900c '89, bosch-laturi, sökönä? pikavinkkiä haetaan...

Ajaton klassikko. Tuotannossa 60-luvulta 90-luvun alkuun.
Vastaa Viestiin
Mika
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:26
Paikkakunta: Hyvinkää

900c '89, bosch-laturi, sökönä? pikavinkkiä haetaan...

Viesti Kirjoittaja Mika »

Seuraavanlaiseen ongelmaan etsin ratkaisua teiltä kanssasaabistit.

Ensinnäkin, autoni alkoi eräänä aamuna takeltelemaan käynnistäessä,
kuin akku olisi lopussa, mutta lähti kuitenkin käyntiin, joten ajelin sitten
paikalliseen kahvilaan aamukahville. Kun sumpin olin tuhonnut
ja matkaa piti jatkaa, ei enää pihaustakaan; akku oli siis tyhjentynyt.

Sitten auto varavirralla käyntiin ja talliin ja mietintämyssy päähän,
laturinvalokaan ei palanut ajon aikana. Perimätieto kertoo että
jos hiilet kuluu loppuun, niin akkuvalo ei syty vaikka laturi ei lataisikaan
---> vaihdoin uudet hiilet.

Uudet hiilet kiinni, pikalataus biltemalaturilla, auto ulos, ja kas kummaa,
valot alkoi himmenemään ja lopulta sammui taas koko auto.

Eikun työntäen takasin talliin. Vanhaa korjaamokäsikirjan laturin kytkentäkaaviota ja autoa
tuijottaessa iski ahaa elämys, kun ei laturivalo palanut edes sillon kun virrat käänsi päälle,
vaikka pitäisi. Eli, kytkentäkaaviota tuijottamalla päättelin laturilta lähtevän valk/vihr piuhan olevan katki/irti. uudet liittimet jne. ja johan rupesi latausvalo palamaan kun virrat käänsi päällle.

Innoissani taas latasin akkuun käynnistyksen verran virtaa,
ja auto käyntiin.

Tälläpä kertaa latausvalo ei sammunut enää ollenkaan.

Akku takasin lataukseen, ja sitten tulinkin koneen äärelle tätä kirjoittamaan.

Osaako kukaan lonkalta heittää mitään ideoita?
Onko ollu vastaavanlaisia propleemia akun/laturin kanssa?

Kiitos jo etukäteen

-Mika
---------
862 Produktions
Audiovisual solutions
862_ep@kolumbus.fi
Mika
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:26
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mika »

260tkm.

Mutta onko näin että jos lataussäädin on rikki,
ei lataa ollenkaan? eikös silloin pitäisi ladata ylijännitteellä jne..?

Kiitos vastauksesta, täytyy jatkaa tutkimista...

-Mika
---------
862 Produktions
Audiovisual solutions
862_ep@kolumbus.fi
Mika
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:26
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mika »

[quote="Mimmi"]Lataussäädin yleensä hajoaa lopettaen latauksen tyystin. Noilla kilometreillä kannattaa tarkistaa liukujen kunto ja vaihtaa lataussäädinpaketti, joka sisältää uudet hiilet.[/quote]

Uus sädinpaketti vaihdettu, ei auta- liu'ut on ilmaisestikkin myös kunnossa.

-Mika, sormi suussa.
---------
862 Produktions
Audiovisual solutions
862_ep@kolumbus.fi
Myrkky
luonnevammamouho
Viestit: 3113
Liittynyt: Su Elo 31, 2003 10:29
Paikkakunta: Joensuu

Viesti Kirjoittaja Myrkky »

Eihän olisi tapahtunut säädintä irrotellessa ja kiinnitellessä sama kämmi kun minulle joskus: Säädintä vasten tuleva metalliliuska taipui eikä ottanut kosketusta säätimeen..
Mika
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:26
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mika »

Mimmi kirjoitti:Mites ne liukurenkaat? Jos ne ovat loppu, ei hiilet tapaa ja latausvalo palaa koko ajan (kun ei lataa).
No ne ovatkin sitten seuraava syynäyksen kohde.
Mites niitten kunnon voi todeta?
Ja mitä asialle olis tehtävissä?
:roll: olen vähän noviisi vielä noissa laturihommissa.

ja Myrkky, oon kokeillu jo paria eri säädin/hiiliyhdistelmää,
ei toimi millään.


Kiitos mimmi ja myrkky,
täytyy jatkaa syynäämistä.

-Mika
---------
862 Produktions
Audiovisual solutions
862_ep@kolumbus.fi
Reetu

Viesti Kirjoittaja Reetu »

Toinen laturi tilalle. multa löytyy niitä.
Mika
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:26
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mika »

Jeps, kiitos vastanneille.

Johtopäätös taitaa olla että uusi laturi paikalle-
vielä sellanen nipelikysymys, että käykö tuo
'83 vuoden saabista repästy 60A Boschi
tohon 70A vastaavan paikalle suoraan?

Hihnapyörät näyttäs vaihtokelposelta,
ja ilmeisesti kiinnitys on sama, tosin maadotus on (ilmeisesti??) erilailla hoidettu.

Kiitos vielä kaikille,
enköhän ala laturinvaihtohommiin.

-Mika
---------
862 Produktions
Audiovisual solutions
862_ep@kolumbus.fi
Mika
"Kaasari"
Viestit: 23
Liittynyt: Ma Touko 05, 2003 01:26
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Mika »

[quote="Mimmi"]Maadoitus on AINA rungossa.[/quote]

Jees, mutta tässä uudessa eli vanhassa laturissa joutu pistään kumikiinnikkeiden takia piuhan laturin ja lohkon välille että maa pelaa.

Nyt on rojekti valmis, uusvanha laturi on kiinni ja masiina toimii kuin kello.
Oli itseasiassa paljon vaivattomampi rojekti kun pelkäsin,
aikaa ei menny kun tuollaiset 3 tuntia.
Olis kyllä mielenkiintosta tietää että mikä vanhaa laturia vaivas.
Voi olla että ne liukurenkaat oli loppu.

Iso kiitos vinkkejä antaneille,
tämä foorumi kyllä osoittaa hienosti kuinka saabistit toimii,
mimmiltä tuli aina melkeen heti vastaukset mun tyhmiin kysymyksiin,
iso kiitos siitäkin.

Samalla asensin muuten sumuvalot mallia motonet, ja vaikka hinta oli
vaivaset 15e, niin kyllä hinta/laatu suhde jää miinuksen puolelle.
Tosin kunnon sumussa pitää vielä nuo kokeilla,
mutta ensituntumalta vois sanoa että tulitikkuja sytyttelemällä saa paremman
näkyvyyden kun noilla.

Jaahas, nukkumaan nyt.
Huomenna voisin laittaa muutaman kuvan autosta/laturinvaihtourakasta,
jos luca tai joku muu raaskii www-tilaa lainata.

Öitä
-Mika
---------
862 Produktions
Audiovisual solutions
862_ep@kolumbus.fi
masaminds
"Kaasari"
Viestit: 17
Liittynyt: Ti Joulu 30, 2003 11:58

liukurenkaat

Viesti Kirjoittaja masaminds »

Liukurenkaista sen verran, että niihin ylettyy sormella koettamaan ja jos tuntuu syvät hiilien jättämät "ladut" voi hyvällä syyllä epäillä vian olleen niissä.
Vastaa Viestiin