Outo ongelma, -90 900:seni matkamittari lakkasi laskemasta kilometrejä eilen. Nopeusmittari toimii aivan OK, mutta matka- ja trippimittari ovat paikoillaan. Kulkine on nyt tallissa sulamassa, mutta mitäs sitten jos ei kilometrejä kerry edelleenkään? Onko mittari korjaamisen arvoinen ja vaihtomittareita pystyy ruuvaamaan ajolukemiltaan samaan, kuin omani on?
Ainiin, toinenkin tuli mieleen. Mitenkäs voitaisiin diagnosoida kansiongelmia? -83 GLE:mme (aj. 340tkm) käy hiukan huonosti, joutokäynti on ehkä n. 650 rpm, kerää kierroksia hiukan takkuisesti (voi johtua myös sähköongelmista). Lisäksi auto savuttaa suht. paljon, mutta se ei ole öljynkatkuista, eikä jäähdytysvettäkään ole mielestäni kadonnut. Lämpömittari jää n. 1/3 alle keskikohdan, mutta tänään kun tuli kaasuteltua (piti ehtiä katsomaan töllöä), niin mittarikin nousi nopeassa tahdissa yli keskikohdan. Kun vaihdoin tulpat, kaikki muut olivat ok, lähimpänä keulaa (4-sylinteri?) oli hiukan öljyinen.
Harmi kun ei osaa diagnosoida kunnolla..
Matkamittari ei toimi
omassa seisokissan, jolla ei paljoa ajeta, on samanmoinen vika.
Itse veikkaan sen johtuvan sytytyksestä, kosteutta sen osissa.
Esim. kun kävin tankilla, tyhjäkäynti takkuili vähän.
Sammutin auton tankkasin, ja kah, auto ei käynnisty.
Pyörittää kyllä muttei syty.
Vähän aikaa odottelua (5min) ja starttaus, heti käyntiin ja samanmoista takkuilua kyhjäkäynnillä, ja röpeltää vähän kun nostaa kierroksia.
Lämpö alle keskiosan, mutta vähän aikaa kaasuttelua, tasaista 3-3.5 tuhannen kierroksen kaasutusta, muutama yli 4 tonnin repäiseva polkaisu niin johan alkaa hönkiä, tyhjäkäynti normaali eikä heijaa ja pysyy hyvin siinä 800 tuntumassa.
Kuivuu ja lämpiää niin johan toimii.
Itse veikkaan sen johtuvan sytytyksestä, kosteutta sen osissa.
Esim. kun kävin tankilla, tyhjäkäynti takkuili vähän.
Sammutin auton tankkasin, ja kah, auto ei käynnisty.
Pyörittää kyllä muttei syty.
Vähän aikaa odottelua (5min) ja starttaus, heti käyntiin ja samanmoista takkuilua kyhjäkäynnillä, ja röpeltää vähän kun nostaa kierroksia.
Lämpö alle keskiosan, mutta vähän aikaa kaasuttelua, tasaista 3-3.5 tuhannen kierroksen kaasutusta, muutama yli 4 tonnin repäiseva polkaisu niin johan alkaa hönkiä, tyhjäkäynti normaali eikä heijaa ja pysyy hyvin siinä 800 tuntumassa.
Kuivuu ja lämpiää niin johan toimii.
96 V4 Super ´79
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
96 V4 ´76
900i ´86
900tic ´86
9000t ´88
All rest in peace
Säätöä
Jep,jos auto on 20v ja takana noinkin paljon kilometrejä, ei voi olettaa että se pelaisi kuin uusi. Vaikka mukavaahan se olisi:) Mietin vain, että voisikohan K-jetin säätämisellä pelastaa tilannetta..auton mukana tulleen vihkosen mukaan siihen vain on kiinnitetty huomiota viimeksi 2002, eli suht. hiljattain. No, ehkä sillä nyt vain ajelee kunnes laukeaa.
Millaista ääntä pitää kiertokangen laakeri kun se on kulunut / korjauskunnossa?
Millaista ääntä pitää kiertokangen laakeri kun se on kulunut / korjauskunnossa?
Kokonaishäiriöstä
Onko vika korjauskelpoinen ja miten ajokilometrilukeman rukkaus itse onnistuisi? Yksi varamittari olisi tallella, mutta siinä on n. 100tkm liikaa ajomatkaa..
-83 GLE ei sitten naputtanut tai tehnyt yleensä mitään äskeisellä matkalla, jopa lämpömittarikin näytti ensimmäistä kertaa oikealla kohtaa lukemia - sähköhäiriöt ovat jännittäviä. Kuten on myös se, että konepellin lukko ei pidä / väärin säädetty - moottoriluukku pamahtaa ylös aina kun ajelee tarpeeksi epätasaisella alustalla, mikä on epämukavaa. Lisäksi tuntuu, että automaattilaatikko vaihtaa liian mielellään ylöspäin (mutta ei alaspäin), esim. 2-vaihteelle n. 30 km/h:n vauhdissa ja kolmoselle n. 40 km/h vauhdissa, joskus hitaammillakin nopeuksilla. Olisi mukavaa, jos sitä vaihtokohtaa pystyisi säätämään jostain kohtaa..?
-83 GLE ei sitten naputtanut tai tehnyt yleensä mitään äskeisellä matkalla, jopa lämpömittarikin näytti ensimmäistä kertaa oikealla kohtaa lukemia - sähköhäiriöt ovat jännittäviä. Kuten on myös se, että konepellin lukko ei pidä / väärin säädetty - moottoriluukku pamahtaa ylös aina kun ajelee tarpeeksi epätasaisella alustalla, mikä on epämukavaa. Lisäksi tuntuu, että automaattilaatikko vaihtaa liian mielellään ylöspäin (mutta ei alaspäin), esim. 2-vaihteelle n. 30 km/h:n vauhdissa ja kolmoselle n. 40 km/h vauhdissa, joskus hitaammillakin nopeuksilla. Olisi mukavaa, jos sitä vaihtokohtaa pystyisi säätämään jostain kohtaa..?