900 T8 kannentiiviste

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Armas_Ahtopaine
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 20:12
Paikkakunta: Seinäjoki

900 T8 kannentiiviste

Viesti Kirjoittaja Armas_Ahtopaine »

Onkos muut jannut huomanneet, että kansipahvissa on muutamat vesireiät jääneet puhkaisemati.... "Umpireikien" sijaitessa vielä kuumemmalla pakopuolella ajattelin ottaa poran käteen ja järjestää hiukan lisähengitystä. Omien tietojeni ja havaintojeni mukaan aukaisin koneen ensimmäisen kerran sitten saabin-paappojen nikkaroinnin. Mutta olisiko turbon alkuperäisessä tiivisteessä umpinaisia paikkoja noin paljon..... Mitäs sitä tukkimaan kun kannessa ja lohkossa kerran on hienosti kohdakkaiset reijät.

-Onkos tullut vastaan "vettä läpi joka reijästä" mallista paffendaalia?

-Onkos tullut porailtua lisäreikiä?

-Jos vastasit äsken kyllä niin millaiset oli vaikutukset

-Jos on tiedossa kuvia tai sivuja saabin vedenkierrosta saa laittaa linkkiä....
tuomas
"Hirsch"
Viestit: 733
Liittynyt: To Touko 08, 2003 14:08
Paikkakunta: Espoo/Nummela

Viesti Kirjoittaja tuomas »

En nyt muista ihan tarkalleen, että miksi ne reiät on jääneet puhkomatta, mutta joku viisaus siinä taustalla on. En ihan heti lähtis niitä reikiä aukomaan.

-tuomas-
Kapaleino
"Hirsch"
Viestit: 742
Liittynyt: Ma Touko 12, 2003 18:19
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja Kapaleino »

En ihan heti lähtis niitä reikiä aukomaan.

Samaa mieltä kyllä ne insinöörit on noi hommat varmaan aika tarkkaan miettinyt kun on noita moottoreita tehneet.
Joku veden kiertoon liittyvä juttuhan sen on pakko olla voi kenties tasata lämpötiloja kannessa tai jotain vastaavaa en tiedä, mut jos on riskin otto kykyä niin reiät auki vaan :!:
Kyllähän sitä kaikkea rakentais kun olis rahaa ja aikaa.
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Pahvista

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Älä puhko.
Olen Kapan kanssa samaa mieltä. Niillä tulppauksilla nimen omaan muokataan veden kiertoa,samoin kuin kajakin kansipahveissakin kuparilapuilla.
JOs puhkot menee toinen pää varmasti kuumaksi.
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Armas_Ahtopaine
"Kaasari"
Viestit: 13
Liittynyt: Su Loka 26, 2003 20:12
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Armas_Ahtopaine »

Kiitokset sielun vahvistuksesta.... :lol:

Samaan tulokseen tulin katseltuani kuvaa veden kierrosta. Jos vesi pakenisi lohkosta jo ensimmäisitä reijistä niin kauimmainen osa lohkosta olisi varmasti kuumana ja saattaisi kiehahtaa kun virtaisi niin hiljaa.

Mutta kesäauton rakentajalle talvi on joskus liian pitkä ja mieleen tulee kaikenlaista. Tälläisissäkin asioissa kannataisi tietysti muistaa ettei pidä korjata mitään jos mikään ei kerran ole rikki.... :D
900 T8 -88
99 Gl 5speed -82
<SAAB>Less Nitinati, More Hilipati<SAAB>
Need more speed
"Turbo"
Viestit: 242
Liittynyt: Ke Loka 22, 2003 17:26
Paikkakunta: Riihimäki

Talvitauosta

Viesti Kirjoittaja Need more speed »

Se on tietysti niinkin että jos tutkii paikkoja liikaa niin tieto voi lisätä tuskaa.
Voi nimittäin löytyä jotain arvaamatonta.
Kaikki alle 2 bar ahtavat ovat vapareita!
Saabit 9-5 2.3 tbo, 9-5 3.0 tiD, 9000 aero ,900 2,3 ja jokunen muu riiska
Nyt joutunee ajeleen....vaparilla auts.Teck 2 ja Isat löytyvät myös Riihimäeltä...
Avatar
Mertmi
"Saabisti"
Viestit: 10300
Liittynyt: La Syys 06, 2003 15:38
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Mertmi »

Tietääkseni esimerkiksi sellaiset kohdat, jossa vesikanavat ovat kannessa ja lohkossa isot, mutta tiivisteessa pieni reikä, se on ilman poistumistie jäähdytysvettä täytettäessä. Tuolla ylempänä mainittu vesikierron säätö kuulosti myös järkevältä. Lohkojen tai kansien valuja ei lähdetä pienissä tuskissa muuttamaan, mutta kannen tiivisteen muutokset onnistuu helposti.
Vastaa Viestiin