vielä kerran noista reaktio tankojen puslista..

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

vielä kerran noista reaktio tankojen puslista..

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

haulla löyty aiheesta aika paljon tietoo, mutta mietityttämään jäi se miten ne puslat käytännös vaihtuu.. onnistuuko ihan niin et nostan takapään ilmaan irrotan pultin (reaktiotangon etuheloja siis oon vaihtamas) ja nostan tankoo ylös ja sahailen jollain taval sen vanhan puslan kuoren siit nevadaan.. hiuka voitelen uutta puslaa ja pakotan sen paikalleen prikka, mutteri kierretanko systeemil (vai tarviiko oikeesti prässätä..)

ku sen verran kitsas oon et en viittis saab huoltoo viiä ku siel ne vinkuu pelkistä puslista 48,50€ (motonetis 4,70€..) ja ku peukalo lähes keskellä kämmentä, ni täytyy hakee täält vinkkii.. :D
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Ota tanko kerrallaan irti ja tee homma ruuvipenkissä. Paljon helpompaa. Pulttien kiristys tehdään sitten auton levätessä taka-akselin varassa. Puslat kestää paljon pidempään.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7574
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

eli

Viesti Kirjoittaja mestari »

edellinen tarkoitti että lasketaan auto pyörilleen kun pultit on löysässä
ja sit vasta kiristetään ne.
puristelet tosiaan ruuvipenkissä jollakin hylsyllä paikalleen jollet viitsi työkaluja sorvata.
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

kuis hankala ne on irrottaa takaa? edestä ne näyttäs lähtevän suht kivuttamasti irti
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
antti.hakamaa
"Hölösuu"
Viestit: 2047
Liittynyt: Ke Maalis 03, 2004 20:51
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja antti.hakamaa »

saako muuten motonetistä reaktio tankoihin puslia kun ei äkkiseltään osunut silmään?
900i 16-valve 2d -89 (vain kesä ajossa), 900i kat -90 2d (vain kesä ajossa),
900s 5d -92 (ka), 900s 3d -91 (ka) ja 90 -85(oe) #1918
900i
"Saabisti"
Viestit: 2407
Liittynyt: Ti Touko 13, 2003 06:29
Paikkakunta: Kouvola

Viesti Kirjoittaja 900i »

Vakaajatanko= akselin YLÄpuolella pituussuuntaan TAAKSEpäin
Vakaajatangon etuhela 1979--8.87 (pultin Ø11mm). . . . . . 18-1525 4.71 ???
Vakaajatangon etuhela 9.87--1993 (pultin Ø10mm). . . . . . 18-1173 4.71 ???
Vakaajatangon takahela 1979--8.87. . . . . . . . . . . . . 18-1526 4.71 ???
Vakaajatangon takahela 9.87--1993. . . . . . . . . . . . . 18-1019 4.70 ???
NG 9-5 1,6turbo business my:2011.
900i 8v kat. 2d Sedan vm:1990. Osa aika eläkkeellä, Beryl green.
96 vm:1977b . Taivaan sininen? ja Saab polkupyörä
#1015
900i 1987
"Kaasari"
Viestit: 46
Liittynyt: Ma Huhti 04, 2005 11:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900i 1987 »

niinku edellinen näytti jo vastaavan.. saa.. ja saa 44€ halvemmal ku saabin alkuperäset..
Vakaajatangon helan ulosvedin/asennustyökalu. . . . . . . . 76-5105 24.89 ???
onkos muute joku kokeillu tota reaktio tanko työkaluu motonetistä.. onkos sil mitää virkaa..
Saabismi on sairautta, mutta kukapa edes haluaa olla terve :P
ex - Saab 900i -87
Renault Megane -02

Projekti satkua kaivaten.
Kuva
hene-
"Hirsch"
Viestit: 756
Liittynyt: Ma Syys 15, 2003 15:43
Paikkakunta: Ylivieska
Viesti:

Viesti Kirjoittaja hene- »

Mä tein niin että ite irrotin tangon ja puristin penkissä vanhat puslat pois.
Vein paikalliseen autohuoltoon ja he siellä asensivat uudet puslat.
Puslien hinta taisi olla hivenen kalliimpi kuin motonetissä.
Saab 900 i8
Audi S4

http://hpkuva.com
p33l0x
"Kaasari"
Viestit: 44
Liittynyt: Ma Helmi 02, 2004 19:09
Paikkakunta: Heinola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja p33l0x »

ite oon aina irrottanu ne puslat siten, että ensin puukolla tms. työkalulla vanhat kumit pois, sitten rautasahalla sahaa puslan kehän halki ja nyppää pois. uudet menee paikalleen suht helposti kun työntää puslat hyvissä ajoin ennen hommaa pakkaseen, ja lämmittää tankoa pillillä ennen puslan takaisin laittoa. Homma onnistuu helpoiten koko reaktiotanko autosta irrottamalla. Tangon takaisinlaitto autoon voi olla yksin hankalaa...
saab 90 -85
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Kun auton perä on kokonaan ilmassa, eli molemmat puolet yhtäaikaa, niin silloin tankojen asennus ei ole niin hankalaa. Puoli kerrallaan se maassa olevan puolen tanko saa aikaan kampeamista.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Vastaa Viestiin