moi,
pitääkö ammattimiehen ottaa kone irti vai saako muuten vaihdettua.
9-5 Nordic
Ketjun vaihto satkuun
-
- "Aero"
- Viestit: 446
- Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
- Paikkakunta: Tuusula
oliskohan noista ajatuksista toteutuskelpoa:
NOKKAKETJUN KATKAISIN( ei testattu)
Virittelin tossa valmiutta nokkaketjun vaihdolle koneessa , eli vanha poikki ja uusi tilalle. jos esim dremelillä ottaa pois ne niitatut osuudet vanhassa ketjussa, niin fillarinketjun tapin ulostyöntäjällä ( mulla oli joku vanha, sitä ei tarvinnut edes modata) sitten työntää sen tapin siististi pois. se tappi on 3.2 mm. (saattaa kyllä mennä ilman niittauksien poistoakin, jos saa pysymään keskeisesti, mutta työkalu voipi lauetakin)
Tein tossa sopivia tappeja siten, jotta akkukoneeseen vaan katkaistu poranpätkä tyvipää, kovaa ( ohjaus oli 4 mm työkalussa) ja sitten akkukoneella pyörittäen smirgelissä hioin ko osan tapin päästä 3.2 mm: een, tuli tarkka ja siisti.
Uuden ketjun lukolla vaan vanhaan kiinni niin saa hallitusti vedettyä sen uuden ketjun paikoilleen vanhan avulla, toivottavasti.
NOKKAKETJUN KATKAISIN( ei testattu)
Virittelin tossa valmiutta nokkaketjun vaihdolle koneessa , eli vanha poikki ja uusi tilalle. jos esim dremelillä ottaa pois ne niitatut osuudet vanhassa ketjussa, niin fillarinketjun tapin ulostyöntäjällä ( mulla oli joku vanha, sitä ei tarvinnut edes modata) sitten työntää sen tapin siististi pois. se tappi on 3.2 mm. (saattaa kyllä mennä ilman niittauksien poistoakin, jos saa pysymään keskeisesti, mutta työkalu voipi lauetakin)
Tein tossa sopivia tappeja siten, jotta akkukoneeseen vaan katkaistu poranpätkä tyvipää, kovaa ( ohjaus oli 4 mm työkalussa) ja sitten akkukoneella pyörittäen smirgelissä hioin ko osan tapin päästä 3.2 mm: een, tuli tarkka ja siisti.
Uuden ketjun lukolla vaan vanhaan kiinni niin saa hallitusti vedettyä sen uuden ketjun paikoilleen vanhan avulla, toivottavasti.