Asensin ohjaustehostimen saab 900i -87 jossa ei ennestään ollut sellaista.
Onko näin, että sen pitäisi myös säätää niin että kääntösäde on yhtä paljon molempiin puoliin.Siis keskittää sitä, vai onko esim oikealle käännettäessä suurempi säde kuin kääntäessään vasemalle?
Sainkohan nyt sen sellaisilla termeillä sen kirjoitettua että tästä saa selvää mitä tarkoitin.
kyllä ohjaussäteen pitäisi molempiin suuntaan olla yhtä paljon jos ei ole niin raidetankon päistä säädetään toista pidemmäksi ja toista lyhyemmäksi kunnes kääntyy yhtä paljon molempiin suuntiin.
Tuollainen tilanne syntyy helposti jos toiselle puolelle vaihdetaan vaikka erillainen tarvikenivel ja auraus säädetään vaan toiselta puolelta.
tetammi kirjoitti:kyllä ohjaussäteen pitäisi molempiin suuntaan olla yhtä paljon jos ei ole niin raidetankon päistä säädetään toista pidemmäksi ja toista lyhyemmäksi kunnes kääntyy yhtä paljon molempiin suuntiin.
Tuollainen tilanne syntyy helposti jos toiselle puolelle vaihdetaan vaikka erillainen tarvikenivel ja auraus säädetään vaan toiselta puolelta.
Raidetangosta voi mitata sen kääntösäteen keskelle. Yksi ongelmahan tuon säädön heittämisessä tulee, eli jompi kumpi pyörä alkaa hankaamaan jouseen käännettäessä ohjaus rajoittimeen asti. Siitä jo voi ounastella, että säädössä on häippää. Lisäksi vielä pitää saada passattua rattikin suoraan, mikä onkin kotikonstein sellainen hermoja rassaava operaatio. (Kokemusta on. Kyllä se kolmannella kerralla jo sattuu kohdalleen. Mun satku on ainaskin hemmetin ronkeli aurauskulmasta. Aurausta pitää olla tasan 2mm, jotta se ei vikuroi.)
# 1771 - Mikko Mertanen
9-5 2,3T a vector -04 (KA) (Biopower), Renault Zoe ze40 -17 (kehonsiirrin)
Toyota Corolla STW 1,3M -99 (opetuslupa-auto) exät, 99cc B201Tbo ja 900i, 9-5 2,3t se -98, 9-3 2,0t a -01