Olisi tiedossa -85 900 turbo, mittarissa on noin 300tkm. Muuten ryhdikäs ja siisti peli, mutta kattoverhoilu roikkuu ja pahempana vikana hammastanko klonksuu. Ilmeisesti sen kiinnike korvat ovat murtuneet. Laatikko on ilmeisesti tehty joskus kun toimi hyvin ja ei huutanut.
Kuinka kestäviä kone ja turbo ovat, vetoja tuntui olevan hyvin tallella? Kori on ylimaalattu joskus ja ruoste vauriot olivat vähäisiä. Miten sähköpeilit ja ikkunat toimivat vanhemmiten, tiedossa mahdollisia harmeja? Mitä muuta huomioitavaa on tälläisen saabin hankinnassa?
900 turbon osto
Re: 900 turbon osto
[quote="AJ"]Olisi tiedossa -85 900 turbo, mittarissa on noin 300tkm.
Muuten ryhdikäs ja siisti peli, mutta kattoverhoilu roikkuu
>Toi on aika tyypillistä, ei kauheesti haittaa menoa.
>Sitä voi koittaa liimata esim. pienen viillon kautta.
combimalliin toi on aika helppo vaihtaa uudemmasta.
ja pahempana vikana hammastanko klonksuu. Ilmeisesti sen kiinnike korvat ovat murtuneet.
>kloksuminen voi johtuu myös väljyydestä esim.ristinivelessä, raidetangon päissä. Aika usein myös sisällä hammastankoa on väljää, voi olla hankala löytää kunnollista tehostettua tankoa ainakaan kohtuu hintaan.
Kuinka kestäviä kone ja turbo ovat, vetoja tuntui olevan hyvin tallella?
>et maininnu onko 8 vai 16V
Kyllä noissa koneet aika hyvin kestää
sähköliittimissä ja paineletkuissa saattaa askartelemista aina välillä.
turbon kesto riippuu aika paljon käytöstä(onko maltettu jäähdytellä ajon jälkeen)
Kori on ylimaalattu joskus ja ruoste vauriot olivat vähäisiä.
>hyvä lähtökohta harrastukselle.
tarkastit varmaan ovien alareunat, konepellin sivut sisäpuolelta, takasisälokasuojat(takaluukusta varapyörän tyköötä ja takapenkin alta), vetoakselien alapuolella olevat palkkit
Miten sähköpeilit ja ikkunat toimivat vanhemmiten, tiedossa mahdollisia harmeja?
>kohtuu hyvin ovat itsellä toimineet, joskus voivat vaatia vähän puhdistusta voitelua.
Muuten ryhdikäs ja siisti peli, mutta kattoverhoilu roikkuu
>Toi on aika tyypillistä, ei kauheesti haittaa menoa.
>Sitä voi koittaa liimata esim. pienen viillon kautta.
combimalliin toi on aika helppo vaihtaa uudemmasta.
ja pahempana vikana hammastanko klonksuu. Ilmeisesti sen kiinnike korvat ovat murtuneet.
>kloksuminen voi johtuu myös väljyydestä esim.ristinivelessä, raidetangon päissä. Aika usein myös sisällä hammastankoa on väljää, voi olla hankala löytää kunnollista tehostettua tankoa ainakaan kohtuu hintaan.
Kuinka kestäviä kone ja turbo ovat, vetoja tuntui olevan hyvin tallella?
>et maininnu onko 8 vai 16V
Kyllä noissa koneet aika hyvin kestää
sähköliittimissä ja paineletkuissa saattaa askartelemista aina välillä.
turbon kesto riippuu aika paljon käytöstä(onko maltettu jäähdytellä ajon jälkeen)
Kori on ylimaalattu joskus ja ruoste vauriot olivat vähäisiä.
>hyvä lähtökohta harrastukselle.
tarkastit varmaan ovien alareunat, konepellin sivut sisäpuolelta, takasisälokasuojat(takaluukusta varapyörän tyköötä ja takapenkin alta), vetoakselien alapuolella olevat palkkit
Miten sähköpeilit ja ikkunat toimivat vanhemmiten, tiedossa mahdollisia harmeja?
>kohtuu hyvin ovat itsellä toimineet, joskus voivat vaatia vähän puhdistusta voitelua.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Kiitos tiedoista. Se on tosiaan 8v malli. Ruoste vaurioista vielä sen verran että oven alareunoissa oli alkavaa ruostetta, tosin vasta pieninä jälkinä. Ja varapyöräkotelossa olivat ne kohdat ruostuneet joihin se tukitanko tulee kiinni, ei vielä läpi. Hitsaustyöt onneksi onnistuvat jotenkin itseltä.
Olen ymmärtänyt että saabin kansi vääntyy helposti jos kone keittää, muuta mahdollisuutta todeta tämä kuin lämpömittarin vaeltelu tai paineen muodostuminen jäähdytysjärjestelmään.
Olen ymmärtänyt että saabin kansi vääntyy helposti jos kone keittää, muuta mahdollisuutta todeta tämä kuin lämpömittarin vaeltelu tai paineen muodostuminen jäähdytysjärjestelmään.
Ruoste vaurioista vielä sen verran että oven alareunoissa oli alkavaa ruostetta, tosin vasta pieninä jälkinä. Ja varapyöräkotelossa olivat ne kohdat ruostuneet joihin se tukitanko tulee kiinni, ei vielä läpi. Hitsaustyöt onneksi onnistuvat jotenkin itseltä.
>noi kannattaa hoitaa sit heti pois, jos auton hommaat.
Yksi talvi lisää niin työtä voi olla moninkertainen määrä...
Olen ymmärtänyt että saabin kansi vääntyy helposti jos kone keittää, muuta mahdollisuutta todeta tämä kuin lämpömittarin vaeltelu tai paineen muodostuminen jäähdytysjärjestelmään.[/quote]
>no jos pääsis startaileen tuota vähän pidemmän seisonnan jälkeen, ni oireet huomaa helpommin.
Aika usein noista keittämisvaurioista sentään selvii plaanauksella ja uudella tiivisteellä, mikä nyt ei oo niin iso homma.
>noi kannattaa hoitaa sit heti pois, jos auton hommaat.
Yksi talvi lisää niin työtä voi olla moninkertainen määrä...
Olen ymmärtänyt että saabin kansi vääntyy helposti jos kone keittää, muuta mahdollisuutta todeta tämä kuin lämpömittarin vaeltelu tai paineen muodostuminen jäähdytysjärjestelmään.[/quote]
>no jos pääsis startaileen tuota vähän pidemmän seisonnan jälkeen, ni oireet huomaa helpommin.
Aika usein noista keittämisvaurioista sentään selvii plaanauksella ja uudella tiivisteellä, mikä nyt ei oo niin iso homma.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
Se oli kuukauden päivät seissyt käyttämättä ja lämmöt pysyivät kurissa eikä mittari vaeltanut. Ilmesesti jokin pieni sähköhäiriö mittaristossa oli, koska kaasua napauttaessa lämpömittarin viisari liikahti hiukan (noin yhden millin). Tuntui tapahtuvan samassa tahdissa ahtopainemittarin kanssa.
Hammastangosta vielä, epäilen korvien olevan poikki, koska tanko liikkui rattia heiluttaessa.
Hammastangosta vielä, epäilen korvien olevan poikki, koska tanko liikkui rattia heiluttaessa.
akvaario
itellä sähkö ikkunan moottori kuskin puolella niin väsyny ettei jaksa aina nostaa ikkunaa sillonku toimii ajettu n.330tkm saatettu tosin käyttää paljon.. vänkärin s-ikkuna toimii ilman mitään häiriöitä eli vaan kuskin puolella ongelmia.. ps. talvella aika hiljasta että inahtaako ees.ö.siis kuskilla...
"harrastukselle ei lasketa hintaa"
pikku huomatutus
Niin tohon mittari juttuun sellanen pikkuhuomautus että ahtopainemittari on mekaaninen.
Ei siis riipu sähköistä.
Ei siis riipu sähköistä.
SAAB