Kytkin kuntoon
Kytkin kuntoon
Kukapa taitaisi hämeenlinnan seudulla hydrauliikka puolen tosta kytkimestä. Ottaa aika alhaalta. Paketti ja painelaakeri on aika tuoreet.Nestejärjestelmässä jotain häikkää.
Moi. Mulla on samantapaista oiretta 900i:n (-85) kytkimessä.
Pitää painaa lattiasta läpi että saa vaihteen vaihdettua. Välillä
toimii paremmin, välillä huonommin. Nesteet ei omassa tapauksessa
vaikuttaisi kuluvan mihinkään. Kyllä tuolla pärjää, mutta ei se kiva ole.
Jos työtarjouksia ilmenee, voitko ottaa minuun yhteyttä?
t. MarkoL / Espoo
Pitää painaa lattiasta läpi että saa vaihteen vaihdettua. Välillä
toimii paremmin, välillä huonommin. Nesteet ei omassa tapauksessa
vaikuttaisi kuluvan mihinkään. Kyllä tuolla pärjää, mutta ei se kiva ole.
Jos työtarjouksia ilmenee, voitko ottaa minuun yhteyttä?
t. MarkoL / Espoo
-
- "Hirsch"
- Viestit: 964
- Liittynyt: Ti Huhti 05, 2005 11:34
- Paikkakunta: Itä-Suomi
Yleensä kylläkin kytkimen pääsylinterin tiivistesarja myydään erikseen ja jousi erikseen.
http://www.hut.fi/u/jus/saab/90/131_3131_1.JPG
http://www.hut.fi/u/jus/saab/90/131_3131_1.JPG
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Katos vaan, niinhän se olikin:jus kirjoitti:Yleensä kylläkin kytkimen pääsylinterin tiivistesarja myydään erikseen ja jousi erikseen.
Motonetistä:
900 PÄÄsylinteriin:
79--93 Tiivistesarja. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6514 7.40 ???
79--93 Jousi edelliseen. . . . . . . . . . . . . . . . . . 84-6690 2.35 ???
-
- "Aero"
- Viestit: 323
- Liittynyt: Su Kesä 22, 2003 10:18
- Paikkakunta: Porvoo
Samaa vikaa. Ilmaa se vissiin hörppää jostain, kun tuntuma on niin kovin vaihteleva. Täytyisi vaihtaa kytkinpaketti muutenkin ja tiivisteet siinä samalla. Ei millään viitsisi, mutta parempi kai rempata kytkin kuin vaihdelaatikko. Onpahan sitten seuraavalla omistajalla hiljan uusittu kytkin, tosi paljon lohduttaa 

Volvo 850 GL Stw 2.4 10v -1994 ml. 321 292
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Ford Mondeo 1.8i CLX Stw - 1996 ml. 270 713
Tuttu vika, ettei jopa tyyppivika. Pääsylinteri on ainakin yksi yleinen syypää, johtuen pitkälti siitä ettei ihmiset vaihda kytkin/jarrunesteitään ikinä...
Nykyisessä autossa oli tosin monta vikaa samassa. Ensin pääsylinteri hajosi, kytkin oli silti vieläkin ikävä. Sitten meni kytkinpaketti vaihtoon; parani muttei vieläkään oikein kunnollinen. Lopulta tuli uudenveroinen kun vielä täytehitsasi pääsylinterin haarukan, poljin oli uudempaa ei-kuluvaa mallia jossa on holkki sisällä. Oikeastaan tuo kulunut haarukka johtui lähinnä siitä että kitsauksissani vaihdoin ehjän mutta vanhan pääsylinterin hajonneen tilalle, upouudella olisi lähteny sen ja kytkinpaketin vaihdolla varmasti toimimaan kuin unelma (kuten nyt toimii).
Nykyisessä autossa oli tosin monta vikaa samassa. Ensin pääsylinteri hajosi, kytkin oli silti vieläkin ikävä. Sitten meni kytkinpaketti vaihtoon; parani muttei vieläkään oikein kunnollinen. Lopulta tuli uudenveroinen kun vielä täytehitsasi pääsylinterin haarukan, poljin oli uudempaa ei-kuluvaa mallia jossa on holkki sisällä. Oikeastaan tuo kulunut haarukka johtui lähinnä siitä että kitsauksissani vaihdoin ehjän mutta vanhan pääsylinterin hajonneen tilalle, upouudella olisi lähteny sen ja kytkinpaketin vaihdolla varmasti toimimaan kuin unelma (kuten nyt toimii).
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Re: Kytkin kuntoon
Moikka!arnoldi kirjoitti:Kukapa taitaisi hämeenlinnan seudulla hydrauliikka puolen tosta kytkimestä. Ottaa aika alhaalta. Paketti ja painelaakeri on aika tuoreet.Nestejärjestelmässä jotain häikkää.
Yx aika yleinen vika on myös ton kytkinpolkimen reiän venyminen. Siis reikä, johon pääsylinterin akseli tulee polkimeen. Olen korjannut useammasta ko. vian hitsaamalla polkimeen "prikat" molimmille puolille poljinta.
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.