Moottorin ja laatikon välinen tiiviste

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Sammy
"Tuplakaasari"
Viestit: 85
Liittynyt: Ma Kesä 09, 2003 19:50

Moottorin ja laatikon välinen tiiviste

Viesti Kirjoittaja Sammy »

Onko kellään kokemusta Motonetin tiivisteestä? Tuli meinaan laitettua joskus yksi tarvike tiiviste ja sehän plumpsahti ulos, ja 2 desiä öljyä joka kerta kun ahdot nousi ylöspäin. Mutta jos ei toimi niin vihjatkaa mistä löytyis alkuperäisiä tiivisteitä. Satakunnan autotalo Porissa myi ainakin eioota...
Jos Jumala olisi halunnut ihmisen kuuntelevan stereomusiikkia, hän olisi antanut ihmiselle kaksi korvaa...
900T16
"Aero"
Viestit: 391
Liittynyt: Ti Heinä 13, 2004 18:59
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja 900T16 »

Kyllä Motonetista saa myös teräksistä tiivistettä, mutta paperisen pitäisi kyllä pelata yhtä hyvin. Jos tiiviste pullahtaa aina ulos, taitaa kampikammioon päästä ylimääräistä painetta.
#2691
9-5 Aero -01
900 CD T16 -85
9000 CDE 2.3TA -96 käyttöluottis
Turbo900
"Saabisti"
Viestit: 877
Liittynyt: La Loka 25, 2003 18:26
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Turbo900 »

Tiivisteliima taitaa olla paras vaihtoehto.
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Toimii ne tiivisteet siis yhtä hyvin eli huonosti. Ei sinne kannata tiivisteitä laittaa, ne kusee aina. Oikea ratkaisu on liima. Joko Saabilta omaa virallista tiivisteliimaa, tai sitten autotarvikeliikkeestä esim. Wurthin DP300 lämmönkestävä tiivisteliima.

Yleensähän aina OG:ssa on vaihdelaatikon kyljet moottoriöljystä märkänä kun tiiviste kusee, itselläni oli aiemmassa laatikkorempassa pelkkää liimaa siellä välissä, ja kone ulkopuolelta aivan kuiva.. Nyt aion taas laittaa öljypohjaan pelkkää tiivisteliimaa. Se on se oikea ratkaisu, noilla tiivisteillä voi nakata vesilintua.. Ja tulee jopa vielä halvemmaksi kuin esim. tuo metallitiiviste.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
900i
"Saabisti"
Viestit: 2411
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Ei ne laita saabillakaan sinne nykyään tiivistettä joten tuskin sitä alkuperäisenä enää löytyykään. Orggis liima on hyvä vaihtoehto .Mutta se maksaa.Kuten kaikki.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Aihe pitää nostaa taas esille. Onko nyt orggiksella ja tuolla Wurthin vastineella käytännön eroa? Tässä piakkoin saatan "liimata" tuon T8-moottorin tohon 99cc:n 4-lovisen päälle. ;)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Ronska
"Hirsch"
Viestit: 910
Liittynyt: To Maalis 04, 2004 11:47

Viesti Kirjoittaja Ronska »

Mertmi kirjoitti:Aihe pitää nostaa taas esille. Onko nyt orggiksella ja tuolla Wurthin vastineella käytännön eroa?
Minä olen käyttänyt Plastic Paddingin Liquid Gasketiä hyvällä menestyksellä.
On tullut liimattua kaksi laatikkoa ja jakopäätä sillä, eikä vuotoa näy...

Jos nyt välttämättä haluaa käyttää sitä Saabin omaa liimaa, niin voi varautua rajuun hintaan,
oli muistaakseni luokkaa 47e per tuubi 8O :evil:
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Tjaa-a... itse saatan luottaa jälleen kerran Hylomar:in liimaan kun tuohon satkuun koneen joskus vaihdan.. :|
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10500
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Mitäs tuo Hylomar on?

edit: siis tuotemerkki, mutta muuta tarinaa tuotteista?
Viimeksi muokannut Mertmi, Su Marras 20, 2005 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Avatar
dimebak
"Hölösuu"
Viestit: 8261
Liittynyt: To Heinä 03, 2003 21:03

Viesti Kirjoittaja dimebak »

Myrkky kirjoitti:Tjaa-a... itse saatan luottaa jälleen kerran Hylomar:in liimaan kun tuohon satkuun koneen joskus vaihdan.. :|
Eikö se Hylomar ole sinistä ja oikein Rulla-Rukin elikkäs Rolls-Roycen suosittelema. Itte meinaan huolsin öljypumppua Annista viime syksynä ja Pudaksella sitä suosittelivat. Tosin laitoin paperitiivisteen ja sitä Hylomaria öljypumpun jalkaan niin, että joka reunalta tursusi. Sormen päällä liiat pois kuin laatoittaja ikään eikä ole vuotanut. Hintavaa ainesta mutta hyvää.
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Juu, Hylomar on RR:n kehittämä ja sitä valmistetaan edelleen RR:n lisenssillä. Hyytelömäinen, vuosia kovettumattomana pysyvä ja kokemusteni mukaan kalliihkon hintansa väärti.

Edit: Tutustuin tuotteeseen mopoaikoina paikallisen koneistamon kaksitahtigurun suosituksesta, suosikkini edelleen vaikka varmasti muitakin hyviä on.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
toms
"Hölösuu"
Viestit: 1245
Liittynyt: Ma Elo 09, 2004 12:53
Paikkakunta: Raahe

Viesti Kirjoittaja toms »

Paljon hylomaria ruutanneena niin meinaan et ei parasta metalli metallia vasten tiivistepinnoille. Silloin kun laitetaan paperitiiviste niin hylomar on pop siinä lisänä.
Lohkon ja laatikon väliseen tiivisteeseen palatakseni niin oon käyttänyt orgis metalli tiivistettä ja permatexin mustaa liimaa , ei silikonia, ja ei vuoda. Aikoinaan kokeilin paperitiivistettä ja plumsahti pois välistä ja arvaa vituttiko ! Orgis orgis liimalla kasaan tai sitte jos ei tiivistettä niin orgis liima mitä nykyään käyttävät, mitä tehas käyttää niin väliin. Se on vaan puoli bensatankillista ja kirpasee kerran. Ei tartte värkätä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Vastaa Viestiin