Hei kuulkaa,
tyhjäkäynti voimistui äkkiarvaamatta. Kun nostin konepellin tajusin, että kaasuttimeen vaijeri on löysällä. No, kiristelin siinä, ei kiristynyt ja kun irrotin sen vaijerihommelin kiinnikkeistä, niin huomasin sen muovisen onton ruuvinkaltaisen osan jonka läpi vaijeri menee (en tiedä nimeä) menneen poikki. Eli jengat eivät siis pelaa ja uusi osa on saatava.
No niin. Tarvitsisin siis apua seuraaviin kysymyksiin: Mikä on sen osan nimi? Mistä sen osan saa (asun ItäHelsingissä)? Voiko sen vaihtaa itse vai onko parempi mennä osa kädessä ammattimiehen luo? Olen tee-se-itse-henkinen ja haluaisin opetella, mutta en halua leikkiä hengelläni. Mutta JOS vaihdan sen itse, mitä vehkeitä tarvitsen?
Ja vielä: mikä on suositeltava kierrosarvo tyhjäkäynnille? Nyt se vetelee ankeat 2500 rpm, horii hulluna 98a ja hyppii kun sammutan. En tykkää. Tuo ennen niin kiltti ja luotettava ystävä on nyt villintynyt. Mutta varmaan joku osaa neuvoa?
90 vm 83 kaasuttimen säätö
Autoni vm on -83 ja malli siis 90. Sillä on ajettu 130 000 km ja kaikki pelaa hienosti, paitsi nyt tämä tyhjäkäynti alkoi huutaa. Onko sen osan nimi siis kaasutinvaijeri? Ja vaihdetaanko siinä siis koko homma yhdellä kertaa, ei vain sitä muovista, katkennutta "ruuvia"? Osaatko vielä auttaa, että mitä vehkeitä tarttee?
Hei! Tarkistin rekisteröintitodistuksesta ja käyttöönottovuosi on 1985. Viittaa siis vahvasti, etä vm on 85...Olet siis varmaankin oikeassa..Takapuskurissa olevan numeron olen lukenut oikein, se on 90
! Kiitos neuvoista, menen osaa etsimään ja arvioin jatkon siinä, kun seison se kädessäni. Kyllä tämä tästä!