Check engine

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
ode
"Ruisku"
Viestit: 117
Liittynyt: Ke Elo 25, 2004 07:22
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja ode »

kaneali kirjoitti: Nyt olisi kysymys Lucas CU14 900S-91 joutokäynti.
Ei ole sytyttänyt CE-valoa.mutta joutokäynti putoaa
5-10 minuutin käynnin jälkeen todella matalaksi mittarin mukaan 300i/min Näin käy kun auto on liikkeessä eli esim.risteykseen saapuminen ja kytkin alhaalla.
Lämpötila anturi on mahdollinen, mutta ainakin mulla sytytti CE-valon, kokeileppa nuohota läppäkotelo pulloharjalla ja kaasarin puhdistus spraylla, itselläni tuo läppäkotelon nokeentuminen aiheuttaa parin vuoden välein nuo ongelmat ja kuuleman mukaan lucasissa aika tyypillistä.
Vali
Matalapaineturbo
Viestit: 176
Liittynyt: To Maalis 30, 2006 00:00
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja Vali »

Turbo16 kirjoitti:Nyt on vika korjattu, se oli tuo lämpötila-anturi :)
Mulla on sama ongelma. Check Engine syttyy aina jossain vaiheessa ajoa.
Tyhjäkäynti kierrokset viimepäivinä olleet varsinkin kylmänä (startista 10 min) todella korkealla n. 1500rpm-3000rpm.

Tankin korkki ei vaikuta olevan alkuperäinen vaan harakiri koska ei mene kunnolla kierteille vaan jää vinoon.

Mikä tää tyhjäkäyntimoottori juttu on? Yksi kirjoitti vaihtaneensa tyhjäkäynt moottorinsa. Joku läppä? Tietääkseni minulla on vain startti moottori ja itse ottomoottori millä auto liikkuu. Tyhjäyntiä on se kun kaasuläppää ei itse avata vaan kuormittamattomana se käy noin. 800rom.
Groovy whistler

Nykyisin: BMW 540i E34 manual
Suabisti
"Hölösuu"
Viestit: 1821
Liittynyt: La Elo 21, 2004 23:22
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Suabisti »

Heitän tuohon epätaseiseen tyhjäkäynti keskusteluun lisää vettä myllyyn. Eli ne joilla on 900s niin asia koskee sitä ilmanputsari kotelon kantta joka tulee vain 3 klipsulla kiinni. Tuossa mietin että iän myötä klipsut väljenevät ja kantta ei saa riittävän tiivisti kiinni ja kannen välistä saa liikaa ilmaa. Tein kanteen 3 ruuvin reikää reunoihin, kun pöntössähän on niille ruuveille koloja 3kpl valmiina. Nyt saa ruuvien ansiosta kannen riittävän tiivisti kiinni ja tyhjäkäynti ei aaltoile enään.
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Mughs
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2005 07:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mughs »

900 I 16 Kat kirjoitti:LUE NE Vikakoodit...helpommin löydät vian kuin arpomalla ??
CE valo palaa mutta vikakoodien luku ei onnistu edes huollossa! Valo syttyy kun lämpömittari kiipeää jonkin verran vihreälle. Kun moottori on käyntilämpötilassa ja sammuttaa auton, valo ei enää sytykkään. Tyhjäkäynti on melko huono, meinaa kone sammua ja tänään huomasin että lämpömittari oli alle puolenvälin vaikka ajoin melko reipasta vauhtia tänä aamuna. Kannattaisiko vaihtaa lämpötila-anturi ?
900 I 16 Kat
"Hölösuu"
Viestit: 1423
Liittynyt: Su Joulu 07, 2003 13:35
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja 900 I 16 Kat »

Olisko syytä vaihtaa termostaatti ensiksi, niin moottorin lämmöt saadaan kohilleen... :wink: :wink:
Mughs
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Pe Heinä 15, 2005 07:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Mughs »

Jep, termostaatti tsekataan ensiksi.
tUrpoEinari
"Viggen"
Viestit: 626
Liittynyt: Ma Huhti 25, 2005 22:28
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja tUrpoEinari »

Mughs kirjoitti:
900 I 16 Kat kirjoitti:LUE NE Vikakoodit...helpommin löydät vian kuin arpomalla ??
CE valo palaa mutta vikakoodien luku ei onnistu edes huollossa! Valo syttyy kun lämpömittari kiipeää jonkin verran vihreälle. Kun moottori on käyntilämpötilassa ja sammuttaa auton, valo ei enää sytykkään. Tyhjäkäynti on melko huono, meinaa kone sammua ja tänään huomasin että lämpömittari oli alle puolenvälin vaikka ajoin melko reipasta vauhtia tänä aamuna. Kannattaisiko vaihtaa lämpötila-anturi ?
Lämpötila-anturi ja lämpömittarin anturi ovat kaksi eri asiaa. :lol:
Reijo L #1181
Saab 9-5 Wagon ARC 2.0t AT Linear Sentronic MY03. 281tkm BioPower.
Saab 900 i 16v 2.1 5d -93 ABS. kuvat
Scania P82 ic MY84 Kova peli nosturilla ja vl-laitteella.
Fundamental
"Viggen"
Viestit: 654
Liittynyt: To Elo 12, 2004 19:37
Paikkakunta: Orivesi

Viesti Kirjoittaja Fundamental »

Vihdoin selvisi syy meidän käyntihäiriöille ja check engine valolle. Vika ei ollutkaan itse bensapumpussa vaan sen yhteydessä olevassa pienemmässä pumpussa joka säätelee bensapainetta. Noh ompahan nyt vaihdettuna uuteen sitten myös ilmamassamittari, lämpöanturi ja lampdakin.

En muuten ostanut alkuperäistä koko hiton settiä joka olis maksanut 400€ vaan sellaisen ruotsalaisten jonkun toisenlaisen bensapumpun härpäkkeineen hintaan 150€. Ai että käy nätisti nyt.
Saab 96 -70
Citroen Xsara Picasso HDI 2001
Vastaa Viestiin