Luxi tuli taloon
Luxi tuli taloon
Tosiaan tuossa reilu viikko sitten tarttui Hämeenlinnasta matkaan '83 900 Turbo Lux.
Klubilaisella oli kilvettömänä odottamassa kunnostusta,
kuitenkaan kaikkeenhan ei aina ole aikaa, joten sain tarjouksen ostaa sen.
Autossa on tehtaan kaikki varusteet, poislukien cruise, jos sitä edes oli vm. 83 autoihin saatavana?
Kaikki sähkövimpaimet toimivat paitsi keskuslukko, ilmastointikin yllättäen on pois pelistä...
Ihan ensimmäiseksi pitää vuotava kansipahvi vaihtaa,
sitten kori saa osakseen hellää hoivaa.
Täällä on kuvia: http://users.tkk.fi/~vklukkar/Lux/index.html
Klubilaisella oli kilvettömänä odottamassa kunnostusta,
kuitenkaan kaikkeenhan ei aina ole aikaa, joten sain tarjouksen ostaa sen.
Autossa on tehtaan kaikki varusteet, poislukien cruise, jos sitä edes oli vm. 83 autoihin saatavana?
Kaikki sähkövimpaimet toimivat paitsi keskuslukko, ilmastointikin yllättäen on pois pelistä...
Ihan ensimmäiseksi pitää vuotava kansipahvi vaihtaa,
sitten kori saa osakseen hellää hoivaa.
Täällä on kuvia: http://users.tkk.fi/~vklukkar/Lux/index.html
Ei voi kun ihailla
Missäs malleissa noito ko. Ratteja on ollut?
Kenties joku lisävarusteratti? Kaverin CD -Tonnarissakin on samanmoinen..
Missäs malleissa noito ko. Ratteja on ollut?
Kenties joku lisävarusteratti? Kaverin CD -Tonnarissakin on samanmoinen..
#3628
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Saab 9-3 NG 1,9TDi -08 | Saab 9-3 SE 2.0t 5D -02 | Saab 9-3 Cabriolet -99
Saab 9000 CS -93 2,3i VA | Saab 9000 CDE -94 VA I Saab 9000 CSE -92 VA
*Harvat autot osaavat puhua, mutta Turbo-Saabit osaavat edes viheltää;)*
Onhan tuo aika pahasti ruostuneen näköinen, kun kuvia katsoo. En tarvitse kuntoarvioon edes ruuvimeisseliä. Pakko sanoa suoraan, kun kaikki vaan kehuu näitä autoja. Ei missään tapauksessa pahalla omistajaa kohtaan; töitä saa aivan takuulla tehdä korin kimpussa kymmeniä, jos ei jopa satoja tunteja, ennenkuin tuo on täysin ehjä. Tsemppiä ja intoa projektiin kaikesta huolimatta.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
Re: Luxi tuli taloon
Ronska kirjoitti:....Autossa on tehtaan kaikki varusteet, poislukien cruise, jos sitä edes oli vm. 83 autoihin saatavana?
Eipä tainnut olla. Ainakin, kun vuonna -90 kyselin ´83 turbooni
vakkaria, sitä ei ollut saatavana. -84 mallista ylöspäin kylläkin.
Oli siihen jokin syykin, mutta kun ei nyt tule mieleen. Liittyikö
jotenkin paineanturiin tms.
Vuoden -87 lisävarusteet -kirjanenkin tuntee vakkarin -84 -->
96GL -79 (MR)
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
900T16 Cabriolet -93
9-5 AERO A MY2004 BioPower, 9-5 2.0t A MY2006 BioPower
NG 9-5 2.0TiD MY2011 Jäsen nro 341 - "Kuupasta se kaikki alkoi..."
LUXusta!
Kyllä nuo Lux-mallit ovat hienoja, mutta sinänsä masentavaa, että jokaisen vastaantulleen ja täälläkin mainitun auton kohdalla ruostevauriot ovat olleet laajoja, joskus jopa ylitsepääsemättömiä. Esim. Ronskan Luxin kohdalla kun katselee tuota alapalkkia, niin sen korjaukseen ei taida enää riittää liimattu pala peltiä, vaan tarvitaan jo taitoa. Osaisipa itsekin hitsata, niin voisi edes harkita moisia projekteja..
Joka tapauksessa, kyllä tuollainen Lux näyttää aina hyvältä 2-värimaalaus sopii oikein hyvin varsinkin tuohon 3-oviseen malliin. Vanteinahan näissä taisi olla US-turbot? Harvinaista herkkua, jos on alkup. Suomi-auto - kylmälaitekaan ei ollut tuolloin aivan edullinen lisävaruste.
Onnea vain kunnostukseen!
Joka tapauksessa, kyllä tuollainen Lux näyttää aina hyvältä 2-värimaalaus sopii oikein hyvin varsinkin tuohon 3-oviseen malliin. Vanteinahan näissä taisi olla US-turbot? Harvinaista herkkua, jos on alkup. Suomi-auto - kylmälaitekaan ei ollut tuolloin aivan edullinen lisävaruste.
Onnea vain kunnostukseen!
Juu, se kynnyskotelo on ainakin kuskin puolelta pahoin ruostunut.
Onneksi motonetistä saa siihen sekä lattian puolelle korjauspalan:
Saab-900 2/3-oviset
Sivuhelmapelti vasen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65-20001 25.90 ???
Sivuhelmapelti oikea. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65-20002 25.90 ???
Hintakaan ei ole mikään älytön, vaikka eihän tuo nyt maailman monimutkaisin ole taivutella itse.
Työtähän tuossa riittää ja reilusti mutta onhan mulla sitten koko talvi aikaa saada se ensi kesäksi ajoon
Onneksi motonetistä saa siihen sekä lattian puolelle korjauspalan:
Saab-900 2/3-oviset
Sivuhelmapelti vasen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65-20001 25.90 ???
Sivuhelmapelti oikea. . . . . . . . . . . . . . . . . . . 65-20002 25.90 ???
Hintakaan ei ole mikään älytön, vaikka eihän tuo nyt maailman monimutkaisin ole taivutella itse.
Työtähän tuossa riittää ja reilusti mutta onhan mulla sitten koko talvi aikaa saada se ensi kesäksi ajoon
Hieno lux, mutta niinhän ne on aina. Ruostetta näyttäisi olevan aika normaali määrä, '83 on aika murheellinen vuosimalli sen suhteen.. Mutta kyllähän tuosta vielä auton tekee jos tahtoa riittää.
Cruisea ei tosiaan luxissa ollut vakiovarusteena, mutta aina löytyivät sähkölasit, sähköpeilit ja sähköinen kattoluukku. Ja toki beiget nahkapenkit. Ilmastointi ei tietääkseni suomessa kuulunut vakiovarusteluun, tai ainakin sai ruksittua pois, aika monesta suomi-luxista tuo puuttuu.
Ratista vielä sen verran, että '83 luxin vakiorattina on se vanhanmallinen 4-puolainen ratti, sama kuin 99:ssä, mutta siinä mielessä se on kyllä turbon ratti, että keskiössä lukee tekstin "SAAB" sijasta "SAAB Turbo".
Cruisea ei tosiaan luxissa ollut vakiovarusteena, mutta aina löytyivät sähkölasit, sähköpeilit ja sähköinen kattoluukku. Ja toki beiget nahkapenkit. Ilmastointi ei tietääkseni suomessa kuulunut vakiovarusteluun, tai ainakin sai ruksittua pois, aika monesta suomi-luxista tuo puuttuu.
Ratista vielä sen verran, että '83 luxin vakiorattina on se vanhanmallinen 4-puolainen ratti, sama kuin 99:ssä, mutta siinä mielessä se on kyllä turbon ratti, että keskiössä lukee tekstin "SAAB" sijasta "SAAB Turbo".
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com