Mittarivalot hävisi 9satkusta, vm. -88

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Mittarivalot hävisi 9satkusta, vm. -88

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

Piti tallilta lähteä ajamaan himaan, niin savut ilmaan kuskin puoleisesta kaiutinritilästä.
Takaisin talliin auto ja tutkimaan. Mittaristo irti ja huomasin, että siitä oli palanut vasemman puoleisen mittarivalon lankaliuskat.
yritin "ohittaa" palaneet kohdat kolvaamalla hyppylangat, mutta ei tykännyt syttyä valot.
Kaikki indikaattorivalot toimii moitteetta.

Nyt siis kaikki saappistit kautta Suamen maan. Mikä mun rakkaassa rutkussa on?
En ole katsonut maita siitä vielä, jos se olisi vaikka ehtinyt niitä polttaa. Mä kyllä käänsin virrat HETI pois, kun savut tuli.
Siispä, missä maadoitukset voisi olla mittaristolle?
Mulla on uusi mittaristo hyllyssä, mutta en viitsisi laittaa sitä, kun siinä on enemmän kilsoja.
Kaikki ideat ovat tervetulleita!
Turbiini
"Saabisti"
Viestit: 170
Liittynyt: Ke Syys 03, 2003 08:48
Paikkakunta: Savo

Viesti Kirjoittaja Turbiini »

Tarkista myös valojen himmennin, ettei ole sieltäkin lanka poikki.
Jos ei ala valot toimimaan, niin ota se toinen mittaristo ja laita siihen nykyisestä nopeusmittari, niin saat ehjän paketin oikealla mittarilukemalla. :wink:
Business
"Ruisku"
Viestit: 120
Liittynyt: Ma Joulu 29, 2003 10:47
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Business »

Jamppa kirjoitti aikaisemmin Saab 900 ja lämpömittari -topikissa, että mittariston maadoitus löytyy kojelaudan sisällä olevasta palkista tai kuskin puolen pystyseinästä. Ainakin minun satkustani maadoituskohta löytyi ko. palkista, johon pääsee käsiksi kuskin puolen kaiutinritilän kautta (vähän akrobatiaa, mutta kuitenkin 8O ). Mittariston päävalaistus on minun autossani korvattu rinnakkaisella johdotuksella ja polttimon reikiin kiilatuilla irtokannoilla & 4 W polttimoilla (johdotus on edellisen omistajan käsialaa, joten en ole tutkinut, mistä se on vedetty).
Viimeksi muokannut Business, Ti Joulu 30, 2003 13:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
#1825
V***o V60 T4 Momentum aut. -20
99 GL -84, 900 i16 -91, 9-5 2.3T -05, 9-5 Aero -05
Exät: 99x2, OG900x13, 9000x1, NG900x1, OG9-3x2, OG9-5x1 (ja V***oja)
Nappe
"Hölösuu"
Viestit: 1095
Liittynyt: To Touko 08, 2003 15:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nappe »

Itse kun otin kunnon savut satkun mittaristosta (kannattaa tarkistaa omat kytkennät kunnolla...) niin liuskat oli palanut käytännössä himmentimestä lampuille.

Himmennintä en millään usko että saa poltettua tuolla menetelmällä, on kuitenkin sen verran paksua lankaa kalvo-piirilevyn liuskoihin verrattuna.

Uskoisin että vika löytyy jossain mittariston takana, joku palanut liuska on jäänyt huomaamatta.

Mitään kovin paksua johtoa siinä ei kerkee polttaa, katkeaa meinaan kovin äkkiä nuo liuskat, jolloin kuorma tietenkin poistuu...

Ja siitä lähtee muuten TODELLA hyvät savut ;)
Saabit Sekalaisia_Saab-aiheisia_kuvia_vuosien_varrelta
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Mittarivalot

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

No, mut rokkenroll jäbät!

Mä käyn tutkimassa ja enköhän mä sen saa loistamaan jossain vaiheessa taasen.

Eiku Hoo-kone laulamaan...

-H-
hessu75
"Hirsch"
Viestit: 832
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 09:16
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Mitarivalot

Viesti Kirjoittaja hessu75 »

OK,

Mä tutkin huomenna uudenvuoden päivänä krapulassa sitten.
Varmaan thuunaan sen toisen mittariston kiinni suosiolla.

Huomasin muuten lämpömittarin takana vain muovisen tulpan, jonka saa irti ihan samalla periaatteella kuin muutkin merkkivalopolttimot. Siinä ei siis ollut polttimoa ollenkaan. Onko siihen mitään hyötyä laittaa polttimoa, jos niitä löytyy ylimääräisiä?

Hyvät Uudet Vuodet!

-H-
Vastaa Viestiin