Tässä männäviikolla, Ruotsin turneella, törmäsin hienoon hommaan. Jollain pikkupaikkakunnalla, välillä Umeå- Sundsvall, niin Q8 huoltoasemalla, oli ihan hyllytavarana esim Saabin molemmat mallit valoreleistä , peltinen esim. 450 kruunua , ym. sytkä ja jarruosaa ja Volvoon oli jopa B20 ja B21 mallin koneisiin laakerisarjaa , vesiletkua , pumppua,männänrenkaita ym. orgisosaa hyllytavarana !
Meillä suomessa tarjonta vaan huononee autojen suhteen. Saa vain kortonkeja , keskikaljaa ja pornolehtiä ja niistä kaikista ei oo apua jos autoon tarttee saada jotain. ... muuta kuin ovitaskujen ja hanskalokeron täytettä... Tietenki jos emännän kanssa on liikenteessä, niin Suomen metsäautotiekartasto , hiljaisimmat tiet- osion ku ostaa, niin siitä voi jotain iloo olla ....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147
Kaikki on katteesta kiinni. Bisseä menee vk:nloppuisin mäyräkoira poikineen eikä tarvitse edes hirveästi alennuksilla tapella, kun taas valoreleitä yms voi maata varastossa vuosikausia kenenkään tarvitsematta. Eihän releet yms sinänsä pilaannu, mutta ne on pitänyt jollain rahalla joskus ostaa ts. ne sitovat pääomaa.
Huoltamoiden (tai liikenneasemien kuten jotkut haluavat mainostaa..) tarjonta seuraa omaa asiakaskäyttäytymistämme. Ruotsissa saattaa syrjäseuduilla on sen verran elämää, että huoltamoilla on varaa keskittää palveluunkin. Ja toisaalta, kyllähän nyt vanhoihin kotimaisiin kotimaisiin kansanautoihin pitää saada varaosia, pärkkele
Täytyy olla kiitollinen, että huoltamoilta löytyy vielä paineilmalaitteet ja mahdollisuus putsata lasit jne. Jossain vaiheessa nekin muuttuvat maksullisiksi ja arvaan, että me suomalaiset emme tee silloin mitään. Ehkä jupisemme saabisti-sivuilla
Tietysti kaikki on katteesta kiinni. Jossain halutaan vain palvella asiakasta "kokonaisvaltaisemmin", tuskimpa noilla releillä on koko pripps-tiskiä korvattu. Kysehän on vain voiton maksimoinnista, ja voin väittää, että suomalaisilla yrityksillä se on maailmanhuippuluokkaa, kustannuksista ja mielipahasta välittämättä.
Tuntuu että mitä nykyään kysyy Suomesta vanhaan Saabiin niin ei enään saa , ku on niin vanha , ei kannata pitää jne ja Ruottin puolella niitä löytyy huoltiskalta hyllytavarana ,et jotain on nykymaailmassa Suomessa vialla.
Muuttaisin monestakin syystä Ruotsiin mielelläni, vaan ei se nyt oikein kannata ku on kaikki jutut ja hommat tällä ja siirtolaisenahan sitä olisi sielläkin....
----900 Tbo 16v,3D,-90-EK- ex ap-nikkola- 200 tkm , tallin lämmössä-- ----900 is 8v, 2D,-87 -KR- 600 tkm --- ---- 99 EMS,2D,-76 -KR, matala ja nopea jo yli 20v, tallin lämmössä....
Jäsen 147