Pakosarjan putsaus ruosteesta?

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Tizumo
"Aero"
Viestit: 500
Liittynyt: Ke Touko 26, 2004 13:52
Paikkakunta: Helsinki

Pakosarjan putsaus ruosteesta?

Viesti Kirjoittaja Tizumo »

Onko pakosarjaa alunperin suojattu ruosteelta mitenkään? Meinaan jos porakoneen hiomalaikalla vetelisi pintaruosteet pois kun sitruunahappo ei nyt sovi aikatauluun eikä kotiväki täysin ymmärrä auton saati moottoritilan visuaalista kunnostamista. Ei kai kuumentuvaa osaa sen kummemmin tarvitse suojata, vai?
...toinen on Auran Sinappi ja toinen Saappi.
9-3 Aero Biopower 2009, 9000 CS 1998 & 99 1971
#2342
Hessu
"Hölösuu"
Viestit: 2077
Liittynyt: To Touko 08, 2003 10:10
Paikkakunta: Häijää

Viesti Kirjoittaja Hessu »

Joku teräsraepuhallus voisi olla aika hyvä. Sujuu nopeasti ja tavoittaa ahtaammatkin sopukat. Pinnasta tulee hiukan kiiltävä ja se on ikäänkuin taottu, eikä enää huokoinen. Ei pitäisi ruostua enää niin helposti.
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

hiekka puhallus on kyllä kätevin ja halvin, heität johonkin metalli pajalle ja sanot että siinä samalla tuon puhaltelee, tuskin kustantaa mitään..

sitten vaikka vielä uuniin täysille ja öljykylpyyn, pitäisi kestää!
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Joo,hiekkapuhalluksen kannalla olen minäkin.eipä juurikaan kannata alkaa nysväämään tollasta osaa millään laikoilla eikä muillakaan.
hewidero
"Hölösuu"
Viestit: 1453
Liittynyt: To Touko 22, 2003 15:55
Paikkakunta: Vaasa

Viesti Kirjoittaja hewidero »

Mites olis sitruuna/fosforihappokäsittely??
#2013
1×90+1×(9-3)+2×(9-5)+1×96+4×99+9×900+4×9000=44696
mikkoimp
"Hölösuu"
Viestit: 3744
Liittynyt: Ti Joulu 21, 2004 19:11
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja mikkoimp »

hewidero kirjoitti:Mites olis sitruuna/fosforihappokäsittely??
mahtaako tehota niin hyvin tommoseen valurautaan? taitaa ainakin kestää aika kauan ja saattaa syövyttää laipat??
-03 3.0 TID ja muutama OG 900 turbo

045-6302071
jäsenyys hankittu
TurboJanne
"Aero"
Viestit: 465
Liittynyt: Su Helmi 22, 2004 01:50
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja TurboJanne »

Kannattaa hiekkapuhaltaa ja ruiskuttaa sinkki pintaan.
Alkuperäiset sarjatkin on käsitelty tehtaalla sinkkimaalilla, jos käyttää laadukasta tavaraa, saa pinnan kestämään lämmöistä riippuen ruosteettomana jopa vuosia.
TurboJanne joka ohittaa turbojanne (tm)
------------------------------------------------------------
Motto: Älä ota turhia paineita, ota ahtopaineita!
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

ei kestä sinkkimaalit palavat ja käryyvät vaan, TERMAL silikaattialumiinimaali/ tikkurilan kamaa ( katso netistä) on tohon passelia, kyllä maalikaupassa tietävät. sitä pantiin pensselillä pakosarjaan, kiiltää niin vietävästi ja kestää aika hyvin.
se on muuten tosi riittoisaa ja hyvin siveltävää, peittää kertasivelyllä.
se pienin noin 1 dl purkki riittää yhteen pakosarjaan kertasivelyyn mukavasti.
Jos ei aikataulut anna periksi puhalluksia niin panisin teräsharjapyörää laikkaan / porakoneeseen, sillä sipasee irtonaiset hilseet nopeesti pois..
Toi maali ei mun mielestä vaadi mitään erityishyviä pohjia, se on niin kiitollisen peittävää.
Tolla ne uuninluukkujakin maalaa.
stara
Avatar
Haikara
"Hirsch"
Viestit: 755
Liittynyt: Su Huhti 10, 2005 10:53
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja Haikara »

Pinnan puhdistus ruosteesta, vaikkapa hiekkapuhalluksella. Käsittely Liberon grafiittitahnalla. Kestää varmasti kuumuutta vuosikausia. Lisätietoja: http://www.liberon.fi/index1.htm
Huomattavaa alkoholin väärinkäyttöä: Saab 9-5 Linear Wagon 2.0t Biopower -06
Vastaa Viestiin