Piti tallilta lähteä ajamaan himaan, niin savut ilmaan kuskin puoleisesta kaiutinritilästä.
Takaisin talliin auto ja tutkimaan. Mittaristo irti ja huomasin, että siitä oli palanut vasemman puoleisen mittarivalon lankaliuskat.
yritin "ohittaa" palaneet kohdat kolvaamalla hyppylangat, mutta ei tykännyt syttyä valot.
Kaikki indikaattorivalot toimii moitteetta.
Nyt siis kaikki saappistit kautta Suamen maan. Mikä mun rakkaassa rutkussa on?
En ole katsonut maita siitä vielä, jos se olisi vaikka ehtinyt niitä polttaa. Mä kyllä käänsin virrat HETI pois, kun savut tuli.
Siispä, missä maadoitukset voisi olla mittaristolle?
Mulla on uusi mittaristo hyllyssä, mutta en viitsisi laittaa sitä, kun siinä on enemmän kilsoja.
Kaikki ideat ovat tervetulleita!
Mittarivalot hävisi 9satkusta, vm. -88
Jamppa kirjoitti aikaisemmin Saab 900 ja lämpömittari -topikissa, että mittariston maadoitus löytyy kojelaudan sisällä olevasta palkista tai kuskin puolen pystyseinästä. Ainakin minun satkustani maadoituskohta löytyi ko. palkista, johon pääsee käsiksi kuskin puolen kaiutinritilän kautta (vähän akrobatiaa, mutta kuitenkin ). Mittariston päävalaistus on minun autossani korvattu rinnakkaisella johdotuksella ja polttimon reikiin kiilatuilla irtokannoilla & 4 W polttimoilla (johdotus on edellisen omistajan käsialaa, joten en ole tutkinut, mistä se on vedetty).
Viimeksi muokannut Business, Ti Joulu 30, 2003 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
Itse kun otin kunnon savut satkun mittaristosta (kannattaa tarkistaa omat kytkennät kunnolla...) niin liuskat oli palanut käytännössä himmentimestä lampuille.
Himmennintä en millään usko että saa poltettua tuolla menetelmällä, on kuitenkin sen verran paksua lankaa kalvo-piirilevyn liuskoihin verrattuna.
Uskoisin että vika löytyy jossain mittariston takana, joku palanut liuska on jäänyt huomaamatta.
Mitään kovin paksua johtoa siinä ei kerkee polttaa, katkeaa meinaan kovin äkkiä nuo liuskat, jolloin kuorma tietenkin poistuu...
Ja siitä lähtee muuten TODELLA hyvät savut
Himmennintä en millään usko että saa poltettua tuolla menetelmällä, on kuitenkin sen verran paksua lankaa kalvo-piirilevyn liuskoihin verrattuna.
Uskoisin että vika löytyy jossain mittariston takana, joku palanut liuska on jäänyt huomaamatta.
Mitään kovin paksua johtoa siinä ei kerkee polttaa, katkeaa meinaan kovin äkkiä nuo liuskat, jolloin kuorma tietenkin poistuu...
Ja siitä lähtee muuten TODELLA hyvät savut
Saabit
- Puretaan: 9-3SC-06 & 9-3SC-08
- 9-3SC 1.8t Aut. -08 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -05 - Omatune BioPower
- 9-3Cab Aero Aut. -04 - Omatune BioPower
- 9-3SS Aero Man. -03 - Omatune BioPower
Mittarivalot
No, mut rokkenroll jäbät!
Mä käyn tutkimassa ja enköhän mä sen saa loistamaan jossain vaiheessa taasen.
Eiku Hoo-kone laulamaan...
-H-
Mä käyn tutkimassa ja enköhän mä sen saa loistamaan jossain vaiheessa taasen.
Eiku Hoo-kone laulamaan...
-H-
Mitarivalot
OK,
Mä tutkin huomenna uudenvuoden päivänä krapulassa sitten.
Varmaan thuunaan sen toisen mittariston kiinni suosiolla.
Huomasin muuten lämpömittarin takana vain muovisen tulpan, jonka saa irti ihan samalla periaatteella kuin muutkin merkkivalopolttimot. Siinä ei siis ollut polttimoa ollenkaan. Onko siihen mitään hyötyä laittaa polttimoa, jos niitä löytyy ylimääräisiä?
Hyvät Uudet Vuodet!
-H-
Mä tutkin huomenna uudenvuoden päivänä krapulassa sitten.
Varmaan thuunaan sen toisen mittariston kiinni suosiolla.
Huomasin muuten lämpömittarin takana vain muovisen tulpan, jonka saa irti ihan samalla periaatteella kuin muutkin merkkivalopolttimot. Siinä ei siis ollut polttimoa ollenkaan. Onko siihen mitään hyötyä laittaa polttimoa, jos niitä löytyy ylimääräisiä?
Hyvät Uudet Vuodet!
-H-