Korjaus apua kaivattaisiin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Reetu

Korjaus apua kaivattaisiin

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Kuka vois auttaa , mua satkun kytkinlevyn vaihdossa , asialla ei ole kiire , mutta ennen talven tuloa olis hyvä saada kuntoon.

Mulla on paikka ja työkalut , osaamis taito vaan tuossa asiassa puuttuu.
Tosin voin tullakin jonnekin kohtuullisen matkan päähän.
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

:lol:
Viimeksi muokannut Reetu, Ke Elo 17, 2005 09:07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Jos kerta työkalut on, niin vaihtaos ensimmäisen kerran. Ekalla kertaa aikaa voi tuhrautua enemmän, mutta lupaan omasta kokemuksesta: Toisella kerralla homma sujuu jo paljon supsikkaammin. 8)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

Samaa mieltä.Ei muutakun tekemään niin siitä se suttaantuu.Ja jos tökkii niin kyllähän myö etäapua annetaan!
ng900aero
"Saabisti"
Viestit: 9392
Liittynyt: Ti Marras 18, 2003 23:59
Paikkakunta: Herttoniemi

Viesti Kirjoittaja ng900aero »

Parin-kolmen tunnin homma ekalla kerrallakin tehtynä, mikäli ei kummempia ongelmia ilmene. Samalla kannattaa vaihtaa se kytkinakselin stefa.
Saab 9-3 SC TTiD -08
Saab 9-3 Cabrio 1.8t -06
Ducato Maxi -98
Sami
"Hölösuu"
Viestit: 1006
Liittynyt: Ma Touko 19, 2003 14:55

Viesti Kirjoittaja Sami »

Minulla on myös sama homma edessä syksyn aikana. Koskaan en ole ennen tuota tehnyt, mutta itse on pakko yrittää...

Täältä löytyi selaamalla ohjeita ja lisäksi joku linkki jollekin ulkomaiselle sivustolle, jossa homma tehtiin kuvien ja selitysten kanssa.

Täytyy kerätä ohjeita ja opiskella aihe etukäteen, että ei jäisi useaksi päivää auto seisomaan :D Tarviiko mitään erikoistyökaluja, muita kuin sen polkupyörän vaijerin/4mm:n kuparilangan?

Motonetista kannattaa vissiin ostaa kaikki kytkimeen liittyvä, kun kerran hommaan ryhtyy..?
Citroen C5, OG900t16
lucaf
"kukkahattu"
Viestit: 6420
Liittynyt: Ke Touko 07, 2003 10:55
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja lucaf »

koitetaan pysyä asiassa, muuten koko foorumi menettää tarkoituksensa. aiheeseen kuulumattomat viestit poistettu.
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
jannes
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 18:31
Paikkakunta: Kokkola

Re: Korjaus apua kaivattaisiin

Viesti Kirjoittaja jannes »

Reetu kirjoitti:Kuka vois auttaa , mua satkun kytkinlevyn vaihdossa , asialla ei ole kiire , mutta ennen talven tuloa olis hyvä saada kuntoon.

Mulla on paikka ja työkalut , osaamis taito vaan tuossa asiassa puuttuu.
Tosin voin tullakin jonnekin kohtuullisen matkan päähän.
Täältäkin saa etäapua, ehkä hätätilassa voin tulla paikan päälle. Tietysti jos joku viikonloppu on asiaa tänne päin, vois harkita täälläkin vaihtoa.
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

No perkules , näin tehdäänkin , suunnitellaanpas tuota jollekin viikonlopulle. :lol:
jannes
"Turbo"
Viestit: 262
Liittynyt: Pe Joulu 10, 2004 18:31
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja jannes »

Reetu kirjoitti:No perkules , näin tehdäänkin , suunnitellaanpas tuota jollekin viikonlopulle. :lol:
Ei ainakaan tulevalle. Lähden perjantaina maalle ja tulen vasta sunnuntaina.
-JanneS-
#1462
Saab 9-5 SE Wagon 2.0t -00
Renault Grand Scenic 1.6 -05 (ranskalainenkin osaa tehdä vähävikaisia autoja :) )
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Juu ei kiirettä , palaillaan asiaan :wink:
mestari
"Hölösuu"
Viestit: 7574
Liittynyt: To Maalis 24, 2005 21:06
Paikkakunta: vuorenpeikonkolo

kannattaa kuitenkin

Viesti Kirjoittaja mestari »

huomioida että vauhtipyöränsilmälaakeri voi olla vaihtokunnossa eli siis kypsä. samalla ehkä kampiaxilan stefa voisi olla hyvä heittää samalla.jos tihkunut jölyä.
jaa mutta heii mites tosiaan työsylinterin kumitkin tuppaa nyrjähtämään kun panee uuden jäykän asetelman ja vanha sylkky ei jaksa ei jaksa.

muuta outoa siinä ei sit pitäs olla,parit sorkkaraudat on hyvä olla ramilla kun rupee purkaani
Saippualaatikko
"Ruisku"
Viestit: 105
Liittynyt: Pe Kesä 03, 2005 11:13
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Saippualaatikko »

Ja kannattaa katsoa, että löytyy M8(?) pultti siihen kytkinakselin irroitukseen. Tyhmä neuvo, mutta kun kaverin autoon tehtiin niin tuo puuttui ja rautakaupat kiinni niin kyllä otti pattiin. :oops:
ecopower
"Hirsch"
Viestit: 996
Liittynyt: La Tammi 08, 2005 22:54
Paikkakunta: ylivieska

Viesti Kirjoittaja ecopower »

Saippualaatikko kirjoitti:Ja kannattaa katsoa, että löytyy M8(?) pultti siihen kytkinakselin irroitukseen. Tyhmä neuvo, mutta kun kaverin autoon tehtiin niin tuo puuttui ja rautakaupat kiinni niin kyllä otti pattiin. :oops:
yks paineasetelman ruuvi sopii hienosti siihen tarkoitukseen! :P
ja mikä parasta ne löytyy remontti kohteesta!!! :wink:


PS:Reetun kytkimen vaihto onnistuu ylivieskassakin,jos on vaan joku kärkkäis reissu 30-60min ylimääräistä aikaa! :roll:
Saab 9-5 2.0t -07Farkku
Saab 9-5 2.3t - 98
Saab 900 turbo Capriolet-89
Saab NG 9-5 2.0 tid
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Hieno homma ecopower , pidetään mielessä . :lol: :lol:
Vastaa Viestiin