Kierrosmittarin syöttö?
Kierrosmittarin syöttö?
Auto on -87 900 turbo 8v(huom. ennen ruisku!). Eli mistä tulee kierrosmittarille syöttö. Puolalta? kyselen siksi kun kierrosmittari ei toimi ja siitä johtuen bensapumpun rele ei saa ohjausta(td nastaan ei tule jännitettä)? Onko oletukset lähellekkään oikeen vai olenko ihan hakoteillä?
Auto kyllä lähtee käyntiin jos releen ohittaa jumpilla...
Auto kyllä lähtee käyntiin jos releen ohittaa jumpilla...
Taisipa olla vielä niin, että tossa -87:ssä on semmonen pulssinvahvistin rele siellä välissä ennen bensapumpun relettä ja kiekkamittaria. Sijaitsee sulakerasiassa. -88 lähtien sitä ei ole.
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
http://townsendimports.com/Web/electric ... ignwir.htm
http://townsendimports.com/Web/electric ... wirfac.htm
http://townsendimports.com/Web/electric ... wirfac.htm
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
ongelma ei tahdo millään ratketa... olisiko kellään antaa jotain muita neuvoja miksi kierroslukumittari ei toimi? Oletan samalla että koska kiekkamittarille ei tule tietoa ei myöskään bensapumpun rele saa oikeaa tietoa(td nasta) koska auto hörähtää kayntiin mutta sammuu samantien (auto pysyy käynnissä jos ohittaa releen). Johdot ovat kiinni ainakin puolalla, syttyboxilla, sulakkeilla, mittaristolla sekä olen kokeillut eri releitä. Olen myös katsonut että kaikki johdot ovat kiinni koneessa. Auto on alkuperältään -87 vuoden 8v iivari. päivitettynä vuoden -83 8v turbo koneella jossa on apc. Onko johtosarjoissa jotain ratkaisevaa eroa muun kuin apc:n osalta?
Noin mun yks vanha projekti teki kans ku toi pulssivahvistin puuttui (-87 kaasarimoottori johon tuli laitettu -84 ruiskujärjestelmä). Kokeilin ensin -84 rele mutta piti olla -87 pumppurele + pulssivahvistin. Sulla on tod.näk. -83 jakaja kiinni nyt ja -87 sytytysyksikkö vai kuinka se on sekoitettu yhteen? Vai onko koko -83 sähköjärjestelmä kiinni? Ja jos sulla on -83 johtosarja + sulakerasia niin toi rele missä on TD nasta ei toimii vaan pitää olla se vanhempi rele. TD nasta + pulssivahvistin löytyi ainoastaan vm.-86-87 autoista
#2597
Volvo V70 2.5T Summum 2009
Kawazaki Z900 2020
_________________
Volvo V70 2.5T Summum 2009
Kawazaki Z900 2020
_________________
Autossa on sama sähköjärjestelmä kuin ennen turbo konetta eli -87 sähköjärjestelmä, "vain" kone on vaihdettu
. Eli moottorissa on kiinni -83 vuoden virranjakaja(Virranjakajan kyljessä oleva liitin on ainakin sopiva johtosarjan kanssa). Joudunko vaihtamaan ruiskukoneen vanhan virranjakajan turbo koneen oman tilalle?

Sulakkeet ovat ehjät. Kokeilin myös eri virranjakajalla mutta ei vaikutusta. Tuossa huomasin äskön että elektroniikka haisee aika voimakkaasti sytkäimpulssin vahvistin releen kohdalla no eiku rele auki ja voila! nätisti oli palanu
.. eli joku vika löyty. Olisiko kellään tota relettä oulun alueella? Jos jollakin se olisi turhana nii voi kirjoittaa privana. Aineella 72 euroa
ei kiitos. tarvikkeena ei kuulemma saa mut oli aika pihalla se myyjäki
.


