Terve kaikille,
Olen juuri etsimässä vanhaan ratsuun toista kantta, jota voisin sitten iltojen iloksi rakennella (kts. ostetaan- palsta).
Kone on 8 tappinen perusmankeli.
Kysymys kuuluu:
Onko teillä kenelläkään piirustuksia/ ohjeita siitä, kuinka paljon voin jyrsiä tavaraa pois imu-, pakokanavista ja palotiloista?
Mistä ja millaisen nokka-akselin hommaan? Tuleeko kaupassa mukaan nostajat ja muut tarvittavat osat?
Myös muut ideat ja ohjeet projektin kannalta ovat tervetulleita.
Terveisin
-Hessu-
tel: 050 535 1666
8V kannen porttaus ja palotilan muokkaus
Kannattaisi varmaan tehdä virtauspenkki kannen tekemiseen. Siihen ei kauheasti tarvitse ainakaan pakopuolen virtauksen mittaamiseen.
Laippa, putki, siihen t-haaralla vaikka alipainemittari ja pölynimuri.
-tuomas-
ps. Itse tein kannen 900-merkkiluokkaa ajaneen mekaanikon ohjeiden mukaan. On vähän vaikea tässä sanallisesti kertoa mitä pitäisi tehdä, mutta jos kiinnostaa niin otahan kansi mukaan ja tule joskus espoon otaniemeen niin yritän kertoa tarinan eteenpäin.
Laippa, putki, siihen t-haaralla vaikka alipainemittari ja pölynimuri.
-tuomas-
ps. Itse tein kannen 900-merkkiluokkaa ajaneen mekaanikon ohjeiden mukaan. On vähän vaikea tässä sanallisesti kertoa mitä pitäisi tehdä, mutta jos kiinnostaa niin otahan kansi mukaan ja tule joskus espoon otaniemeen niin yritän kertoa tarinan eteenpäin.
Tuohon kasitappisen kanteen pitäisi lisätä pirusti tavaraa palotilaan jos siitä hyvän meinaisi saada, mutta pystyy sille jotain kuitenkin tekemään..
Elikkäs: Etenkin turbo-malleissa on ensimmäinen ja yksi tärkeimmistä muutoksista pyöristää palotiloista terävät kulmat nakutusherkkyyden vähentämiseksi, seuraavana on syytä avartaa palotilaa hieman imuventtiilin viereltä kaiken kapeimmasta kohdasta.. seuraavassa kuvassa juuri se kohta on merkitty tussilla tehdyillä pisteillä.
http://www.kolumbus.fi/kariikonen/IMG_0046.JPG
Samaisesta kuvasta voi ottaa osviittaa imukanavan tekoon, pakokanava on tuossa kuvassa vielä pahasti kesken kuten palotilakin. Älä pilaa imukanavan virtausta tekemällä istukkarenkaan reiästä yhtä suurta kuin kanava ennen istukkarengasta, siinä on oltava se venturi joka kääntää virtauksen suuntaa venttiililautasen myötäiseksi!
Nokasta en uskalla sanoa mitään, ei ole kokemusta vielä enemmälti asiasta mutta tullee jossainvaiheessa ainakin ahdetun moottorin kohdalta..
Elikkäs: Etenkin turbo-malleissa on ensimmäinen ja yksi tärkeimmistä muutoksista pyöristää palotiloista terävät kulmat nakutusherkkyyden vähentämiseksi, seuraavana on syytä avartaa palotilaa hieman imuventtiilin viereltä kaiken kapeimmasta kohdasta.. seuraavassa kuvassa juuri se kohta on merkitty tussilla tehdyillä pisteillä.
http://www.kolumbus.fi/kariikonen/IMG_0046.JPG
Samaisesta kuvasta voi ottaa osviittaa imukanavan tekoon, pakokanava on tuossa kuvassa vielä pahasti kesken kuten palotilakin. Älä pilaa imukanavan virtausta tekemällä istukkarenkaan reiästä yhtä suurta kuin kanava ennen istukkarengasta, siinä on oltava se venturi joka kääntää virtauksen suuntaa venttiililautasen myötäiseksi!
Nokasta en uskalla sanoa mitään, ei ole kokemusta vielä enemmälti asiasta mutta tullee jossainvaiheessa ainakin ahdetun moottorin kohdalta..