Mäntä dumppi OG900...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

Mäntä dumppi OG900...

Viesti Kirjoittaja saabracing »

No, nyt on kokeiltu itse tekemää mäntämallin dumppia... Ulostussauttava malli :twisted: Muuten suhahtaa häjysti :twisted:

Ja hyvinhän se pelasi muutamien säätöjen jälkeen, ensin jäi tyhjäkäynnillä auki ja kun vähänkin painoi kaasua niin meni kiinni. Jousta vähän kireemmälle ja ei auennut enää tyhjäkäynnillä, tiiä sitte moottorijarrutuksessa kun ei oikeen päässyt katsomaan :lol:

Aika paljon vaimentaa konepelti suhinoita, kun konepelti auki ja kaasuttelee, niin suhaus on paljon äänekkäämpi. Pitää laittaa dumppi maskia kohti niin kuuluu ulos paremmin :roll:

Ei seonnut tyhjäkäynti ja ei sammunut kertaakaan, seoksia ei pystynyt tarkkailemaan sen kummemmin, kun ei ole vielä seos mittaria...


Kuvaa ei vielä ole venasta, mutta yritän saada sen nettiin.

Autona siis 900s -91
juuso
"Viggen"
Viestit: 653
Liittynyt: Su Heinä 13, 2003 17:56
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja juuso »

joo, kuvia vaan ja tietoo miten teit.
oon itekkin miettiny, että pitäis dumppi hommata(lue tehdä)... :twisted:
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

juuso kirjoitti:joo, kuvia vaan ja tietoo miten teit.
oon itekkin miettiny, että pitäis dumppi hommata(lue tehdä)... :twisted:
Meinaat itse oikeen tehdä vai? Työkaveri kanssa jutteli, että hän rupeaa itse väsäämään alumiinista dumppia nissanin 200:een. Se tilasi jo pätkän alumiiniakin, että kai se oikein tosissaan sitten on. Mietin sitä itsekin josko itse yrittäisi ja tuossa samassa olisi hyvä tehdä kun olisi viisaampi neuvomassa ja auttamassa, MUTTA ehkä sittenkin ihan perinteisesti ostan.
Jos saat joskus sellaisen tehtyä, niin ilmoita ihmeessä kuinka kävi!
9-5 2,3t Wagon `06
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Re: Mäntä dumppi OG900...

Viesti Kirjoittaja 900S »

saabracing kirjoitti: Kuvaa ei vielä ole venasta, mutta yritän saada sen nettiin.
Autona siis 900s -91
Olisi tosi hienoa jos voisit ottaa siitä kuvia. Mulle saa mielellään laittaa vaikka sähköpostilla jos et nettiin niitä onnistu saamaan.
Oliko miten iso homma kun sen itse teit? Kerro lisää kokemuksia kun saat siitä enemmän tuntumaa. Kyllä sitä kohta tarvii itsellekin tuollainen hommata :D
9-5 2,3t Wagon `06
saabracing
"Hölösuu"
Viestit: 4093
Liittynyt: Ma Heinä 14, 2003 15:26
Paikkakunta: jkl, laukaa

venasta

Viesti Kirjoittaja saabracing »

Ihan tavan alumiinistä sorvasin sylinterin, kannen ja jousilautasen.

Haponkestävästä mäntä, mäntä ja sylinteri ei saa olla samaa ainetta, kun ne hirttää muuten kiinni.


Joulun jälkeen voipi ruveta saamaan dumppia ja by pass-mallia. Mäntämallisena tietenkin...
Vastaa Viestiin