korjaus apua 99 kaivattaisiin

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Dreikki
"Ruisku"
Viestit: 115
Liittynyt: La Maalis 13, 2004 10:56
Paikkakunta: Unixverstas Olutensin, Finlandia Vodka

korjaus apua 99 kaivattaisiin

Viesti Kirjoittaja Dreikki »

Saab 99 vuosimalli 1984 kusee jarrunesteet varpaille vaikka kaikki tiivisteet jne on uusittu muttei pääsylinteriä.
tämä on ainoa käyttöauto kolmesta mitä minulla on ja olisi kiva saada se edes toimimaan "oikein" ettei tarvi
pelätä että nykyinen KäyttöAuto 99 ryömii edellä olevan auton perseeseen kuten meinas käydä aikasemmin.

ostin uuden tiivistesarjan jousineen mutta se ei auttanut muuta kuin että kytkin pitää nyt toistaiseksi
mutta jarrunestettä tulee varpaille ja siihen ei varmasti kauan mene kun tuo alkaa taas haukkaamaan
happea ja pyrkii taas edellä olevan auton perseeseen kun poljin on tarpeeksi kauan aikaa pohjassa.

ei ole varaa ostaa uutta sylinteriä, liekö niitä edes myydään uutena.

kori (228 000km) ja kone (209 000km) on niin hyvä että en todellakaan aio paalata autoa moisen takia mutta
se on ainut menopeli millä voi liikkua avopuolison ja vauvan kanssa.

900 i16 combi olisi muuten hyvä ja ajokuntoinen mutta se tarvisi bensanpaineensäätimen ja katsastuksen.

5ttu että 5ttuttaa kun ajaminen on arpapeliä Stana. pitäisi päästä moneen paikkaan mutta kun saabit "kusee".

oisko etes oulusta tarjota moista sylinteriä joka ois suora eikä soikeaksi kulunut kuten mulla on ja ei kuse
jarrunesteet varpaille että pääsis liikkumaan kauemmaskin kuin lähikauppaan?
ja tuota autoa oikeesti tarvis liikuttaa kauemmaksi kuin lähikauppaan.

toinen asia että ohjauksessa on väljää, tolla pystyy ajaa vaan kaupunkiajoa, pitempää matkaaki pitäs päästä ajaa
muttei uskalla, se on liian rasittavaa kun ohjauksessa on 2cm välystä vähintään.

ohjausta olen yrittäny tiukentaa säätöpaloja poistamalla mutta väljyys säilyi ja ohjaus jäykisty vain...
onko ohjaustangon päissä (pallonivelissä) tms sitten niin paljon välystä että kun se välys ei tunnu yhtään
vähenevän. vai onko raidetangon juuressa suojakumin alla sitten jotain niveliä jotka aiheuttaa sen välyksen
ja onko ne jotenkin korjattavissa.

autossa ei ole ohjaustehostinta.

perseaukinen uusi perheenisä kyselee apua.

jos se kytkimen pääsylinteri löytyy halvalla niin saan kelan päivärahat syyskuun eka viikolla ja voin maksaa
siitä jotain jos se on hyvä.
pitää vaan etsiä asentaja vielä sille pääsylinterille mutta kunhan sais etes tuon osan.

aiempien viestien perusteella tätä voisi luulla provoksi mutta tämä ei ole.
minä oikeasti tarvitsen ton osan ja neuvoa ohjauksen korjaamiseksi.
V.J.S
"Hölösuu"
Viestit: 8096
Liittynyt: Ti Heinä 15, 2003 06:09
Paikkakunta: Ihmiskunnan kehto: Paippinen

Viesti Kirjoittaja V.J.S »

:roll:
Viimeksi muokannut V.J.S, Ke Elo 17, 2005 08:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-Ville
-Sähkövatkain model Y -24
-A6 Avant 2,7T Biturbo Q -01 TipTr, status: ajokiellossa.
-Luottopeli Audin porsiessa: Pösö 307 1.6 -03 ja pihakoristeena Saab 900 T8 5D -84
tomaatti
"Saabisti"
Viestit: 3231
Liittynyt: Su Syys 21, 2003 00:34

Viesti Kirjoittaja tomaatti »

:lol: :lol: :lol:
potkuhousu
"Hölösuu"
Viestit: 3644
Liittynyt: Ke Maalis 12, 2003 21:05
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja potkuhousu »

Onko auttajia vaiko lässyttäjiä paikalla?
Jyrki alias potkuhousu
SS-K #1636 STCF #2
Zaino Show Car Polish Trolli.nu
Viimeistely alkaa ensimmäisestä Zaino kerroksesta
Avatar
jus
"Saabisti"
Viestit: 11632
Liittynyt: Ma Elo 11, 2003 21:37
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja jus »

Jos pääsylinterin tiivisteidenvaihto ei saanut varpaille vuotamista loppumaan, sylinteri lienee sisäpinnaltaan naarmuuntunut niin, että uudetkin tiivisteet menevät rikki samantien. Hoonaamalla voisi yrittää, mutta kuten arvelit, lopullinen apu löytynee ehjästä pääsylinteristä. Siihenkin kannattaa suosiolla ennen asennusta laittaa uudet tiivisteet ja mielellään hitsata työntötangon haarukan reiät pyöreiksi.

Ohjausvaihteessasi välys on todennäköisesti sitten raidetangon sisänivelessä, jos raidetangon päät olet vaihtanut/tutkinut ja simpukan kiristänyt. Sisänivelen välyksenkin kyllä pystyy kokeilemaan haitarikumin läpi tunnustelemalla. Kannattaa yrittää ensin paikantaa vika ennen kuin ryhtyy vaihtamaan ohjausvaihdetta.

Vikaa voisi ehkä olla myös rattiakselin juuressa olevassa nivelessä. Myöskin raidetangon päätyholkit voivat olla kuluneet ja aiheuttaa jonkin verran välystä, mutta ehkä ei kuitenkaan kahden sentin verran ohjauspyörän kehältä mitattuna.

Laita ostetaan/myydään palstalle ostetaan/otetaan ilmoitus kytkinsylinteristä ja ohjauksen osista. Hyvällä tuurilla voi löytyä lähiympäristöstäsi purkuauto josta saat käydä hakemassa k.o. osat.

Uusia bensanpaineensäätimiäkin taitaa olla porukalla edullisesti myytäväksi asti Trollhättanin reissun jäljiltä, sikäli kun sattuu olemaan painearvoltaan i16:aan sopivia.

Se, että kirjoitat foorumille toistuvasti epäkorrektia tekstiä ja unohdat hyvät tavat ei mitenkään edesauta avunsaamistasi. Monet kirjoituksistasi ovat huomattavan paljon tämän foorumin hyvästä ja asiallisesta hengestä poikkeavia. En muista että olisit aiemmin apua näihin ongelmiin ainakaan aktiivisesti kysynyt. Turha sitä että apuja ja neuvoja löytyy niille jotka kysyvät, jos et itse kysy.
Saab 99 GLi 5 Speed -82 • Saab 9000 T16A -87 • Saab 9000 CD 2,3T A -91 • Saab 9-5 2,3t A -00
Vastaa Viestiin