Ketjun vaihto satkuun

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
9-5 Nordic
"Aero"
Viestit: 446
Liittynyt: To Syys 18, 2003 13:40
Paikkakunta: Tuusula

Ketjun vaihto satkuun

Viesti Kirjoittaja 9-5 Nordic »

moi,

pitääkö ammattimiehen ottaa kone irti vai saako muuten vaihdettua.

9-5 Nordic
jcarlson
"Saabisti"
Viestit: 9165
Liittynyt: La Touko 01, 2004 19:36
Paikkakunta: Haparanda

Viesti Kirjoittaja jcarlson »

Onnistuu paikallaan katkaistulla ketjulla, ei paha..

Jos siis kyseessä H-kone (82->)
#2022
YV-laatikko kroonisesti täynnä. Jos haluat kysyä softahommista niin käytä mieluiten mailia tmi.jcarlson(at)gmail.com
stara
"Hölösuu"
Viestit: 2294
Liittynyt: Pe Elo 20, 2004 21:48
Paikkakunta: järvenpää

Viesti Kirjoittaja stara »

oliskohan noista ajatuksista toteutuskelpoa:

NOKKAKETJUN KATKAISIN( ei testattu)
Virittelin tossa valmiutta nokkaketjun vaihdolle koneessa , eli vanha poikki ja uusi tilalle. jos esim dremelillä ottaa pois ne niitatut osuudet vanhassa ketjussa, niin fillarinketjun tapin ulostyöntäjällä ( mulla oli joku vanha, sitä ei tarvinnut edes modata) sitten työntää sen tapin siististi pois. se tappi on 3.2 mm. (saattaa kyllä mennä ilman niittauksien poistoakin, jos saa pysymään keskeisesti, mutta työkalu voipi lauetakin)
Tein tossa sopivia tappeja siten, jotta akkukoneeseen vaan katkaistu poranpätkä tyvipää, kovaa ( ohjaus oli 4 mm työkalussa) ja sitten akkukoneella pyörittäen smirgelissä hioin ko osan tapin päästä 3.2 mm: een, tuli tarkka ja siisti.
Uuden ketjun lukolla vaan vanhaan kiinni niin saa hallitusti vedettyä sen uuden ketjun paikoilleen vanhan avulla, toivottavasti.
Vastaa Viestiin