pakoputken vaihto

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

pakoputken vaihto

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

Voisiko joku ystävällisesti kertoa kokonaisuudessaan miten vaihdan pakoputken mun noppaan. Tarviiko uuden pakoputken hitsata kiinni jotenkin vai millä sen tekee? En haluaisi maksaa jollekin korjaamolle jos voisin tehdä sen ihan itse TI-hallissa.
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23977
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

riippuu mitä sieltä olet vaihtamassa.... yleensä nuo liitokset vaatii rällääkkää eli helpoimmalla pääsee jos vaihtaa koko paskan kerralla!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

Tässä tulee vähän lisäinfoa ja lisää kysymyksiä. Koko pakoputki on poistettu paitsi etuosa. Miten ne liitokset saa kiinni uudessa pakoputkessa koska sehän toimitetaan osissa. Laitanko vaan asennustahnaa väliin?
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23977
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

asennustahnaa ja sopivia pakoputkiklemmareita apuna käyttäen....mikäli tarvii normi putket ei vissiin tarvii oikeastaan mitään!
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
andrelinoge
"Aero"
Viestit: 366
Liittynyt: Su Huhti 24, 2005 00:26
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja andrelinoge »

Kiitos sinulle vastauksista, nalle. Kysynpä vielä että sopivatko putkien päät yhteen ilman että joutuu kuumentamaan niitä?
#2792
Skoda Favorit 1.3 GLXi -95 (KA)
Avatar
nalleolut
"TosiSaabisti"
Viestit: 23977
Liittynyt: Ke Syys 10, 2003 19:21
Paikkakunta: Satakunnan Lappi

Viesti Kirjoittaja nalleolut »

ei tarvitse .... nehän menee limittäin toistensa sisään.....
#1171 klubin jäsen
leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä.
045-2698659
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10278
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Asennustahna helpottaa hommaa 10-0, eli kannattaa investoida se muutamaeuronen siihen tahnaan. Ideahan on tiivistää liitokset ja mikä parasta, liitokset liukuvat tosi nätisti paikoilleen verrattuna kuivana asennukseen.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
JoeCool
"Kaasari"
Viestit: 9
Liittynyt: La Heinä 16, 2005 00:10

Pakarin ripustuslenkit

Viesti Kirjoittaja JoeCool »

Niin, ja muista etukäteen tsekata että paketissa/mukana on oikeanlaiset ripustuslenkit sen pakarin ripustamiseen niihin auton alla oleviin lenkkeihin. Mull oli joskus vähän liian lyhyitä lenkkejä ja aivan saatanallinen vääntö saada se putki kiinnikkeisiinsä. Jos ei ole oikeaa työkalua niin tosi iso ruuvari auttaa.

mikä piru sielä vastustaa, lisää kaasua
Vastaa Viestiin