Uusi akku

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Uusi akku

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Kertokaas arvon kanssasaabistit mitä akkua käytätte autossanne.
Akku on täysin kaputt, ei lataudu edes erillisellä laturilla. Biilteemasta taitaa saada edullisesti uuden, mutta tekeekö sillä mitään? Onkos saabilla "omia" akkuja :?:

Eipä ole tullut TM:n akkutestejäkään lueskeltua viimeaikoina.
Hallu
"Hölösuu"
Viestit: 2724
Liittynyt: To Elo 14, 2003 12:32
Paikkakunta: R136a1

Viesti Kirjoittaja Hallu »

Exide tais olla testissä paras, testissä oli kaks eri mallia ja toinenkin oli ok.
Keijo-klubi #1860, Maja kesät Mäntsälässä ja talvet Lahdessa.
Renauly Megane 1.5 dci, Renault Scenic, Opel Frontera, Suzuki Iso-rosvo Naked, Hayabussi.
arilar
"Ruisku"
Viestit: 143
Liittynyt: Ke Joulu 31, 2003 11:09
Paikkakunta: masku

Viesti Kirjoittaja arilar »

Bilteman 60 Ah akulla ajelin kerran 5 vuotta, toisen kerran vaihdoin 3 vuoden päästä kun oli öljyä roiskinut akkuveden sekaan :) Akku kyllä pelitti, mutta ne on kuitenkin niin halpoja, että viime talvena pistin uuden kehiin.
vesapo

Viesti Kirjoittaja vesapo »

93t sport kirjoitti:Exide tais olla testissä paras, testissä oli kaks eri mallia ja toinenkin oli ok.
Hankookkia olen vaihtanut aika usein, kun on aika halpa. Exiden molemmat akut, jotka mulla on, ovat tosi laadukkaita ja virtaa tuntuu piisaavan käyttämättömyydestä huolimatta.
900S
"Hölösuu"
Viestit: 1092
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 05:19
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja 900S »

Mä olen myös Exiden kannalla. Kävin vähänaikaa sitten sellaista jo kyselemässäkin ja nyt kun tuli isot pakkaset, niin tarvii sellainen sitten oikeen hakea. 75Ah:n hinta oli vähän vajaat 70€.
9-5 2,3t Wagon `06
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

Mulla on nykyän ollut optima, 44A ja CCA 750. kyllä silläkin hyvin pärjää 8) Hinta on ihan kiitettävä.

Saabilta saa kyllä akkuja, mutta ei taida olla ihan omia. Mutta hinta voi yllättää. Joskus kun ostin ässään sen erikoiskapean akun, oli se saabilla kaikista halvin. Ihan sama akku olisi ollut akkukaupassa satkun markoissa kalliimpi, huom sama akku, laakkoselta haki mulle sen akun ja möivät satasen halvemmalla :lol:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
Cruor
"Viggen"
Viestit: 564
Liittynyt: Ma Kesä 02, 2003 18:52
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Cruor »

Ostin tuossa jonkin aikaa sitten v*lkkarin joka oli seissyt pisemmän aikaa ja siinä oli exide classic akku. Muutama kenno oli jäätynyt eikä akku latautunut ajossa yhtään. Muutaman vuorokauden pidin akkua laturissa autotallissa ja lisäsin hieman nestettä. Nyt tuo akku toimii melkeen kuin uusi 8O

Omassa autossa on Vartan blue dynamic ja sekin todella asiansa ajava akku. Kumpaakin voi suositella.
Viimeksi muokannut Cruor, La Tammi 03, 2004 13:17. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Matti Penttinen #1807
9-3 2.0t Cabriolet -00
Jamppa
"Hölösuu"
Viestit: 2010
Liittynyt: Ke Kesä 25, 2003 10:46

Viesti Kirjoittaja Jamppa »

900S kirjoitti:Mä olen myös Exiden kannalla. Kävin vähänaikaa sitten sellaista jo kyselemässäkin ja nyt kun tuli isot pakkaset, niin tarvii sellainen sitten oikeen hakea. 75Ah:n hinta oli vähän vajaat 70€.
Meinaatko saada sen miten sopimaan :?: On nimittäin tuon turboissa tila aika heikko, ellei akku ole kontissa :wink:
Mercedes CL500
Mercedes SL500 X 2
Mercedes R320L
Saab 900S
Pontiac Trans am 87 ls1
Ja jotain muitakin
teesalama
"Hölösuu"
Viestit: 2520
Liittynyt: Ke Loka 15, 2003 09:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja teesalama »

Kiitos vastanneille.
Täytynee vissiin hakea tollainen exide..
Vastaa Viestiin