Aero sylkäisi vaihteistoöljyt pihalle viikonloppuna... Ilmeisesti kytkinakselin tiiviste petti lopullisesti, tai ainakin siltä näyttäisi, kun öljyt tuli pihalle vauhtipyörän välistä, kuten tästä kuvasta näkyy: http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/pics/ ... illeak.jpg
Eski
Vaihteistoöljyt pihalle Aerosta
Tänään pitäisi saada kytkin irti. Jos kytkin on saanut öljykylvyn, niin se on syytä vaihtaa uuteen... Sachsin kytkintä on mainostettu parhaana perusratkaisuna. Levy ja asetelma maksaa 118 euroa. Painelaakeri ja tiivistesarja on jo hankittu. Jos vauhtipyörä suostuu irtoamaan, niin kampiakselin stefan voisi vaihtaa samalla...
Eski
Eski
Laitas kertomusta tosta tiivisteen vaihdosta. Oma alkoi vuotamaan v-öljyä kun vaihdoin vauhtipyörän. Ilmeisesti silmälaakeri väljä. Täristääkin aika paljon. Ajattelin laittaa takas vanhan pyörän/asetelman ja uuden levyn. Onkohan toi "pikku" levy kuinka paljon huonompi pitämään kuin iso (228mm) tonnarin vastaava? Pikku lisä viriä on vaan tiedossa.
Teemu Malinen
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Outback XT -05
ex: 900GLs automatic -84
Jep, eilen saatiin kytkin irti ja vaihdettiin kampiakselin stefa, mutta vaihdelaatikon tiivistesarjassa ei ollutkaan sitä kytkinakselinstefaa, joten homma jäi kesken. Aamulla hain tiivisteen Laakkoselta, kun PCS:ltä ei löytynyt. Öljyvuoto näyttäisi tulleen kytkinakselilta, josta öljy on valunut vauhtipyörän alle, joka on heittänyt öljyt kytkinkopan reunasta pihalle. Kytkin ei ole saanut öljykylpyä, joten vanha kytkin laitetaan takaisin.
Kuvia löytyy http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/900Aero_oilleak.htm
Tonnarin kytkin on varmasti hyvä ratkaisu, jos tehoja on tarkoitus nostaa reippaasti.
Eski
Kuvia löytyy http://www.cc.jyu.fi/~esjuny/saab/900Aero_oilleak.htm
Tonnarin kytkin on varmasti hyvä ratkaisu, jos tehoja on tarkoitus nostaa reippaasti.
Eski
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2083
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala
-
- "Hölösuu"
- Viestit: 2083
- Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
- Paikkakunta: urjala