alipainemittarin asennus.

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

alipainemittarin asennus.

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Meinasin tuossa laitella orgis alipainemittarin 99:iin.No tuo 99 on triumphin koneella ja imusarjasta ei löytynyt yhtään vapaata paikkaa lähdölle.Imusarjaa en viitsi irroittaa enkä käy paikallaan porailemaan purujen takia.Tiedän kyllä että rasvaa voisi porauksessa käyttää sitomaan muruja.

Kysymys kuuluukin:Voiko tuon mittarin liittää virranjakajan alipaine letkuun vai meneekö alipaineveto sekaisin?Tai näyttääkö mittari oikein?
saabt8
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Elo 23, 2003 19:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja saabt8 »

Moikka!

Siihen sen voi hyvin laittaa. Eipi sotke mitään toimintoja, kunhan vaan on tiivis.
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Kiitos!Hyvät nettisivut sulla muuten.olisi itselläkin juuri tuollaisen coolerin asennus satkuun.
gls
"Hölösuu"
Viestit: 1990
Liittynyt: Su Helmi 27, 2005 12:51

Viesti Kirjoittaja gls »

Voihan sen mittarin noinkin kytkeä ja viisari heiluu kun kaasupoljinta painaa. Näyttääkö oikein riippuu siitä mitä sen pitäisi näyttää.
Jos halutaan, että mittari näyttää imusarjassa olevan alipaineen ja samalla esim. venttiiliviat sekä opetellaan taloudellista ajoa niin mittari pitää kytkeä kaasuläpän jälkeen imusarjaan. Jos valmista paikkaa (esim. 99:ssä jarrutehostimen liitin) ei ole niin sitten menee poraushommiksi.
Alipainesäätimen letkuun laitettuna mittari näyttää väärin, sillä letkun poraus on kaasuläpän kohdalla jossa on kova alipaine kuormalla eikä alipainetta tyhjäkäynnillä. Taloudellisuusajo perustuu taas siihen, että imusarjassa pitäisi olla mahdollisimman kova alipaine jolloin kaasuläppä on vain vähän auki jolloin bensaakin palaa vähemmän. 8O
99 LE CombiCoupe Turbo '75
99 LEA '74
99 Petro Turbo '80
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11625
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Onkos siinä esim. jarrutehostimelle menevä alipaineletkun lähtö samanlainen kuin uudemmissa? Jos on, siihenhän voi vaihtaa sivulähdöllä olevan nipan jostain uudemmasta.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
saabt8
"Ruisku"
Viestit: 122
Liittynyt: La Elo 23, 2003 19:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja saabt8 »

gls kirjoitti:Voihan sen mittarin noinkin kytkeä ja viisari heiluu kun kaasupoljinta painaa. Näyttääkö oikein riippuu siitä mitä sen pitäisi näyttää.
Jos halutaan, että mittari näyttää imusarjassa olevan alipaineen ja samalla esim. venttiiliviat sekä opetellaan taloudellista ajoa niin mittari pitää kytkeä kaasuläpän jälkeen imusarjaan. Jos valmista paikkaa (esim. 99:ssä jarrutehostimen liitin) ei ole niin sitten menee poraushommiksi.
Alipainesäätimen letkuun laitettuna mittari näyttää väärin, sillä letkun poraus on kaasuläpän kohdalla jossa on kova alipaine kuormalla eikä alipainetta tyhjäkäynnillä. Taloudellisuusajo perustuu taas siihen, että imusarjassa pitäisi olla mahdollisimman kova alipaine jolloin kaasuläppä on vain vähän auki jolloin bensaakin palaa vähemmän. 8O
Moikka!
Kyllä se alipainesäätimen nippa on kaasuläpän ja venttiilien välissä. ja näyttää ihan täyttä alipainetta n. 0.7 - 0.8 tyhjäkäynnillä. Samoin se reagoi kaasun painallukseen herkemmin kuin se olisi imusarjan "perällä" jossa on ns. patjailmiö , jossa ilma sehlaa voimakkaimmin kaasuläppää suljettaessa.
No makuasioita, joita kannattaa kokeilla, jolloin tulee oma "näkemys" mitä haluaa ja mitä tapahtuu.
Saabismi on sairaus,,, mutta yx parhaimmista taudeista mitä olen kärsinyt.
Vastaa Viestiin