olli9000CDturbo kirjoitti:Laukes 900 automaattiloota. ajelin Kalajoelta Vaasaan päin, niin hieman ennen Kokkolaa auto nytkähti pari kertaa ja sit rupes kuulumaan perkeleelinen ulina laatikosta. Mulla on viidestä Saabista jollain tapaa hajonnu laatikko!
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Rupee usko saabeihin huojumaan!! V*ttu ehtihän toi auto olla mulla kaikki 1,5 kuukautta.
BW37 on siitä erikoislaatuinen automaattivaihteisto, että sillä ajetaan jopa 300000 ilman minkäänlaista huoltoa. Tai eihän se mikään automaattivaihteisto ole, vaan elämäntapa.
Haynesistakin löytyy vissiin ohjeet, kuinka päästetään öljyä ulos se muutama litra, mitä sieltä kerralla tulee, ja kuinka pohjakansi avataan ja siivilä puhallellaan puhtaaksi paineilmalla. Sitten laitetaan kansi kiinni ja täytetään uutta öljyä pois lasketun tilalle. Pitempi oppimäärä löytyy alan kirjallisuudesta, siinä kerrotaan pantojen kiristämisestä ym. vaativammista huoltotöistä.
Huolto-ohjelmassa väitetään, että öljyjen tuoreutus ja säädöt pitäisi tehdä määrävälein. En ole tosin tavannut ketään, joka oma-aloitteisesti kajoaisi BW:hen ennen ongelmien ilmaantumista... Kaipa se on niin, että kun automaatin saa käytettynä manuaalia halvemmalla, se myös vaatii vähemmän huoltoa.
Pena, yli 300000 BW35/37-kilometriä takana, nykyisessä automaattisatkussa 305000 taulussa