kolmoselle pykältäessä muijan tomaatti potkiskeli reippaanlaisesti.
säädin kick- down vaijerii löysemmälle ( aika tarkkaan sen blommin kohdalle), siihen loppu potkiminen.
ps. En siis jemmannu kenkiä tms. perinteistä
900 16V vm91 vapari ( se maanläheisin alleen merkkaaja )
9-3 SS 1.8t automaatti vm 04
9-3 2.0 t automaatti vm 00
olenko ymmärtänyt oikein että kick-down vaijerin säätö ei pelkästään vaikuta kick-down toiminnallisuuteen, mutta myös siihen miten vaihtaa ylöspäin ja alaspäin. eka automaattisaabini (99 -78 ) vaihtoi laiskanoloisesti ylöspäin, eikä tahtonut kakkosta tarjota kunnolla edes taajamassa (onneksi kepistä sai tarjottua sentään). kickdown vaijerin säätö (ilmeisesti kiristys, svc muistaa paremmin ) auttoi.
nykyinen automaattisaappi (99 -76) vaihtaa oikein mallikkaasti ylös (ei liian aikaisin) ja alaspäin, mutta jos vähänkin ripeämmin kiihdyttää, tuntuu pitkittävän liikaakin ylöspäin vaihtamista ja potkaseekin turhan paljon. pitäskö vaijeria hieman löysätä ny sitten?
Luca F #1724, ex-Saabisti vuosilta 2003-2013 (Saab 99 -71,75,76,77,77,78,78,79,80,84,84,84,84, Saab 900 -83,83,84,86,90,91)
Vanhemmissa B&W (->76) automaateissa kick-down pitäisi säätää painemittarin kanssa. Vaihteiston etupäässä oikealla on liitin, johon ruuvataan painemittari (0-7bar). Joutokäynnillä kepin D-asennossa, käsijarru päällä mittarin pitäisi näyttää 3,5 - 4,9 bar. 500 rpm lisää ja näyttämän pitää kasvaa 0,7 - 1,4 bar. Säätö tapahtuu juurikin vaijeria säätämällä.
Hienosäätö sitten koeajolla samoin jälleen vaijeria säätämällä.
Paikaltaan lähtiessä kaasupoljin pohjassa( kick-down asennossa) vaihteiston pitäisi vaihtaa 1->2 noin 52 -64 km/h ja 2->3 96-110 km/h
Rauhallisemmassa kiihdytyksessä 1->2 n. 40-50 km/h ja 2->3 n. 70-80 km/h.