Vaihdelaatikkojen yhteensopivuus?
Vaihdelaatikkojen yhteensopivuus?
Sopiiko normaalin 8v kaasari koneen nelivaihteinen laatikko, 8v turbo koneeseen, jossa on kiinni automaatti laatikko?
Kiitän tiedoista!
Kiitän tiedoista!
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Re: Vaihdelaatikkojen yhteensopivuus?
Käyhän se laatikko, kytkimen toki joudut rakentamaan kaveriksi.Make^ kirjoitti:Sopiiko normaalin 8v kaasari koneen nelivaihteinen laatikko, 8v turbo koneeseen, jossa on kiinni automaatti laatikko?
Ensiökoppa kannattaa myöskin tarkastaa, 99/900 on eri koppa, käyvät kyllä ristiin laatikoihin, etukiinnistys vaan on autoissa eri.
Myös poljinkasetin vaihto ja kytkinlinja ovat aiheellisia, kuten myös vaihteensiirtohässäkkä, virtalukkoineen päivineen. :)
-Sami
Sami Räihä #1910
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Patonki alla
Ex: 9³ SC Vector 2.0T A6 XWD eLSD MY09, 9³ SC Vector 2.0t BioPower MY07, 9⁵ Aero Wagon MY02, 9000 CSE 2.3T MY96, 900i8A MY85, 99 MY83
Juu, moottori on 90 saabista.. Ja toi turbo kone on 900! Mutta jos se muuton onnistuu ni ei siinä sit mitään.. Ei noilla vivuilla mitään väliä ole, ei ne mitään vakio osia muutenkan ole ![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Sellanen sitte vielä, että onnistuuko sillai, et laittaa (sähkösen) tarvike bensa pumpun ja sit vaan bensan paineen säätimen, vai tarviiko sen vakio pumpun, että saa toimiin?
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Sellanen sitte vielä, että onnistuuko sillai, et laittaa (sähkösen) tarvike bensa pumpun ja sit vaan bensan paineen säätimen, vai tarviiko sen vakio pumpun, että saa toimiin?
putki saabbi = 155 hv 600 kg turbo!
Moottoriöljyn putki sieltä öljypohjasta on erilainen manuaali vs. automaatti.
Bensapumpulla on aika kovat vaatimukset K-jetissä, kun paineet vaaditut on sähköruiskuja korkeammat. Liian tehottomalla pumpulla voi tuotto alkaa kärsimään K-jetin kera, jos järjestelmä edes toimii... Suosittelisin hankkimaan pumpun, jota on käytetty jossakin autossa nimenomaan Bosch K-jetronic -laitteiston kanssa. Saabissa pumppu on tankin sisällä, mutta muita automerkkejä tutkailemalla löytyy myös versioita, joissa pumppu on tankin ulkopuolella.
Bensapumpulla on aika kovat vaatimukset K-jetissä, kun paineet vaaditut on sähköruiskuja korkeammat. Liian tehottomalla pumpulla voi tuotto alkaa kärsimään K-jetin kera, jos järjestelmä edes toimii... Suosittelisin hankkimaan pumpun, jota on käytetty jossakin autossa nimenomaan Bosch K-jetronic -laitteiston kanssa. Saabissa pumppu on tankin sisällä, mutta muita automerkkejä tutkailemalla löytyy myös versioita, joissa pumppu on tankin ulkopuolella.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Jos ei ihan metsään mene, niin ainoa ero on kytkinlevyssä turbon eduksi. Se on reilu 20% isommalla levyllä. Asetelmat jne samaa tavaraa 8-tappisissa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01