtään mitään, tosin mun 99 oli seissyt jo hyvinkin yli kaksi kuukautta. Kävin mittauttaan liikkeessä, oli vähällä varauksella. Lataus riitti, yön yli oli.
Jos valot syttyy normaalisti, niin kokeile mitata startin perseestä herätteen jännite tai kokeile "piipata" se. Siis "piipata" yleismittarilla toimiiko virtapiiri eli onko herätevirtajohdossa katkoksia. Jos ei näytä jännitettä/piippaa startattaessa, vika voi olla virtalukon pohjassa. Virtalukon pohjan vioista en osaa sanoa juuta enkä jaata, en oo koskaan korjaillu.
Kannattaa sähkövioissa edetä vikakohteesta "poispäin" ensin, koska vika ei toden näköisesti ole mikään "puoli_autoa_kattava" ku kerta Saabista puhutaan. Ja mistä muusta sitä täällä puhuttaisiin.
Omasta Saabista en ole korjannut kuin yhden maavian, joka aiheutti takavaloihin melkoisen "diskoteekki_valo_välkkeen", mutta kavereiden autoja-kavereiden autoja. Tuon Saabini oston jälkeen suoritin melkoisen työn, kun purin pois kaikki vuosien saatossa kerääntyneet edellisten omistajien "ammattitaitoiset" sähköasennukset. Sittemmin olen laittanut lisäkaukovalot (purin pois, möin setälle "avaimet_käteen_periaatteella", long story, my stupidity), asentanut kierrosluku mittarin (Saabin oma), laittanut Pioneerin stereot ja Boschin sumuvalot sekä 5-sarjan Bemarin äänimerkit (pikasen on "möyhy" töötti Sabassa, älä ees kysy miksi laitoin töötin Bemarista). Kaikki johdot olen piilottanut suojasukkaan kuten kuvasta näkyy.
http://office.vippet.net/files/44198_Anni_moottori.JPG
Lokasuojan päällä olevassa johtonippu_suojasukka_pinossa pilkottaa sumareiden sulake, sulakeboksissa takalasin lämppärin releen (se metallin värinen pieni rele) vieressä on musta rele sumuvaloille, ja kuvasta jää juuri vasemmasta reunasta näkymättä piste johon olen "kerännyt" jengakellon, stereoiden ja sumareiden maajohdot samaan kohtaan. Helppo metsästää maavikoja, ku kaikki on helposti käsillä sulakeboksin vieressä.
Jos valot syttyy normaalisti, niin kokeile mitata startin perseestä herätteen jännite tai kokeile "piipata" se. Siis "piipata" yleismittarilla toimiiko virtapiiri eli onko herätevirtajohdossa katkoksia. Jos ei näytä jännitettä/piippaa startattaessa, vika voi olla virtalukon pohjassa. Virtalukon pohjan vioista en osaa sanoa juuta enkä jaata, en oo koskaan korjaillu.
Kannattaa sähkövioissa edetä vikakohteesta "poispäin" ensin, koska vika ei toden näköisesti ole mikään "puoli_autoa_kattava" ku kerta Saabista puhutaan. Ja mistä muusta sitä täällä puhuttaisiin.
Omasta Saabista en ole korjannut kuin yhden maavian, joka aiheutti takavaloihin melkoisen "diskoteekki_valo_välkkeen", mutta kavereiden autoja-kavereiden autoja. Tuon Saabini oston jälkeen suoritin melkoisen työn, kun purin pois kaikki vuosien saatossa kerääntyneet edellisten omistajien "ammattitaitoiset" sähköasennukset. Sittemmin olen laittanut lisäkaukovalot (purin pois, möin setälle "avaimet_käteen_periaatteella", long story, my stupidity), asentanut kierrosluku mittarin (Saabin oma), laittanut Pioneerin stereot ja Boschin sumuvalot sekä 5-sarjan Bemarin äänimerkit (pikasen on "möyhy" töötti Sabassa, älä ees kysy miksi laitoin töötin Bemarista). Kaikki johdot olen piilottanut suojasukkaan kuten kuvasta näkyy.
http://office.vippet.net/files/44198_Anni_moottori.JPG
Lokasuojan päällä olevassa johtonippu_suojasukka_pinossa pilkottaa sumareiden sulake, sulakeboksissa takalasin lämppärin releen (se metallin värinen pieni rele) vieressä on musta rele sumuvaloille, ja kuvasta jää juuri vasemmasta reunasta näkymättä piste johon olen "kerännyt" jengakellon, stereoiden ja sumareiden maajohdot samaan kohtaan. Helppo metsästää maavikoja, ku kaikki on helposti käsillä sulakeboksin vieressä.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Että alennusvaihde meni. Ilmankos oli huono käynnistyvyys. Niihin saa korjaussarjoja, olikosta vielä Motonetista.Ransu kirjoitti:No niin vika selvis... startista se pieni ns vaihdelaatikko paskana sellainen muovirempula kolmena palana... ja neljästä hiilestä yksi ainoa jäljellä... hassua että on lähteny edes käyntiin...
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001