Moottorin ja laatikon välinen tiiviste
Moottorin ja laatikon välinen tiiviste
Onko kellään kokemusta Motonetin tiivisteestä? Tuli meinaan laitettua joskus yksi tarvike tiiviste ja sehän plumpsahti ulos, ja 2 desiä öljyä joka kerta kun ahdot nousi ylöspäin. Mutta jos ei toimi niin vihjatkaa mistä löytyis alkuperäisiä tiivisteitä. Satakunnan autotalo Porissa myi ainakin eioota...
Jos Jumala olisi halunnut ihmisen kuuntelevan stereomusiikkia, hän olisi antanut ihmiselle kaksi korvaa...
Toimii ne tiivisteet siis yhtä hyvin eli huonosti. Ei sinne kannata tiivisteitä laittaa, ne kusee aina. Oikea ratkaisu on liima. Joko Saabilta omaa virallista tiivisteliimaa, tai sitten autotarvikeliikkeestä esim. Wurthin DP300 lämmönkestävä tiivisteliima.
Yleensähän aina OG:ssa on vaihdelaatikon kyljet moottoriöljystä märkänä kun tiiviste kusee, itselläni oli aiemmassa laatikkorempassa pelkkää liimaa siellä välissä, ja kone ulkopuolelta aivan kuiva.. Nyt aion taas laittaa öljypohjaan pelkkää tiivisteliimaa. Se on se oikea ratkaisu, noilla tiivisteillä voi nakata vesilintua.. Ja tulee jopa vielä halvemmaksi kuin esim. tuo metallitiiviste.
Yleensähän aina OG:ssa on vaihdelaatikon kyljet moottoriöljystä märkänä kun tiiviste kusee, itselläni oli aiemmassa laatikkorempassa pelkkää liimaa siellä välissä, ja kone ulkopuolelta aivan kuiva.. Nyt aion taas laittaa öljypohjaan pelkkää tiivisteliimaa. Se on se oikea ratkaisu, noilla tiivisteillä voi nakata vesilintua.. Ja tulee jopa vielä halvemmaksi kuin esim. tuo metallitiiviste.
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
Ei ne laita saabillakaan sinne nykyään tiivistettä joten tuskin sitä alkuperäisenä enää löytyykään. Orggis liima on hyvä vaihtoehto .Mutta se maksaa.Kuten kaikki.
Saab 9-3 SC 2,0t my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
Aihe pitää nostaa taas esille. Onko nyt orggiksella ja tuolla Wurthin vastineella käytännön eroa? Tässä piakkoin saatan "liimata" tuon T8-moottorin tohon 99cc:n 4-lovisen päälle. 

# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Minä olen käyttänyt Plastic Paddingin Liquid Gasketiä hyvällä menestyksellä.Mertmi kirjoitti:Aihe pitää nostaa taas esille. Onko nyt orggiksella ja tuolla Wurthin vastineella käytännön eroa?
On tullut liimattua kaksi laatikkoa ja jakopäätä sillä, eikä vuotoa näy...
Jos nyt välttämättä haluaa käyttää sitä Saabin omaa liimaa, niin voi varautua rajuun hintaan,
oli muistaakseni luokkaa 47e per tuubi


Mitäs tuo Hylomar on?
edit: siis tuotemerkki, mutta muuta tarinaa tuotteista?
edit: siis tuotemerkki, mutta muuta tarinaa tuotteista?
Viimeksi muokannut Mertmi, Su Marras 20, 2005 21:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Eikö se Hylomar ole sinistä ja oikein Rulla-Rukin elikkäs Rolls-Roycen suosittelema. Itte meinaan huolsin öljypumppua Annista viime syksynä ja Pudaksella sitä suosittelivat. Tosin laitoin paperitiivisteen ja sitä Hylomaria öljypumpun jalkaan niin, että joka reunalta tursusi. Sormen päällä liiat pois kuin laatoittaja ikään eikä ole vuotanut. Hintavaa ainesta mutta hyvää.Myrkky kirjoitti:Tjaa-a... itse saatan luottaa jälleen kerran Hylomar:in liimaan kun tuohon satkuun koneen joskus vaihdan..
-dimebak-
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
9-5 Aero Wagon 2004, käyttökinneri
Entiset: 99GL 2D 1980, 900T16 5D 1992 ja Opel Vectra Voyage 2001
Juu, Hylomar on RR:n kehittämä ja sitä valmistetaan edelleen RR:n lisenssillä. Hyytelömäinen, vuosia kovettumattomana pysyvä ja kokemusteni mukaan kalliihkon hintansa väärti.
Edit: Tutustuin tuotteeseen mopoaikoina paikallisen koneistamon kaksitahtigurun suosituksesta, suosikkini edelleen vaikka varmasti muitakin hyviä on.
Edit: Tutustuin tuotteeseen mopoaikoina paikallisen koneistamon kaksitahtigurun suosituksesta, suosikkini edelleen vaikka varmasti muitakin hyviä on.
90i -85(VA), 900S -90(KA), 9000i -87(VA), 9000turbo -86(??), Lada 1300S -80(PR)
Paljon hylomaria ruutanneena niin meinaan et ei parasta metalli metallia vasten tiivistepinnoille. Silloin kun laitetaan paperitiiviste niin hylomar on pop siinä lisänä.
Lohkon ja laatikon väliseen tiivisteeseen palatakseni niin oon käyttänyt orgis metalli tiivistettä ja permatexin mustaa liimaa , ei silikonia, ja ei vuoda. Aikoinaan kokeilin paperitiivistettä ja plumsahti pois välistä ja arvaa vituttiko ! Orgis orgis liimalla kasaan tai sitte jos ei tiivistettä niin orgis liima mitä nykyään käyttävät, mitä tehas käyttää niin väliin. Se on vaan puoli bensatankillista ja kirpasee kerran. Ei tartte värkätä.
Lohkon ja laatikon väliseen tiivisteeseen palatakseni niin oon käyttänyt orgis metalli tiivistettä ja permatexin mustaa liimaa , ei silikonia, ja ei vuoda. Aikoinaan kokeilin paperitiivistettä ja plumsahti pois välistä ja arvaa vituttiko ! Orgis orgis liimalla kasaan tai sitte jos ei tiivistettä niin orgis liima mitä nykyään käyttävät, mitä tehas käyttää niin väliin. Se on vaan puoli bensatankillista ja kirpasee kerran. Ei tartte värkätä.
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä--
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm ---
---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147