Apua! Miten saan ohjausvaihteen irti???

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
mart96
"Viggen"

Apua! Miten saan ohjausvaihteen irti???

Viesti Kirjoittaja mart96 »

Otin tässä vapaapäivänä tehtävääkseen vaihtaa ohjausvaihde.
Nyt on itse tanko irti, raidetankonpäät irti, mutta mistä se tulee ulos?

Itse ajattelin, että jommaltakummalta sivulta, mutta ei näytä oikein mahtuvaan. Pitääkö purkaa vielä jotain tieltä? esim pakoputki, tai vaihteenvalitsijan tanko???

Pitäis saada illaksi kokoon, niin että neuvoja otetaan vastaan :)
tetammi
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja tetammi »

muistaakseni menee sen verta vasemmalle(ohjaus käännettynä vas.) että oikee puoli mahtuu tuleen auton alle ja pois.
Teemu paimiosta
#1266,
Teemun edelliset avot ja nykyiset ooppelit
Opel Corsa-e 2023
Opel Corsa S 1.4T 2019
Projektina 900S 1992
jus
"Saabisti"

Viesti Kirjoittaja jus »

Olikohan kuitenkin niin, että siirretään oikealle, jotta saa vasemman raidetangon pujotettua auton alle. Raidetangon pää pitää irrottaa vasemmalta ennen pujotteluita.

http://www.saabclub.fi/phpBB2/viewtopic ... 7699#87699
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
mart96
"Viggen"

No kiitos nopeista vastauksista :D
Kävin tässä kotona kahvilla ja nyt taas toimiin-on pikkuisen hätätilanne siinä mielessä, että se satkuni on nyt keskellä työpaikan varastoa ja huomenna on taas työpäivä, niin että pitäis saada se kasaan ennen aamua. Jaahah olis tietänyt otta sen vasemmanpuoleisen raitetankon pään pois silloin, kun se vaihde oli vielä kiinni autossa :(

Tässä olis pitäny hankkia näppäimistö mustan värisenä-nyt kun välillä korjaa autoa ja siis taas kirjoitta rasvaisilla sormilla :D
mart96
"Viggen"

siis tilanne näyttää tällä hetkellä semmoiselta :o
http://www.album.ee/?o=290031899
mart96
"Viggen"

Jipppiii! :D

Irti tuli.Lopultakin. Kaiken maailman kallistuksenvakaajat ja muut tiellä :wink:

Muuten oleteks te ennen nähneet-mä en ainakaan-mun autossa(sehän on tuotu Sveitsistä) on jonkinlainen Marderschutz. Näin siis saksaksi-sen systeemin punaiset johdotkin oli vielä tiellä. Etsin internetistä ja löysin saksalaiset sivut-se on jonkinlainen suoja jyrsijöitä ja rottia vastaan, että ne ei pääsis aiehuttamaan pahaa jälkeä konehuoneessa. Se systeemi antaa siiis niille pienen sähköiskun.

kaikkea ne keksii :D

no menen nyt laittamaan uutta(tai siis toista vanhaa, mutta allekirjoittanut toivoo, että parempaa) ohjausvaihdetta alle..

Hyvää illanjatkoa teillekin :D
Vastaa Viestiin